Summa sidvisningar

måndag 8 oktober 2012

Dag 625 (Dag 37)

Så, söndag å denna dagen var ju helt underbar för jag vaknade med ett jävlar anamma i kroppen ska ni veta. Jag riktigt känner nytändningen att vilja sköta mig igen med maten å d e en riktigt skön känsla att detta inte försvunnit utan det sitter inpräntat i kroppen nu =)
Blev lite slapp hemma med Nile City maraton på datorn innan vi knatade upp till mina päron för å käka rester från deras festmiddag kvällen innan så d va sehr mumsich!
En skön söndag =) Just det, tvättat har jag också gjort, sug på den ni!

Matmässigt så gick jag in för å va noggran men ändå inte nitisk så d börja med lite kaffe å en supergod chokladmuffin från Viktväktarna som jag även hade körsbär i:
recept för er som vill ha är:

2 ägg
2,5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
0,5 dl kakao
0,5 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g flytande margarin

Gör precis som vid vanliga muffins å mot slutet så vispar jag ner ett paket tinade, frusna körsbär (kör ni kössebär så gå igenom alla bären då det kan finnas spår å rester av kärnor kvar i dem) å sen upp i muffinsformar, detta recept blir 12 st men jag gör dem mindre å fick ut 14 st. På 12 st muffin är en muffin 5 poäng =) Blev supersaftigt med frukten i å d går lika bra med både hallon, blåbär ja, you name it =)
Gräddas i ugn i 200 grader ca 10 min.

Uppe hos mamma blev d oxrullader, sås å potatis samt semifreddo med kokos å daim samt kolasås till efterrätt. MUMSICH!

mmmmmm å middag plus efterrätt blev 16 poäng å under resten av dagen slank d ner en vitlöksbaguette, lite kaffe, lite tortillachips samt halloumi å jag landar på totalt 55 poäng å nyttjar 29 poäng från veckobonusen =)

Motionsmässigt blev d inte så jäkla mycket men en promenad till päronen i alla fall å sen även hem igen å den gav mig 2 AP så bättre än noll =)

Totalt: 55 poäng
Motion: 2 AP
AP totalt: 2 st
Veckobonus kvar: 20 poäng

Då var d dags för resultat:

Vikt: 72,7 kg
Minskat: 0 kg
Minskat totalt: 41,5 kg

Mått i midja: 89 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 40,5 cm


Kvar till delmål 10, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 0,7 kg (de sitter rätt snyggt men saknas liiiite till, men inte långt kvar!)
Kvar till delmål 11, gå ner 45 kg å komma ner till 60-talet: 3,5 kg
Kvar till delmål 12, väga 65 kg om 6 veckor: 7,5 kg

Står kvar på samma ruta som förra gången både vikt å mått å ni kan inte ana hur glad jag är för just det! Det betyder att jag balanserat maten som en normal person gör, inget för mycket, inget svullande eller hetsätande utan jag fixade det! Men nu jäklar måste d bli litta fart i denna gelékropp. I veckan kommer jag flytta mitt gym medlemskap från Filborna till gymmet i Rydebäck. Nu har jag inga ursäkter för nu kommer gymmet ligga en 5 min promenad från mig så, börja jobba latmask!
Nu känner jag som sagt att energin sakta återvänder, mitt jävlar anamma e tillbaka så nu vill jag plågas på gymmet igen!
Ny vecka, nya tag, nu jävlar åker vi =)

"Har du sett min flickvän Peeeeeeeeeeeeeeeeeeercy va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar