Summa sidvisningar

söndag 28 oktober 2012

Dag 644 (Dag 55)

FREDAG! Denna fredag har nog aldrig varit så efterlängtad kan jag säga.... Dock, en jävligt tung å stressig fredag.... Eftersom transportbranschen kör med snabba ryck så det jag förberett inför vecka 44, testet å allt som involverar 16 pers minst som jag har hand om. Det blev flyttat så idag satt jag i telefon i princip halva dagen för att ringa just 16 pers å berätta hur läget såg ut...
Nästa vecka drar annat igång som kommer ta mycket tid i början men har d väl kommit igång hoppas jag innerligt att d blir en lugn vecka å att jag kan få ordning på ett nytt schema för testet som nu flyttats fram...
Dock en trevlig sak idag, fick kundbesök å d va supertrevligt! Kul att få träffa de jag har kontakt med genom telefonen å mailen å efter vårt möte så valde jag å hänga med ut å käka lunch med dem istället för å köra mitt egna. Super kul men blev grymt besviken på lunchstället men men, kul ändå!
Sen var d in till Knutan å köpa busskort å annat skoj å sen hem för att mötas av ett bombnedslag till hem...
Blev så less så jag satte mig aldrig, direkt jag kom innanför dörren satte jag igång ett maratonstäd, damma, plocka iordning å dammsuga. Andreas moppade å jag var så arg, så frustrerad. Riktig skitdag på slutet rent ut sagt! Jag ville så mycket med kvällen men klockan var emot mig, hade lovat att åka upp till päronen å hjälpa dem inför helgens besök då mamma inte får göra så mycket å jag ville träna...
Efter jag städat klart så kom jag på mig jsälv sittandes på köksgolvet å bara stirra i väggen. Jag var helt tom. Tårarna kom å jag ville bara gräva ner mig under golvet, så djupt in i betonggrunden d går att komma å gömma mig där i mörkret en månad eller två. Kändes osm jag skulle gå isönder, jag ville så gärna dela på mig å få gjort allt som folk drar i mig om att göra, på jobb och hemma....
Nej, det var verkligen ett lågmärke, det var här jag kände att detta funkar inte, jag måste hantera saker bättre å be om hjälp å se till att jag får hjälpen också.
Huvudet bultade å jag mådde illa samt gallstenen gjorde sig påminnd. Inte en bra dag helt enkelt men sen kom jag iväg till päronen å efter lite mys med Doobidoo å kaffe så mådde jag lite bättre.

Matmässigt var d en ok dag, valde att vara med i frukostmys på jobb:

tog en bulle med lite smör, skinka å grönt till för 5 poäng å d va supernice =) Rätt skönt å äta nåt annat än gröt *haha*
Lunchen blev en besvikelse, vi skulle äta på Rya å där visste jag att de har GI mål på lunchmenyn, 200 g ryggbiff å salladsbuffé, SCORE! Vet ni vad? Den var SLUT!!!! Kolla på menyn å allt som fanns var big NO NO enligt min kost så jag fick ju välja mellan pest eller kolera å det var detta som gjorde att gallstenen dök upp men men, valde dansk fläskastek (BESVIKEN! Nu vet jag varför jag aldrig äter detta än på julafton för mamma å min moster gör detta med bravur) det var BARA fett å lite kött på det som serverades så efter att ha petat länge så blev d potatis å sallad.... Men får räkna ca 11 poäng för lunchen så blir d inte för lite i alla fall....
Middag blev lite som gårdagens, rostbiff, melon å en bulle för 7 poäng å sen körde jag en latte å muffin efter jobb. Kände att jag behövde d, en riktigt feel good fika! Detta med lite mer kaffe på det hela ger mig en slutsumma på 39 poäng å nyttjar 13 poäng

Motionsmässigt så fick jag faktiskt iväg mig till gymmet, jag fick prioritera på kvällen, ANdreas hjälpte mig å pappa ställde upp å hämta mig istället för å gå dit å jag fixa 35 min intervaller, svetten LACKADE! Idag testade jag lite musik som jag inte gjort på länge å jävlar vilken skillnad! Körde youtube då jag inte fixat musik än på nya datorn... SÅ jag växla mellan Kiss Heavens on fire, Red Hot Chili Peppers Rollarcoaster och Ozzy Osbourne Gets me through å jävlar vad detta va bra intervall musik! Det sporrar att ge extra trots en värkande kropp som gnäller å jag sluta på:
skitnöjd! Med promenader så gav detta mig 8 AP så jag e nöjd å glad å fan vilken härlig känsla i kroppen å få ut alla stressmolekyler!

Totalt: 39 poäng
Motion: 8 AP
AP totalt: 18 st
Ingen veckobonus

Over and out!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar