Summa sidvisningar

onsdag 2 maj 2012

Dag 467 (Dag 43)

Idag hade vi onsdag å d har vart en onsdag med strålande sol å härlig värme om än en aningen kyligt i vinden.
Dagen har spenderats hemma i soffan där det blivit mys i stora lass, en sväng om till päronen å hjälpt mamma lite med trädgården å sen blev d äventyr för mig å jycken på kvällen där en viss liten hund hade en gömd agenda..... Hann inte mer än koppla loss byrackan förrän jag hörde ett högt, ljudligt *PLUMS*
å när jag tittar så ser jag:

Tror ni han va lycklig? Kände d hela vägen upp på strandkanten hur glad han va å hur skönt d va =) Tror d va nån som va litta varm å "svitt" i pälsen....
En riktigt skön dag med andra ord =)

Matmässigt har d också vart en skön dag, började dagen med min goda mannagrynsgröt för 5 poäng å sen blidde d 2 koppar kaffe på det för 2 poäng.
Dagens lunch blidde samma som gårdagens middag:
Min egna lilla salsa med gott kött å lite pasta till för hela 6 poäng å väldans mums!
Kvällens middag blev lite hopkok från min sida med falukorv som huvudperson å får jag säga d själv så e jag ju mest bäst:'
Fräste lite grönsaker å sen en egen sås på lite vatten, mango chutney, kycklingfond, salt å peppar som fått koka ihop å litta pasta på d å d blidde MUMS! Totalt för middagen blev 11 poäng å nu ikväll kommer d bli lite kvarg å proteinpulver å en kopp te till för 4 poäng å jag landar på 28 poäng å fullpott =)

Motionsmässigt så ja, jag gjorde inte riktigt allt jag hade tänkt mig men jag e nöjd ändå!
Blidde först en lugn, längre promenad med jycke å sambo på 30 min som gav mig 2 AP å sen nu ikväll så kicka jag ut mig sj å jycken på en PW. Efter fiaskot igår så hade vi ett heart to heart snack innan vi gick ut å jag bad honom snällt å ha litta tempo idag å ja jäklar vad d blev fart på honom! Va ju så¨jag fick bromsa emellanåt.... Jycken hade dock en dold agenda nämligen att BADA!
Han plumsa för glatta livet å jag försökte mig på å PW:a på stranden, inte lätt men d tar gött på krafterna =) 1 timme PW blev d å d ger mig 5 AP å totalt idag blev d 7 AP vilket jag e väldigt nöjd med å jycken verka också nöjd:
Trött å nyduschad jycke =)

Totalt: 28 poäng
Motion: 7 AP
AP totalt: 21 st
Veckobonus kvar: 2 poäng

ADIOS!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar