Summa sidvisningar

måndag 7 maj 2012

Dag 471 (Dag 47)

Så, söndag idag å vägdag å till d säger jag skit men mer om d sen. Dagen har varit underbar idag, har knappt vart hemma utan på vift hela dagen =) Började tidigt med att tuffa upp till Åsum å Morgans uppfödare å väl där blev d hundmys i stora lass, hon har ju en ny liten pärla vid namn Zoija på 3 månader så jag va inte sen på att snusa lite valpis doft å massa goa pussar fick jag också, helt kär!

Snuttunge! Sen blidde d dags för Morgan å trimmas å all päls åkte av så han e sommarfin nu =) Han va kanske inte så värst glad just då men man såg att d va rätt skönt faktiskt å bli av med all päls å sen fick han små pauser med bus tillsammans med goaste busfröet Milton å lilla Zoija bönan:


De hade d så mysigt å roligt större delen av dagen =)
Sen blidde d till å hjälpa Kikki fota de nya små valpisarna för deras veckobild på hennes blogg å för er som e nyfikna så gå gärna in på http://www.cockrar.se/ om ni vill veta mer om Morgans uppfödare å de fina små valpisarna som kommit. Kan säga att Kikki har fantastiska hundar, underbart psyke, goa å coola jyckar fulla av kärlek, nu blidde d lite oväntad reklam här men d kommer från hjärtat å ska vi ha en jycke till här hemma en vacker dag så ska den självfallet komma från Kikki!
Efter vi lämnat Åsum åkte vi hemåt, lämna lite grejer hemma för att sen åka å käka lite hos mina päron å lite tv mys å Morgan fick oxsvans å annat gottigt =) En riktigt härlig dag!

Matmässigt har d vart en ätardag å börja med min gröt på 4 poäng å sen blev d inte mycket mer under dagen pga full rulle men 2 koppar kaffe för 2 poäng, sen lite "synd" i form av 2 cheeseburgare från Donken å en McFlurry med daim, den som gjorde glassen var från ovan sänd för de snåla med daimen vilket i normala fall gjort mig sur men idag glad för då blev d ju mindre kalorier =) Får se d positivt *haha* burgarna å glassen blidde ca 16 poäng för burgarna å 8 för glass.
Hos mina päron blev d god mat i form av fransyska som kokat länge i rödvin, sås å potatis, palsternacka å morot som rostats i ugn med olja å goa kryddor å middagen blev ca 10 poäng.
På d 2 koppar kaffe för 2 poäng å sen va jag sååååå mätt! Men, blev frestad nu ikväll, hade tänkt ta fruktsallad för noll poäng men blev frestad å prova fluffa mitt proteinpulver igen efter lite tips å vispa hårt proteinpulver med kvarg, in i frysen 20 min, vispa hårt igen för att sen vispa ner frusen banan å d blev ju himmelskt gott! GLASS:
Nästa gång blir d en mindre sats för fy fan va mättande.... Men gott! Detta blev 6 poäng å jag landar på 49 poäng idag å nytthar 21 poäng av min veckobonus, helt klart nöjd!

Motionsmässigt har d vart noll, blev en promenad hem på 20 min men jag kommer sluta räkna lugna promenader för ja, vikten går emot mig å jag misstänker d beror på att min kropp kräver lite tuffare tag så nu idag har halsen mått prima å i morrn testar vi den genom vattengympapass x 2 å håller halsen blir d jogg på tisdag så det jag kommer räkna som AP numera e hård ansträgning!

Totalt: 49 poäng
Motion: 0 AP
AP totalt: 0 st
Veckobonus kvar: 28 poäng

Resultat:

Vikt: 79,7 kg
Minskat: 0 kg
Minskat totalt: 34,5 kg
Minskat under 100GD: 3,7 kg

Mått i midja: 97,5 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 32 cm
Minskat 100GD: 2,5 cm

Kvar till delmål 8, gå ner 35 kg å komma ner till 70-talet: 0,5 kg
Kvar till delmål 9, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 7,7 kg
Kvar till delmål 10, gå ner 45 kg å komma ner till 60-talet: 10,5 kg

Det står still, still, still..... Morra kort i morse men jag vet ju varför denna gång å jag tror d har med allt som åts i torsdags, jag nyttjade ju nästan all veckobonus på söndagen i Malmö å hade jag inte valt å njuta i torsdags så hade där kanske stått -0,5, vem vet? Jaja, jag utgår ifrån det å denna vecka så blir d drastisk ökning på träningen, jag SKA jogga 2 gånger å helst minst 35 min innan veckan e slut. Mitt mål med joggingen e att sakta bygga upp så jag ska orka springa 60 min i ett sträck å när jag väl fixar d kommer jag börja jobba för att klara springa milen under en timme så det e de långsiktiga målen. Så, jogg 2 gånger, Aqua cirkel å 2 Aqua yoga pass kommer d bli denna vecka plus jag MÅSTE orka göra lite styrka också så hoppas jag att detta släpper för jag pendlar å svävar runt kring 79,7 men kommer fan inte under å den där jävla B&J glassen som väntar på mig i frysen vill jag ju ha så nu jävlar! Dessutom har snart hälften av HGD gått å jag har inte åstadkommit nåt WOW resultat direkt så d blir å börja kämpa på nu för jag har vart alldeles för lat. Visst skola har tatt mycket tid å ork men d e fan ingen ursäkt! Nu ska vi fan rocka så vi spyr på kuppen, okej? OKEJ! *que Rocky music montage*

BANANA!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar