Summa sidvisningar

lördag 12 maj 2012

Dag 477 (Dag 53)

Idag hade vi lördag å jag tjyvmätte lite å blev positivt överraskad! Resultat kommer i morrn =)Idag har d inte hänt så mycket, hade planer på å ta en långtur med jycken till Råå där föräldrarna sitter å trycker i väntan på fint väder så de ska kunna gå ut en kortis med båten men d va full storm å regningt så vi blev hämtade med bil istället å sen har jag spenderat hela dagen i båten med gott snack, skratt å kaffe. Morgan visade väldigt tydligt vad han tycker när pappa börjar fixa å dona å plockar fram en massa läskiga maskiner, makapärer å annat:

På den första bilden tog han skydd i sin bur men han måste ju ha koll på vad som händer så då satt han å smygkika genom hålet i taket *haha* å på den andra bilden tvättar pappa båten så Morgan blev så nervös av detta å då vill han klättra upp högt å gärna sitta som en katt på en liten avsats eller liknande. Han blir som en papegoja typ, sitter gärna på din axel å efter mycket om å men lyckades han klättra upp på en liiiten avsats där vid lampan där han kämpa för å sitta kvar för d va inte mycket plats plus halt underlag.... Lille snutt!
Sen blev d jobbigt... Jag fick åka hem UTAN min älskling =( Vi diskuterade nämligen att jag å ANdreas samt Morgan skulle hänga med ut med båten men vi har skola på måndag så d gick inte å mamma å pappa va så inställda på att få ha med sig Morgan nu när hans pass å lagarna kring införsel ändrats å de ville så gärna ta med sig honom å jag kunde inte neka dem så jag å ANdreas får bita i d sura äpplet å försöka klara oss tills tisdag då han kommer hem igen. Kan va ärlig, jag grät nästan då jag kom hem, stängde dörren å bara stod där. Tyst. Äckligt tyst. Saknar honom redan å jag insåg idag hur mycket han faktiskt betyder för mig, all min motivation, styrka osv när d gäller min viktresa, det beror på Morgan. Han ger mig ofantligt mycket energi utan att jag har märkt det å idag kände jag det, för när jag stod där i hallen, saknade honom så kom d oförklarliga sug efter pizza, choklad, chips å annat å då förstod jag just hur mycket Morgan ger mig utan att jag märker något. Jag får en övermänsklig vilja att vara mitt bästa jag för hans skull, en vältränad, smal å in shape matte som orkar hålla på med massa tokerier å upptåg så jag räknar timmarna tills jag får hem honom igen men samtidigt känns d bra för jag vet mamma behöver detta. Hon har haft d så oerhört kämpigt med sitt knä, konstant smärta å annat skit så hon behöver att få va ledig å få njuta av den energi som Morgan ger så hon får laddat sina batterier.
Förutom saknaden av min bebis så har d vart en skön dag men natten kommer bli jobbig =( Ingen Moggis som ligger å snusar å snarkar ikapp med mig i sängen....

Matmässigt har d också vart en skön dag, började som vanligt med frulle på gröt för 4 poäng å sen blev d en oplanerad lunch på båten med bullar för 14 poäng samt 3 koppar kaffe för 3 poäng.
Kvällens middag blev lyxig tacopaj:
tog en extra stor portion å valde å skippa min portion kvarg med proteinpulver då jag får äta resten av min B&J glass i morrn =) Så middagen blev 16 poäng å nu ikväll blev d 500 g hubbabubbar å en kopp te, mums å d blidde 1 poäng å jag landar på 38 poäng idag å nyttjar 10 poäng från min veckobonus.

Motionsmässigt blidde d 0 idag tyvärr, hade planer på en 2 timmars promenix men d blidde inget av pga vädret. Hade d bara varit pga regn hade jag gått min runda men nu blåste d halv storm å då e d fan inge kul.... Så jag va latmask idag, jag hade kunnat gå ut nu ikväll men jag blidde så deppig då jag brukar göra sånt emd Morgan å just nu blev d lite för mycket men i morrn har jag planer på å ta mig till gymmet på Filborna, det har jag inte gjort på länge å jag ser verkligen fram emot d! Brukar välja bort gymmet för att fokusera på att träna med Morgan istället å nu e ju han inte hemma så då kan jag fokusera på mig sj med gott samvete =)

Totalt: 38 poäng
Motion: 0 AP
AP totalt 8 st
Veckobonus kvar: 0 poäng då det e lördag å i morrn nollställs allt =)

Tooodalooooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar