Summa sidvisningar

söndag 13 maj 2012

Dag 478 (Dag 54)

Idag hade vi söndag å jag fick en härlig lägesrapport från Morgan, han hade tydligen spenderat natten med att fläka ut sig hos pappa å ninjasparkat honom i tid å otid *haha* det e min lille skitunge i ett nötskal å han har verkligen haft d kanoners, han va rätt trött då jag ringde enligt mamma =) Han har fått busa på stranden i Gilleleje å massa annat så han är i himmlen så d känns bra=)
Dagen har i allmänhet varit riktigt fin med fina resultat gällande viktminskningen å även lite annat. Tråkiga e att scannern hos mina päron bråkar så jag fick inte scannat d jag behöver så jag måste göra d i morrn, hade hoppats jag kunde fått allt klart idag men men...
Fick iväg mig på gymmet där jag inte varit på år å dagar... Trodde inte d va så länge sen jag va där men när jag kom dit såg jag att den 4 oktober var senaste gången *oops* å d märktes! Kände mig svag men men d kändes urbota nice å få kommit iväg.
Efter jag duschat så va d dags å prova en träja jag inte kunnat ha på många år, minns inte sist jag hade den på men tror d va 2007, kanske 2008:
Sitter kanske inte så där WOW-snyggt men inte så illa å d kände riktigt nice å få ha den igen. Älskar denna tröjan, den e varm men ändå sval samtidigt å minns än idag när jag köpte den, köpte den på Vero Moda i Oslo, jag stod å vänta på bussen till Snaröya efter en efterfest i Oslo en tidig lördagsmorgon å d va lite kyligt. D va lång tid tills bussen skulle gå å butiker hade börjat öppna så jag strosa in på Vero Moda å såg om de hade nån varmare tröja jag kunde ha på mig å hittade denn finingen på rea dessutom =) SOLD! Så kan d gå, detta va tidig vår 2003, sjukt vilka minnen man kan knyta an till nåt så enkelt som kläder.Utöver gym å bråk med scannern så har d inte hänt så mycket idag, blivit en hel del mys i soffan med Simpsons maraton =)

Matmässigt har d gått bra, söndagar e min favoritdag för det är min ätardag =) Har märkt att det hjälper mig å hålla platåer under kontroll genom att en dag i veckan äta betydligt mer än jag brukar MEN jag håller mig inom mina kaloriramar så det e inte så att jag fläskar loss hej vilt med en massa skit å snask utan jag äter sånt jag i första hand varit sugen på ett bra tag å myser helt enkelt, väl valda saker helt enkelt. Sen lever jag enligt min vanliga poängbudget på 28 poäng resten av veckan.
Så idag börja jag med min frulle på gröt å frukt för 4 poäng å sen efter gymmet blidde d en kopp flytande guld:
4 poäng för denna godingen på lättmjölk å väl hemma blidde d en rejäl portion tacopaj, MUMMA för 16 poäng å sen blidde d lite mer motion för min del å försökte fixa min rapport å nu ikväll blev d resten av min belöning för att ha nått minus 35 kg:
MUMS! 15 poäng blev d för halva å d sista av burken, e så sjukt gott!
Sen blev d nåt jag aldrig ätit innan men blev sugen:
En kopp te å en PB&J macka =) Inte så gott som jag trodde d skulle va men spännande å få prova, detta blidde 10 poäng å totalt idag har jag 49 poäng å jag nyttjar 21 poäng från min veckobonus.

Träningsmässigt har d vart en skön dag om än svag =) Jag fick äntligen iväg mig till gymmet på Filborna Arena, jag har länge haft en massa ursäkter som att jag hellre tränar med Morgan så han också får motion å det har ju gjort att varenda jag tänkt åka å gymma så får jag dåligt samvete för jag borde ju gå ut långpromenad med jycken så därför väljer jag honom före gymmet men nu e jag ju hundfri så jag såg verkligen fram emot å få gymma å tänkte innan jag kom upp i gymmet att så länge sen var d väl inte sen jag va här sist men ojsan:
4 oktober?????? Aj.... Å d visade sig också, jag va sjukt svag! Jag började på de vikter jag hade sist men på flera övningar fick jag gå ner i vikt för d gick inte men när d gäller ben å mage så kunde jag köra på de vikter jag hade sist för de muskelgrupperna e de sista som lämnar mig å först är överkroppens muskler å värst e axlar, det va hemskt å köra den övningen.... Klara knappt 5 i rad trots jag sänkt vikten.... Men men, d finns bara en väg från detta å det e uppåt! 45 min gym gjorde att jag fick 3 AP å jag skulle kört cardio också men jag va helt slut så d blidde inget med d men väl hemma sen så fick jag till 30 min PW så d kändes grymt å d gav mig 2 AP.
Sen började jag å en härlig kompis vid namn Therese snacka på fejjan, vi har båda tränat Kickboxning men inte samtidigt å båda e sugna på å börja igen så vi börja diskutera å hon e fan tuffare än vad jag e så på fredag ska vi dit. YIKES! Jag som trodde jag kunde förhala det hela till i alla fall juni nångång *haha* Kickboxning e det enda jag nånsin verkligen älskat till fullo, det är på kickboxningsklubben jag haft mina grymmaste träningsupplevelser å framgångar, det var där jag gick från medeltränad till (för mig) vältränad å jag har i säkert ett år gått å sagt till mig sj: när jag gått ner lite mer i vikt, tränat lite mer, lite bättre kondis, då ska jag börja där igen... Men vad händer? Jo jag skjuter på d i evigheter för jag vågar inte. Jag e livrädd för å gå dit, folk jag tränat med då som vältränad är numera tränare där, hur ska jag kunna se dem i ögonen så här? Jag skäms att jag låtit mig sj förfalla... Att gå dit å börja igen har gett mig både ångest å panikkänslor å de är där nu när jag vet jag ska dit på fredag men jag känner också en pirrig känsla, en positiv känsla så nu är det dags att utmana mig själv mentalt, jag MÅSTE ut ur min trygghetszon för jag fegar fortfarande, jag tror inte på mig själv för i å med att jag mesar med träningen så behöver jag inte bli besviken då resultat inte visar sig heller, jag vågar inte satsa helt ut men det är slut med det nu. Nu jävlar ska jag ta tag i min hjärnspöken för jag KAN å jag SKA göra det, jag måste börja tro på mig själv å att gå till Kickboxningen å genomlida 90 minuter hård träning är den bästa kicken i röven för att börja tro på mig själv igen. Jag trodde jag kommit mycket längre än jag gjort i min resa mot ett sundare jag men jag har fortfarande mycket å jobba med vad d gäller självkänsla så på fredag smäller d, självkänslan å trygghetszonen ska få sig en rejäl omgång:

Totalt: 49 poäng
Motion: 5 AP
AP totalt: 5 st
Veckobonus kvar: 28 poäng kvar

RESULTAT!

Vikt: 78,8 kg
Minskat: 0,9 kg
Minskat totalt: 35,4 kg
Minskat under 100GD: 4,6 kg

Mått i midja: 96,5 cm
Minskat: 1 cm denna vecka
Minskat totalt: 33 cm
Minskat 100GD: 3,5 cm

Dessutom dags å mäta resten av kroppen:

Höft/rumpa: 106,5 cm, minskat: 18 cm
Överarm: 31 cm, minskat: 5,3 cm
Vad: 36,5 cm, minskat: 5,5 cm
Hals: 33,5 cm, minskat: 3,5 cm
Bröst: 99 cm (2-siffrig!!!!), minskat: 12,5 cm
Lår: 53 cm, minskat: 9 cm
Alla "startmått" är från den 14 augusti 2011 då jag började mäta hela kroppen så detta är inte från start utan jag har egentligen minskat bra mycket mer men men så går d då man itne tror på sig själv =)

Kvar till delmål 8, gå ner 35 kg å komma ner till 70-talet: BANANA DONE!!!!! Fixa detta i tisdags =)
Dags för ett nytt delmål å jag kommer lägga det innan delmål 9 eller byta dem å det blir att tappa 40 kg å det ger en vikt på 74,2 kg så mina delmål kommer då att bli:

Kvar till delmål 9, gå ner 40 kg å väga 74,2 kg: 4,6 kg
Kvar till delmål 10, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 6,8 kg
Kvar till delmål 11, gå ner 45 kg å komma ner till 60-talet: 9,6 kg

Inför denna vecka nu så blir d fokus på att ta tag i träningen, jag måste sluta mesa mig å faktiskt ge mig hän för det är enda sättet att kunna bevisa för mig sj att jag faktiskt kan å att det är dags att sluta ömka med mig själv för jag kan, jag har inte tappat 35 kg för att jag är oduglig utan det e dags å börja jobba hårt å inte vara rädd för det längre!
På fredag så ska d faktiskt bli spännande å bli avrättad å se om jag överlever passet *haha*
Nu kör vi!!!!!!!!!!!

Arrividerci!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar