Summa sidvisningar

onsdag 16 maj 2012

Dag 481 (Dag 57)

Idag vart d onsdag å dagen har mest spenderats i soffan med ett manuskript som heter duga..... Den rapport jag ska opponera på inför våra examensredovisningar.... Satan dessa grabbar har varit grundliga kan jag ju säga *haha* Får dela upp den i bitar å säkerligen läsa den 2 gånger för det e mycket info att ta in!
Sen blev d mys i soffan med min älskade lilla kille Morgan innan vi begav oss på långpromenad mot Råå där d blev mormor mys:
Snacka om å stormtrivas, mitt emellan mormor å matte i soffan =)
Sen blidde d kaffe å tvmys i båten innan vi fick skjuts hem å trots dåligt väder nu kvällstid har d vart en skön dag.

Matmässigt har d också gått bra, börja med min gröt å frukt för 4 poäng å sen blidde d ett nytt recept som lunch å d va riktigt gott:
Ciabatta med krämig kycklinggegga =) Mumma å 12 poäng samt oerhört mättande! På detta kom d 2 koppar kaffe för 2 poäng å lite frukt hos päronen å väl hemma igen blev d enkel men god middag:
POtatis å morotskaka i ugn med lite parmesan, stekt fläskytterfilé å ugnsrostade tomater å paprika. Mycket gott å 6 poäng å som avslutning nu ikväll blir d proteinfluff:
med en kopp te blir detta 5 poäng å jag landar på 28 poäng idag =)

Motionsmässigt har d också vart en skön dag, blev en rask promenad från Rydebäck till Rå med jycken:

Han tycks säga: kommer du nån gång????? Hehe han älskar stranden å vi busar en massa, han älskar när man kastar stenar som han sen gräver efter men ibland e han tråkig å envisas med att plocka upp stenen i munnen, han äter dem inte utan ja.... Efter ett par stenkast bestämde han sig att DEN stenen ska jag ha å då blir d inge mer bus för han går å bär på sin skatt å han gick säkert halva vägen med denna skatt:

MIN sten! Men men, jag låter honom ha den för han blir betydligt lugnare med den i käften =)
Vår promenad blidde nästan 1 timme lång å gav mig 5 AP vilket känns gött å vi hann med d sista av d fina vädret så win win =)

Totalt: 28 poäng
Motion: 5 AP
AP totalt: 17 st
Veckobonus kvar: 19 poäng

Tjillevippen!





2 kommentarer:

  1. Hahaha, gud va rolig Morgan ser ut med den där stenen i munnen! :-)

    SvaraRadera
  2. haha ja dessa jävla stenar.... Han e så tråkig när han bestämmer sig för å plocka upp dem för sen bryr han sig inte om nånting annat, fåglar, andra hundar ja inte ens nykokt oxsvans funkar! Måste ta den från honom å det e inte så att han plockar ny sten, nejdå det ska va just DEN stenen jag håller i.... Han går inte amok då han ser stenar på marken/stranden utan d e först när jag väljer en som han går helt bananas.....

    SvaraRadera