Summa sidvisningar

tisdag 29 maj 2012

Dag 494 (Dag 70)

Idag hade vi tisdag å idag var även lilla busan Shelby på besök igen medans husse å matte jobba å som vanligt full rulle:
Som sagt, Bill å Bull, Kling å Klang, Humle å Dumle... Kär vänskap har många namn =)
Utöver Shelby mys har d blitt en sväng om päronen å sen har jag suttit på google å letat inspiration för min makeover som jag vill göra då jag e klar men min kompis som jag frågat om hon vill göra min makeover gjorde mig ju sugen på å ta den lite tidigare så detta e ditt fel Anne =) Hehe nej men som sagt så har jag suttit å kollat frisyrer å jag fokuserar ju på att det ska vara nåt totalt motsatt mot hur jag alltid haft det, detta är en markering att nu är mitt gamla jag borta, den tjocka, osäkra Heidi som mådde oerhört dåligt. Hon som missbrukade mat, hetsåt å hade ångest samt depressioner på löpande band, så jag vill lite se det som en Fenix fågel, reser mig ur fetma askan (låter kanske cheesy men men e så jag känner) å här kommer lite av d jag kollat på:








OBS alla dessa bilder är lånade från Google, googlade edgy haircuts å detta kom fram.
Men som sagt, det är i dessa banor jag tänker, dock e det ett stort beslut för mitt hår e frissigt, tjockt å lockigt samt tenderar till å va torrt så vi får se vilka av dessa som funkar och när det gäller förg/slingor m.m. har jag inga som helst direkta önskemål, gärna djärva färger, d gör inget så länge d passar mig så bryr jag mig inte så mycket om vilken färg d blir så länge det inte är den jag har naturligt för den e rätt dassig tycker jag =) Så Anne, här har du lite mina tankar, e rätt sugen på att ha sidor eller bara en sida rakad eller liknande blandat med långt hår för tycker d ser så jäkla coolt ut men som sagt, d ska passa mig å min hårtyp också *hehe*

matmässigt har d vart en skön dag också, började med frukt å gröt för 4 poäng å sen blidde d en sallad:
lite makaroner (halv dl okokt) med lite viktväktar wienerkorv å avocado å annan sallad, lite parmesan riven på toppen , salt å peppar å en liten skvätt balsamico =) Mumma å 9 poäng å sen blev d 2 koppar kaffe för 2 poäng å sen en middag på:
skulle göra grillad kylling med potatissallad men va så sugen på mos så slängde ihop ett luftigt å smakrikt mos där jag sen blandade ner de grönsaker jag hade tänkt ha i salladen så mossallad =) Å till stekte jag kylling som penslades med 2 msk grillolja med smak honung, MUMS å alles blev 10 poäng.
Nu ikväll kommer lite frukt, kvargfluff å en kopp te för 5 poäng å jag landar på 30 poäng å nyttjar 2 poäng från min veckobonus.

Motionsmässigt har d inte vart mycket aktivitet idag, det har blitt en hel del promenader men inget som jag räknar. Planen var å springa men kroppen va helt slut efter gårdagens mastodontpass å efter att ha kännt efter hela förmiddagen valde jag å vila för i morrn kommer 90 min kickboxning så e hellre taggad för d än å springa idag för springa kan jag göra senare i veckan istället =) Så noll AP blir d då, egenltigen har jag jobbat ihop kanske 2 AP i form av lugna promenader men väljer å inte räkna det, det får bli min vardagsmotion som jag väljer att inte ta med just för där finns ingen pulshöjning längre å jag svettas inte av d å då känns d som fusk å räkna med det =)

Totalt: 30 poäng
Motion: 0 AP
AP totalt: 8 st
Veckobonus: 30 poäng

Bye bye!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar