Summa sidvisningar

fredag 18 maj 2012

Dag 483 (Dag 59)

Idag var d fredag å domedagen för min del... Hehe, jag å en kompis vid namn Tezz hade kommit överens om en grej nu på kvällskvisten å d gick finemang å mer om d under träningsdelen i detta inlägg.
Vad mer? Jo, ikväll tog jag på mig ett par trosor som länge varit för små, alla de andra i samma storlek (sån 5-pack) passar fin fint men de svarta har varit små å idag gick de äntligen på =)
Fick fullföljt ytterligare ett mål för mina 100 Grymma Dagar vilket känns så sweeeeeeeeeeeeeet! Mer om detta är också under träning.
Utöver nära-döden-upplevelser, fint väder å kaffemys med mina päron så har lilla Shelby bus varit på besök idag å med henne även den hemska tratten så Morgan har haft fullt upp med å försöka hålla koll på var den hemska tratten befinner sig å spenderat majoriteten av dagen under köksbordet där tratten inte kommer åt =)
En grym dag med andra ord!

Matmässigt har d vart en skön dag som började med min gröt på 4 poäng på morronen å sen blidde d en enkel lunch:
Enkel kycklingwok med diverse grönsaker som jag stekte på i lite vatten å fond för så poängsnålt som möjligt å sen lite nudlar å kyckling å d hela blidde 6 poäng.
Sen blidde d 2 koppar kaffe för 2 poäng å sen en middag som jag fick ändra lite då jag inte hade ägg:
Stekt ris, Nasi goreng med kylling dock så skippa jag ägg då detta va slut men d va gott ändå =) Slängde på lite ärtskott också å detta blidde 7 poäng å nu ikväll blir d lite kvarg med proteinpulver, jordnötssmör å bana, MUMS:
Min kvargfluffgrej blir med jordnötssmör å en kopp te 10 poäng då jag tar lite extra idag pga lite tuffare träning å jag landar på 29 poäng å nyttjar ett poäng från min veckobonus.

Träningsmässigt så har jag ikväll verkligen fått en utmaning å även fullgjort ett av mina mål för HGD =) Nämligen att börja träna kickboxning igen i Landskrona, det var 10 år sen sist jag satte min fot där å jag har hittat den ena dumma ursäkten efter den andra för å vänta med å börja igen....
Har varit rädd för att d inte skulle va lika kul som jag minns å de bästa stunderna jag haft inom träning har skett på den klubben så vad händer om d nu inte e lika grymt som jag minns d? Så ursäkt på ursäkt har dykt upp å nu har jag verkligen skjutit på d, när jag börja min viktresa sa jag till mig sj att när jag e i tillräckligt bra form ska jag börja igen men när e du i tillräckligt bra form? Exakt, ännu en undanflykt för å skjuta på d å nu i söndags tror jag d var så kontaktade min kompis Tezz mig via fejjan då hon också tränat på Landskrona kickboxningsklubb å fråga om jag va sugen på å börja igen, självfallet var jag d men jag hade ju nu tänkt att vi kunde skjuta på d liiiite till, typ i Juni köra ett pass men nej då, Tezz sa att på fredag (idag) så kör vi å sagt å gjort =) Kl 18 satt vi där, nervösa som fan å till vår lättnad var d inget ledarlett pass idag utan vi fick köra fritt så vi fick en chans å "mjukstarta" å d va grymt kul!!!!!! Kände mig rätt grym i mina cerise rosa boxlindor *haha* Mycket teknik e glömd men ja, där finns helt klart nåt där å det kommer bli fler pass, många pass!!!!!!!
45 min kickboxning ger mig hela 9 AP (halverar tiden, passet e 90 min men man e ju inte aktiv i exakt 90 min så 45 blir en kompromiss) å på d har d även blitt en kort PW som gav 1 AP så 10 AP idag känns grymt å känslan att pricka av ännu ett mål e ännu grymmare å här e mina mål igen för HGD:

- Kunna ha mina favoritjeans som är vanliga jeans i storlek 42
- Kunna ha min snygga topp jag aldrig använt

- Orka jogga/springa 60 min i ett svep (klarat 30 min 15/5)
- Klara milen under en timme
- Våga mig tillbaka till kickboxningen och börja med det igen CHECK!
- Klara 20 armhävningar på tårna (klarade 4 st idag 18/5)
- Nå mitt delmål nr 8 under dessa 100 GD (Gå ner 35 kg och komma ner till 70-talet) CHECK!
- Nå mitt delmål nr 9 under dessa 100 GD ( Gå ner 40 kg å väga 74,2 kg)
Totalt: 29 poäng
´Träning: 10 AP
AP totalt: 27 st
Veckobonus kvar: 17 poäng

BAZINGA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar