Summa sidvisningar

måndag 30 april 2012

Dag 465 (Dag 41)

Då var d måndag å Valborg dessutom, d blidde en flåsigt å kort ögonblick vid brasan då jag valde å ge mig ut på träningsrunda med jycken nu ikväll å matcha d med när de tände brasor så såg den på stranden här i Rydebäck, såg nån borta vid Helsingborg å även på Hven så d va riktigt mysigt =)
Idag har d vart rätt mycket aktivitet, har vart hos päronen där jag å ANdreas hjälpte dem lite med att klippa gräs å lite annat å i samma veva motionera jycken för att sen komma hem å lite slapp innan d va dags för mig å ge mig ut på en motionsrunda å jycken fick hänga med för han var ju då inte trött, nejdå men d e han nu kan jag säga =)
Idag fick jag börja dagen lite senare, var extra trött av nån konstig anledning men ja, det e inte morron om den inte börjar såhär:

Mys i stora lass å ännu mer pussande, hångel å ja... Jag e dyngsur! Han har förvåvnasvärt mycket saliv denne lille skit å d roliga e att han ger sig inte utan att vi har vår lilla puss å mysstund i sängen innan jag går upp å jag har inte hjärta å neka honom, jag kan ju bara tvätta ansiktet sen =) En sak e säker, VEM kan börja dagen sur å tvär efter ett sånt här uppvaknande? Min lille prins!
En skön dag med fantastiskt väder i sin helhet kan jag ju bara säga =)

Matmässigt har d också vart en skön å bra dag som började med lunch faktiskt då klockan hann bli lite väl mycket tyckte jag så d blev min laxpaj:
mycket god å den blev 13 poäng å sen kom där 2 koppar kaffe hos mina päron för 2 poäng å väl hemma igen så blev d det sista av lördagens grillande:
Mycket gott å detta blidde 9 poäng å efter min träning så fick d bli en kombo av mitt vanliga kvällsmål å min vanliga frulle:
Mannagrynsgröt blandat med mitt proteinpulver, en kopp te å honungsmelon =) MUMS å det blev 8 poäng å totalt idag har jag 32 poäng å jag nyttjar 4 poäng från min veckobonus.

Motionsmässigt har d också vart en kanondag! Fantastisk rent ut sagt =) Fick in en lugn promenad på 30 min som jag inte hade tänkt mig så d börja bra *hehe* å den gav 2 AP.
Sen tog jag en pipig å rastlös vovve med mig ut nu ikväll på en kombinerad PW å joggingrunda å jag tänkte vi skulle prova hans lilla ryggsäck som han fick i julklapp så jag slapp vara packaåsna med massa vatten:
Dock sprack min plan rätt fort.... De där vattenflaskorna "kluckade" när han rörde sig å d va ju läskigt som sjutton! Så efter 10 meter sa han stopp å vägra röra sig.... Jaha, vad gör jag nu? Jo, jag fick ge mig... Tog ut flaskorna å prega ner dem i mina fickor som jag hade velat undvika men men, jag vill att han ska tycka om sin ryggsäck, den ska va ROLIG å inte läskig så vi börjar mjukt, så idag fick han ha den på utan nånting i den å d gick hur bra som helst. I morrn ska vi ut igen å då blir d att lägga i lite sten i varje ficka så där blir tyngd i den så han får vänja sig vid det å sen provar vi med vatten igen =) Jag ger mig inte, det e ju så praktiskt! Han kan bära alla värdesaker å vatten å liten vattenskål till sig sj så detta ska vi nog bemästra!
När det gäller själva rundan vi drog så satte jag 60 minuter å mitt mål för kvällen var att minst 15 minuter skulle jag jogga under dessa 60 min å resten skulle bli PW å jag orkade hela 15 min i ett sträck! Jag har inte sprungit på minst 8 månader så jag va grymt nöjd å sen blev d lite PW å sen orkade jag 5 min med jogg igen så hela 20 minuter blev d å d e jag nöjd med =)
Jag har en utmaning nu maj månad som är en löparutmaning å jag har bestämt att mitt mål för maj månad är att dessa 60 minuter jag satt ut att jag ska motionera (helst 5 gånger i veckan men minst 3) så vill jag tills siste maj orka jogga hela tiden, 60 min å min utgångspunkt är på god väg, 20 min fixar jag så 40 min kvar *bara*.... Nåja 20 min jogg gav mig 4 AP å min PW 40 min ger 3 AP å totalt idag blev d 9 AP å d känns grymt!

Totalt: 32 poäng
Motion: 9 AP
AP totalt: 9 st
Veckobonus kvar: 2 poäng

Tjingeling!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar