Summa sidvisningar

lördag 28 april 2012

Dag 463 (Dag 39)

Så, lördag idag å idag har jag vart rätt produktiv måste jag säga, fick rymt undan i hela lägenheten, skrubbat kök osv å så här ser städat ut å sen var d ANdreas tur å dra sitt strå genom att han gör resten som e dammsugning å moppning å sen tar jag toa å sånt där plus diska å tvätta lite =) Så nu e här reeeeent å fint å d behövdes! Efter veckan som gått med 2 långhåriga jyckkar som båda fäller rejält, bus, regn, grus å skit... Nej här såg för jävligt ut så d va skönt å kunna gå utan å känna som om man vore utomhus. Hade ju dessutom en liten tanke med att få d städat å komma tebax i rutin med å hålla d städat eftersom d förmodligen kommer bli visning å sånt inom en snar framtid, jag hoppas på redan nästa vecka men vi får se =)
Utöver städningen idag har jag fått till en längre promenad med jycken å mysa med mina päron å när vi kom hem fixa jag till lite mums för d va fiiint väder nu på kvällen å eftermiddagen efter en massa regn så d blidde premiär:
Nu syns d väääldigt dåligt men ca i mitten av bilden sitter Andreas å grillar vårt kött vi skulle ha till middagen, väldigt passande när jag tänekr efter för i fokus e vårt nya hem *haha* verkligen längsta flytten jag nånsin gjort =)
En riktigt skön dag med andra ord!

Matmässigt har d gått bra idag men till å från har d vart lite småjobbigt känner jag, sug efter sug har avlöst varandra å jag tror d hela handlar om att jag e darrande nära mitt åttonde delmål som betyder en extra mumsig å goooood treat som jag inte käkat på ett år minst om inte mer å jag har denna treat redan här hemma å går nu bara å väntar på att få nå mitt delmål så jag kan få mumsa =) Så jag tror detta har varit orsaken till mina små cravings som kimmot å gått för d har inte varit svårt å motstå dem utan mest bara lite jobbigt å sätndigt fightas med dem men men, det kan inte vara bra alltid eller hur? E såna här stunder som gör att jag fullkomligt avgudar å verkligen uppskattar de dagar då det går bra.
Hur som haver så började dagen med min gröt som vanligt å med lite frukt till blev d mumma å 4 poäng.
Lunchen blev sedan min goda paj på varmrökt lax:
Pajen blidde 13 poäng å trodde jag skulle behöva nåt mer till för d e ingen direkt stor portion, pajen ligger på en sån där assiettallrik så det e ingen baota bit men mättande å d e också kul å se hur min mage anpassat sig å det e d bästa av allt!
Sen skulle d bli kaffe hos päronen men kaffekanna å hela kittet va i diskmaskinen som va i full gång men jag fick mig en halv kopp av kallt kaffe som jag fick värma i alla fall så 1 poäng där å väl hemma blev d som sagt grillning!
Grillade fläskkotletter som jag låtit marinera i lite olja, limejuice, salt, peppar å en krossad vitlöksklyfta å till gjorde jag en sallad med bl.a rårivna morötter, rädisor, salladslök, majs å annat gott som jag gjorde en dressing till på limejuice, lite olja, salt, peppar å sen lite grönsaksbuljong å sen blandade jag ner 80 g kokta makaroner så d blev som pastasallad å sen en sås på lätt fraiche å återigen lime (skal) vitlök, salt å peppar =) MYCKET gott kan jag få säga å det hela blidde 9 poäng å nu ikväll så blev d ett experiment:
Tog å mixa mitt proteinpulver med en pytteskvätt mjölk, mosa ner en banan å sen blandade jag d med lite keso å ja.... Delvis gott men nej, detta lär jag inte göra om utan keson e godare tycker jag med typ micrade hubbabubbar =) Nåja, detta blidde 5 poäng å totalt idag har jag 34 poäng å jag nyttjar 5 poäng från min veckobonus plus att jag igår efter skrivit gårdagens blogg så tog jag en liten bit ost för 3 poäng så d blir 8 poäng jag tar från veckobonusen =)

Motionsmässigt har d vart en riktigt skön dag faktiskt å totalt blev d säkerligen 90 minuters plockande å städande men jag väljer å bara ta med 30 minuter just in case jag nu inte brände så mycket kalorier som jag trodde... Så 30 min städ gav 2 AP å sen har jag lyckats få till 30 minuter av lugn promenad som ger 2 AP så totalt 4 AP idag vilket känns bra för jag vill helst ta d lugnt dagen innan vägdag för att muskler å liknande inte ska innehålla onödigt med vätska =)

Totalt: 34 poäng
Motion: 4 AP
AP totalt: 38 st
Veckobonus kvar: 18 poäng =)

Bye bye!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar