Summa sidvisningar

måndag 23 april 2012

Dag 458 (Dag 34)

Idag var det måndag å d har vart en riktigt nice måndag med en oväntad överraskning som gjorde hela min dag!
Det har blitt jobb med projket å LIA rapport men även hunnit tvätta 2 maskiner tvätt å hade planer på å städa också men men, kan inte hinna allt =) Märker att energin jag brukar lägga på städning å viljan att städa har dalat nåt kolosalt sen vi tacka ja till den nya lägenheten *hehe* Samma sak med alla små skavanker här hemma, bryr mig inte längre för snart slipper jag dem å kan bara rapportera dem innan vi flyttar vid besiktning å sen e vi fria =)
Sen blidde d den dagliga turen till mina päron där Morgan fick busa i trädgården å ja... Han kan ju inte låta bli å knipsa en gren här å där då han blir sur på sin boll men glad e han:

Busunge =)
Sen blidde d träning för mig å mamma å Morgan vaktade morfar hemma *haha* å på träningen så kom en fin överraskning jag hade glömt bort:
Jag fick min älskade flaska! När jag va i Oslo förra året i oktober så hittade jag en stor 1 litersflaska tror jag d va i glas från Voss kilden, typ som vårt Ramlösa å denne flaska kosta nära på 100 svenska kronor.... Jag stod där å grät lite för mig sj för jag ville så gärna ha flaskan men jag kunde bara inte köpa en flaska kolsyrat vatten för 100 kr! Så jag åkte hem å snyftade lite å på träningen för ett par månader sen så såg jag en av damerna som tränar där hade en sån här flaska, hon höll på å glömma den då hon skulle gå så jag påminde henne å sen frågade jag försiktigt om hon köpt den i Sverige eller i Norge. Fick svaret att hon jobbar i Voss av å till å där hade hon köpt den å hon undrade lite mer å jag berättade varför jag hajjade till på flaskan å idag så kom denne dam å när hon såg mig sa hon: men ja det var ju du! Så plockar hon fram denna lilla flaska (i plast dock men skit samma, mer hållbar!) å hon hade kommit ihåg mig å köpt en sån till mig å jag va överlycklig! Inte ville hon ha nåt heller för hon hade druckit innehållet (hon flyger till å från Norge å fick inte ha med vatten i flaskan) å ja, kan ni förstå om jag va salig av lycka? Nu e det du å Jag Voss flaskan!
Så ja, en underbar måndag =)

Matmässigt har d också vart en fantastisk dag, har faktiskt haft lite svårt å äta allt jag ska pga att vi körde dubbelpass på träningen så blir d tight med tid att få in de måltider jag ska ha plus jag glömmer alltid tid å rum framför datorn... Men men, frulle med gröt å frukt för 4 poäng som sen blidde en mycket enkel å simpel å liten lunch:
En rejäl laddning med tonfisk i vatten som jag rörde ihop med 2 msk lätt fraiche å kryddor på 2 knäcke med lite smör, mycket gott å lagom som lunch då jag bara blotta 2 timmar senare skulle käka min middag så ja, kan ju säga att planeringen sket sig mangrannt =) Nåja, 6 poäng för dessa goda knäckemackor å sen blev d samma mat som tidigare till middag:
2 smala korvar från VV:s egna märke å sen stuvade morötter å blomkål som jag gjorde utan mjölk eller så, bara vatten, fond å redning med mjöl å vatten så detta blidde bara 3 poäng (korven) =)
Hos mina päron blev d 2 koppar kaffe för 2 poäng å sen efter träningen blev d mumsiga proteinpannkakor:


Blev en liten korrigering denna gång då jag hade lite för mycket poäng över så d fick bli 2 ägg, 3 bananer, 1 msk mjöl, ½ dl mjölk å en skopa av mitt gooooda proteinpulver som ni ser på bilden från Fitnessguru å mina 6 pannkakor/stora plättar inklusive stekfett å en kopp te blev d 15 poäng å jag landar på 30 poäng för idag vilket känns göttigt å nyttjar ett poäng från min veckobonus.

Träningsmässigt har d också vart en grym dag! Blidde en enkel promenad på 20 min som gav 1 AP å sen blev d dags å åka till Filborna Arena där jag å mamma körde dubbelpass, Aqua Cirkel å Aqua Yoga =) Va inte alls pepp å sugen men bara man kommer igång så e d så jävla gött så jag körde järnet idag å 40 min cirkel å 30 min yoga gav mig 5 AP å d blir 6 AP totalt för idag vilket känns riktigt nice =)

Totalt: 30 poäng
Motion: 6 AP
AP totalt: 11 st
Veckobonus kvar: 33 poäng

Hej svejs, grus å gnejs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar