Summa sidvisningar

torsdag 26 april 2012

Dag 461 (Dag 37)

Jösses vilken dag! Verkligen en ögonöppnare, speciellt  avslutet på dagen. Men mer om det under sektionen träning å motion =)
Shelby bus har varit här idag å busat så Morgan har varit i himmelriket:

Å efter bus så ja, då kan d va rätt skönt å få zzzznarka lite:
Morgan i sin bur å Shelby vid sitt älskade fönster så hon kan ha koll på saker å ting =)
Fick paket idag också, beställde tack vare en fin Wrapp på CDON:

Tack vare mitt presentkort å att detta spelet va på rea plus fri frakt kostade den mig hela 20 spänn =) Ska bli spännande å testa den på mitt Wii å min balance board så jag e sugen på mer box-pass å här fanns en hel del av den varan så ska bli spännande!En fantastisk dag med andra ord idag som avslutades med veckohandling, mys hos päronen å en nyfrälsning *hehe*

Matmässigt har d också vart en skön dag, började som vanligt med min gröt på 4 poäng å sen blidde d en lat lunch nämligen rester i kylskåpet:
kokte kyckling till å sen grytan med jordnötter å annat gojsigt gott till så blev detta 10 poäng =)
Middagen blev ungefär samma men kycklingen va slut så jag valde 1 dl keso istället som proteinkälla å samma här, 10 poäng.
På detta kom 2 koppar kaffe för 2 poäng å sen ett kvällsmål bestående av:
Mitt proteinpulver One Whey choklad å hasselnöt som jag mixade med 1 banan å 1 dl lättkvarg å till d färska hallon å hubbabubbar samt en kopp te gav mig 5 poäng =) Totalt idag har jag 31 poäng å nyttjar 2 poäng från min veckobonus.

Träningsmässigt så har d verkligen varit ett halleluja moment! Valde å ge mig ut i regn å mörker men med bra musik blev d ja.... Nånting tändes inom mig, en eld jag inte kännt på länge, så, nu ikväll sparka jag ut mig efter många om å men på en powerwalk, var så otaggad d bara gick å bli men på vägen hem från mina päron så kände jag att jag ville ge d ett försök å lämna jycken hemma för å sen gå ut själv med musik i öronen. Tog min absoluta favorit å speciellt i träningssituationer som är The Ark å under min powerwalk hände nånting.... Nånting klicka på plats å det var en speciell låt som gjorde detta möjligt, det var den allra första singeln från The Ark, låten som fick mig å falla som en fura för dem å har älskat dem sen dess men ikväll fick denna låt en helt ny innebörd för mig:

Whatever happened to the funky race?
A generation lost in pace,
-Wasn't life supposed to be more than this?
In this kiss I'll change your bore for my bliss
But let go of my hand and it will slip out
in the sand if you don't give me the chance
to break down the walls of attitude,
I ask nothing of you
not even your gratitude

And if you think I'm corny
then it will not make me sorry
it's your right to laugh at me
and in turn, that's my opportunity
to feel brave
Because ridicule is no shame
it's just a way to eclipse hate
it's just a way to put my back staright
it's just a way to remain sane

Every morning I would see her getting
off the bus the picture never drops
it's like a multicoloured snapshot stuck in my brain
it kept me sane for a couple of years
as it drenched my fears
of becoming like the others
who become unhappy mothers
and fathers of unhappy kids
And why is that?
'Cause they've forgotten how to play
or maybe they're afraid to feel ashamed
to seem strange
to seem insane
to gain weight
to seem gay
- I tell you this:

That it takes a fool to remain sane
Oh It takes a fool to remain sane
Oh It takes a fool to remain sane
Oh In this world all covered up in shame
(-Oh, take it to the stage!)

So, take it to the stage in a multicoloured
jacket take it jackpot, crackpot,
strutting like a peacock
nailvarnish Arkansas
shimmy-shammy featherboah crackpot haircut
dye your hair in glowing red and blue,

-Do, Do, Do! What you wanna do, Don´t think twice,
do what you have to do,
Do, Do, Do, Do, let your heart decide
what you have to do that´s all there is to find
Cause it takes a fool to remain sane,
Oh It takes a fool to remain sane
Oh In this world all covered up in shame
Oh It takes a fool to remain sane,
Oh It takes a fool to remain sane
Oh It takes a fool to remain sane
Oh In this world all covered up in shame
-Oh, it takes a fool!

Låten är som de flesta säkert känner igen, It takes a fool to remain sane å ikväll började jag faktiskt gråta när jag fick denna i öronen, ihop med mitt stampande, mina skor mot den blöta asfalten, dunket i öronen så kändes det som att jag trampade sönder, krossade, allt negativt å allt skit jag fått ta emot i livet. Allt detta lämnade mig å för varje steg blev jag lättare. Exempel som:

- Heidi e så söt, synd att hon ska va så tjock *BOM* lät d inom mig då jag krossade detta under min fot.
- Jag kan inte ha en tjock flickvän, fatatr du hur pinsamt det är? *BOM*
- Jag tror du lagar fet mat med flit för att jag ska gå upp i vikt så du ska slippa gå ner i vikt. *BOM*
- Kolla vilken gris! *BOM*
- Varför ska jag hjälpa dig gå ner i vikt, du har sagt d så många gånger förr så varför ska du bruka allvar nu? *BOM*

Allt detta bara gled av mig å det var en så fantastisk känsla att jag blev peppad att få trampa sönder fler å fler å innan jag började gå kände jag att jag knappt orka 30 minuter, jag stampade mig igenom 60 minuter plus 2 minuter plankan när jag väl kom hem. Jag sitter nu här, efter en skön dusch å gott mellanmål/kvällsmål å känner mig så jävla mycket renare än vad jag gjort på länge, jag känner mig lätt som en fjäder å ja, nästan lite nyfrälst *haha* Musiken ihop med följande scenario blev magiskt på nåt sätt:
Blev lite, jag mot världen-feeling =) Så jävla härligt å mina aktiviteter gav mig 7 AP å d känns härligt härligt!

Totalt: 31 poäng
Motion: 7 AP
AP totalt: 28 st
Veckobonus kvar: 31 poäng

Take it to the stage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar