Summa sidvisningar

lördag 7 april 2012

Dag 442 (Dag 18)

Så, lördag idag å idag fick jag ju käka hur jag ville å d har vart en fantastisk dag med ett lugn i kroppen jag inte kännt på hela veckan så d har vart oerhört nice!
Har haft ett litet problem idag bara, nämligen:
En hund som envisas med att sno mina näsdukar! E det inte mina äckliga, använda näsdukar så e det hela toarullen jag har.... Makalös denne lille skitunge men det e hans charm å det som gör att hjärtat smälter, han gör förkylning kul å komiskt =) SOm ni ser så ligger han med sitt byte, nyligen snodda näsdukar å mumsar loss, kan ju tilläggas att d äts inte, d ska rivas i en miljon små bitar bara....Har spenderat dagen hemma med mys i soffan för att sen bege mig in mot Hbg å köpa lite gott gott å sen hem för mer mys å sen blidde d å va chaffis åt mina päron som ska på påskfest =)
Efter jag lämnat dem på sin fest så stack jag hem å hämta mina 2 pojkar å vi åkte till mina pärons hus, mamma hade tatt fram oxsvans åt jycken plus jag ville ta chansen att gå myspromenad med Morgan vid stranden så d blev en liten tripp där å nu har d vart en helkväll i soffan, en skön påskafton =)

Matmässigt har d som sagt varit fritt fram å d har vart såååååå skönt, jag behövde verkligen d här även om d inte var tanken, jag ville va hård å tuff å inte släppa på nåt förräns jag e framme vid mitt delmål som e 79 kg men kroppen sa ifrån helt enkelt å jag gjorde rätt i å lyssna =)
Vaknade lite sent så frulle fick bli d sista av min goda scounespizza:
13 poäng å mums! Sen åkte jag in till Hbg för jag va sugen på en latte å Andreas ville ha cheeseburgare från Donken, när jag stod för å köpa hans burgare slog mig tanken om jag också skulle ha, jag va ju hungrig men (å detta gör mig lite stolt då Donekn har varit en stor last) jag valde istället:
En laxbagel från Espresso House å tippar denne blev 14 poäng å sååå god! Valde dessutom att för första gången sen den oktober 2011 å köpa bakverk på Espresso House, bara käkat köpekakor där jag har innehållsförteckning å kan beräkna vad kakorna e värda för poäng, på Espresso House blir d gissningar men idag slog jag till:
en hallon å kardemummamuffin!!!!! Den e sååååååååååååå god å d va så värt d å uppskattar att den blev 12 poäng å sen som kvällsmat blev d:

Pannkakor!!!!! Gjorde dem i den minsta stekpannan vi har så de blev som väldigt små pannkakor elller stora plättar =) Anywho, 6 st med en "sylt" på jordgubbar mixade med 2 msk vaniljkesella å detta blev 16 poäng å en kopp kaffe för 1 poäng.
Sen ikväll blev d även nåt jag inte käkat sen nyårshelgen tror jag, minns inte men tror d va senast:
chips!!!!!! Sååååååå gott (dock lite illamående men d blir jag alltid efter lättsaltade chips) tog ca 150 g chips å d ger 21 poäng å självfallet latten innan som jag glömde säga men den blev ju 4 poäng =) Detta ger mig en totalsumma på 82 poäng å därmed är det 53 poäng för mycket å jag tänkte först att detta skulle tränas bort via aktivitetspoäng MEN jag hade ju redan en AP pott å tillgå å den ligger på 25 poäng vilket ger att det är 28 poäng för mycket å dessa tänker jag ta itu med genom att lägga ett rätt tufft schema över motionen nu den här kommande veckan så det gör att d känns så jävla gött! Jag har noll skam å skuldkänsla i kroppen å det e nog bland de första gångerna som detta sker å äntligen kan jag få släppa d å få leva å njuta å det e ovärderligt! Det känns så himla gött å sen att d va ett bra resultat på vågen gör saken ännu bättre å tror d bidrog med att skammen e borta för jag har presterat ett bra resultat som ni får veta i morrn =)

Motionsmässigt har jag inte vart så duktig som jag hade tänkt men d känns bra ändå =) Har fått ihop 30 minuter i promenader idag som ger mig 2 AP å d känns bra, inte super men helt ok =)

Totalt: 82 poäng
Motion: 2 AP
AP totalt: 0 st
Veckobonus kvar: 0 poäng

Adios!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar