Summa sidvisningar

måndag 9 april 2012

Dag 444 (Dag 20)

Så, måndag som känns som söndag å d e riktigt härligt *hehe*
Dagen har inte vart såååå händelserik tyvärr, vakna sent då jag kom i säng sent men men, så d hanns med lite plock å frulle hemma innan jag fick dra upp till mamma å pappa i ösregn å jycken på släptåg för å hjälpa mamma med påskmiddagen. Mamma har jobbat hela påsken men gick av idag så vi tog påskfirandet idag istället =)
Uppe hos mina päron tog jag även chansen å bada en viss liten lortgris vid namn Morgan... Han va skitig igår å ännu värre efter sitt äventyr i ogräset å kvistarna, jycken blev dock inte lika glad.... Sur som en citron men tror han blev glad ändå för d måste va skönt å få va ren.
Efter bad blir man trött =)Vi har alltid haft påskägg i vår familj å när jag å brorsan va små så kom alltid påskharen på påskafton så på morronen vakna man å hade en ledtråd vid sängen å jag sprang ner å väckte brodern å sen gick vi på påskäggsjakt i trädgården =) Riktigt mysiga minnen å ju äldre vi blitt så har påskharen anpassat våra påsköverraskningar så numera får vi inte godis utan en present å dagens present visar hur vuxen man blitt *haha* men glad blev jag:
Fick en goodibag mamma fått så den va gratis *haha* men blev glad ändå =) Örhängen, halsband, ring å brosch, cigg å ett presentkort på manikyr inför vår examensdag.
En riktigt härlig familjedag med skratt å mys å det som gör påsken så härlig, kunde inte avslutat helgen på ett bättre sätt!

Matmässigt så ja.... Blev alltför mycket gott idag men men som jag skrev igår så kommer jag ju träna hårt i veckan för å kompensera å det e så det funkar ju, det som åker in i kroppen måste ut också =)
Frulle blev min gröt för 4 poäng å sen blev d direkt till mina päron där d intogs 3 koppar kaffe för 3 poäng å sen middagen som blev:


Lammstek som marinerat i en massa gott över natten, potatis å morötter som rostats i ugnen å en sallad med ananas, tomat å sallad =) Tippar middagen blev 10 poäng å väldans gott!
Till efterrätt kom en riktig kaloribomb men sååå god:

Chokladcheesecake med färska hubbabubbar! Såååå gott å jag tog 2 små bitar som jag uppskattar till ca 20 poäng å sen har d blitt lite chips å ostbågar för 15 poäng, en bit choklad för 3 poäng å totalt landar jag på idag ca 57 poäng så ja... Blev allt för mycket mat idag också men jag skäms inte, skammen kan dra åt pipsvängen för jag har haft d så mysigt å ibland måste man få njuta av livet istället för å känna att nej d kan jag inte äta, d kan jag inte äta utan jag äter å njuter å sen får jag kompensera med träning. That´s life! Blir alltså 28 poäng för mycket idag.

Motionsmässigt har jag inte orkat så mycket som jag hade hoppats på men men d blidde i alla fall 30 minters promenad å sen brottades jag med jycken i badkaret som allt som allt ger mig 3 AP =)

Totalt: 57 poäng
Motion: 3 AP
AP totalt: 10 st
Veckobonus kvar: 0 poäng
Poäng att kompensera: - 13 st

Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar