Summa sidvisningar

måndag 30 april 2012

Dag 464 (Dag 40)

Idag var d söndag å en ny VVV tar sin början! Idag har d verkligen varit en njuuutar dag, jag nådde inte mina mål jag satt för detta datum men jag valde å inte bli sur utan ta d som det är, jag kan inte göra något åt d å jag vet att jag gjort så gott jag kunnat men att där finns mer å göra så jag får helt enkelt jobba lite hårdare denna vecka, inte mer med det.
Idag så hade jag en date med Monica, Kristin å Andreas (inte min utan en annan Andreas) å vi skulle gå å se Al Pitcher å hans Fika turné i Malmö på Tangopalatset kl 19 å vi valde å mötas tidigare för å ta en fika innan fikan (I know, crazy!)
Monica som vanligt kan inte låta bli med en dum min =) Hon ångra sig halvvägs igenom så hon ser mest skräckslagen ut.... Efter fikan begav vi oss mot Tangopalatset för å spänt invänta herr Al Pitcher:

Jag har bara en sak å säga om denne mannen, Al Pitcher å det e WOW! Får ni en chans å gå å se honom å hans fika turné så GÖR det, det va inte alls dyrt, vi betala 265 tror jag för biljetten å d va sååå värt d. 90 minuter av nonstop skratt, mot slutet va jag ibland för trött för å orka skratta.... Han e avslappnad å varm, kör lite annorlunda å fångar upp reaktioner från publiken klockrent. Fokus med showen e hans syn på Sverige å svenskarnas sätt att vara å nåt jag gilla speciellt e att han förklara upplägget för hur showen skulle se ut å det var att först snacka han lite, sen kom där in en annan kille, en ung kille som e nybörjare å riktigt duktig trots blotta 22 år, sen fortsatte herr Pitcher å sen blev d paus, fika paus å här kom d jag garva som fan åt; under pausen ville han att vi skulle prata med nån i rummet som vi inte kände från början å han nappa direkt på att d blev en jobbig stämning runt alla i salen, alla börja direkt å skruva på sig *haha* e så typiskt svensk d där.... Nej usch, en annan människa..... Tog lite bilder å vi fick lätt bästa platserna, front row men inte i fokus som man annars blir på rad ett =)

Sen tar han bilder till varje show i staden han är i å pratar om dessa bilder, saker han tycker e roliga å lustiga, skyltar m.m å en sak han fotade var en skylt för bussgods, å för en med engelska som språk blir ju detta buss gods, bussgudarna å d har jag aldrig tänkt på.... Samma sak när han visa denna bild:
Uttala namnet på engelska å du kommer aldrig kunna käka dessa igen utan å garva....
En fantastisk kväll kan jag bara få säga å d har inte vart mycket till lugn för jag fick ju sticka redan halv 4 för å hinna till fikan innan Fika men en helt underbar söndag!

Matmässigt har jag vart allt annat än duktig men jag har njuuuutit för söndagar e min ätardag å jag brukar normalt sett va lite lugnare än jag varit idag men idag var också lite speciell då för jag kände verkligen för å fira å som sagt, njuta, äta vad jag vill för jag vill ha det, nåt jag saknat länge osv för sen i veckan blir d strikt igen =)
Börja dagen med min gröt på 4 poäng å sen även lite honungsmelon som mellis å dagens lunch blev samma som gårdagens middag:
Sallad med pasta å grillade kotletter =) Tog lite extra pasta idag så detta blev 12 poäng å mumma! I Malmö sen blidde d fika:
Va längesen jag käka scounes så d blev en sån, creamcheese, latte på lättmjölk å en hallon kardemumma muffin å ja, d va längesen jag käka scounes å denne smaka ju som ett bakverk! BARA socker smakade den å d ante mig när jag såg vad den e värd i PP! 15 poäng för den! DÅ e där mycket onyttigt i.... Totalt för min fika blev d 33 poäng å d va gott å så värt varenda tugga!
På Al Pitcher blev d även en kanelbulle som jag inte käkat sen i julas å en kaffe till för 5 poäng å på vägen hem på tåget så kunde jag inte motstå för d va lääängesen sist:

2 cheeseburgare för 18 poäng fick bli middag å till prova jag en av Lokas nya smaker med lakrits å jordgubb som jag inte gilla.... Men men nu har jag smakat =) Totalt idag blev d.... erm... 71 poäng! Jeeeeesus men som sagt, jag varken skäms eller nånting alls för d har varit en underbar dag, jag har gjort aktiva val över allt jag stoppat i mig. Jag har inte frossat bara för att frossa utan jag har valt å äta saker jag länge haft lust på å som det också var flera månader sen jag åt å d känns fantastiskt bra =) D blir med andra ord å ta 43 poäng från min veckobonus =)

Motionsmässigt har d inte blitt mycket.... PÅ sin höjd tog jag å Kristin en promenad i Malmö men jag väljer å inte räkna d, denna veckan kommer jag försöka börja jogga lite å jag kommer bara räkna med aktivitet som får mig å svettas, svettas jag inte, gills d inte så d blir till å börja köra så svetten lackar å planen e en tuff träningsvecka för å kompensera allt jag ätit idag, e därför jag inte har dåligt samvete för jag vet jag kommer jobba bort varenda liten kalori med träning =) Så i veckan satsar jag friskt på minst 45 AP å helst 50 AP, vi får se! Men minst 45 =)

Totalt: 71 poäng
Motion: 0 AP
AP totalt: 0 st
Veckobonus kvar: 6 poäng

Då tar vi resultat!

Vikt: 79,7!!!! kg
Minskat: 0,5 kg
Minskat totalt: 34,5 kg
Minskat under 100GD: 3,7 kg

Mått i midja: 97,5 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 32 cm
Minskat 100GD: 2,5 cm

Kvar till delmål 8, gå ner 35 kg å komma ner till 70-talet: 0,5 kg
Kvar till delmål 9, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 7,7 kg
Kvar till delmål 10, gå ner 45 kg å komma ner till 60-talet: 10,5 kg

Som sagt, jag nådde inte mitt delmål nr 8 men jag e nöjd ändå! Bara futtiga 0,5  kvar ju å d vet jag att jag kommer fixa innan söndag, lätt =) Denna veckan kommer jag som sagt att öka på min motion lite mer, misstänker min kropp börjat vänja sig vid hur jag rör mig å nu kommer den kräva mer för å släppa på fläsket så denna veckan börjar jag sakta å införa jogging, kommer köra lite sporadiskt med en powerwalk där jag då å då under promenaden joggar lite å har satt som mål att första halvan av veckan ska jag ut å PW:a å röra mig minst 60 min varav 15 av dessa 60 minuter ska vara jogging å jag får själv sprida ut som jag vill men ja, ska se hur d känns för spontant vill jag att hela promenaden ska d va varvat typ 5 min jogg, 10 min gå men vi får se, målet e att orka 5 min av vardera innan veckan e slut.
Nu jävlar mina damer å herra, nu kör vi så d ryker. Håll i hatten!

BANANA!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar