Summa sidvisningar

söndag 22 april 2012

Dag 457 (Dag 33)

Idag hade vi söndag å även fast dagen inte gick som jag ville att den skulle gå så har d vart en fantastisk dag i alla fall med massa gott å med gott samvete =)
Dagen har i stora drag bestått av att kolla på Simpsons efter Simpsons avsnitt på datorn å försöka förutspå hur regnet skulle bete sig idag för jag ville helst slippa bli blöt men samtidigt få motionerat.
Blev en sväng till mina päron också där d blev mys, gott snack, god mat å tvmys å sen hem igen å nu sitter jag i soffan, nyduschad å väldigt nöjd med livet må jag säga =)

Matmässigt har jag haft en skön dag, ätit lite mer än jag brukar men med gott samvete å inom sina ramar så d känns riktigt nice!
Började dagen med min goda gröt:
4 poäng blidde detta å som vanligt, väldigt gott! Har slutat ha en skvätt honung i då jag e rädd d tjyvar poäng i onödan.
Innan jag begav mig mot mina päron så blev d en lunch i sin enkelhet:
lite VV korv för 3 poäng å sen en enkel sås på vatten, buljong å lite redning å detta blev bara futtiga 3 poäng så d va en riktigt härlig lunch =)
Hos mina päron blidde d 2 koppar kaffe för 2 poäng å sen valde jag å mumsa på festmaten de hade igår för ett par goda vänner:

Först var det rådjursgryta med en sås på porteröl med ris å sallad som jag uppskattar blev 14 poäng å till efterrätt blev d fruktsallad å som en liten bonus hackade nötter å honung på toppen, MUMS å det blev 10 poäng tippar jag på.
Väl hemma blev d lite småmys en regning söndag:
Ostbricka =) Hittade en god vitmögelost på 11% å till det crostini med vitlök å örter samt ananas å druvor. Mycket gott å d hela blidde 10 poäng å lite senare ikväll kommer jag ta mig en kopp te också för 1 poäng så totalt idag blir d 44 poäng å d känns nice å jag nyttjar 15 poäng från min veckobonus.

Motionsmässigt har d också vart riktigt skönt. Kände jag måste köra ett nytt upplägg när jag rör på mig, har kört i princip samma upplägg sen jag började å tror inte mina lugna promenader ger nåt mer, eller i alla fall inte så mycket som de gjorde från början. Så från å med idag ska d bli mer power walks, få upp flåset lite så som en början vill jag ha minst 2 powerwalks per vecka å de ska vara minst 35 minuter långa men gärna mer å sen lite mer styrketräning hemma. Tänkte börja smått å se hur kroppen svarar =) Idag blev d i 2 omgångar powerwalks för en totaltid på 60 minuter å d känns grymt nice! Sen gjorde jag plankan i 46 sekunder å klara 11 sekunder mer sen i fredags så d känns också nice. Totalt ger mina aktiviteter mig 5 AP å d känns riktigt nice!

Totalt: 44 poäng
Motion: 5 AP
AP totalt: 5 st
Veckobonus kvar: 34 poäng

Då tar vi veckans resultat!

Vikt: 80,2 kg
Minskat: 0,6 kg
Minskat totalt: 34 kg
Minskat under 100GD: 3,2 kg

Mått i midja: 97,5 cm
Minskat: 1,5 cm denna vecka
Minskat totalt: 32 cm
Minskat 100GD: 2,5 cm

Kvar till delmål 8, gå ner 35 kg å komma ner till 70-talet: 1 kg
Kvar till delmål 9, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 8,2 kg
Kvar till delmål 10, gå ner 45 kg å komma ner till 60-talet: 11 kg

Såja, fick inte slå igenom den magiska barriären som är 79,nånting, få väga under 80 MEN det hände i alla fall nåt! Tekniskt sett har midjan ökat liiite å jag har sen förra veckan legat på 99,5 cm i midjan/över magen så att få väck 2 cm e jag jävligt nöjd med kan jag säga så det har ju hänt saker =)
Dessutom så är chansen vääääldigt stor att jag kan få mitt åttånde delmål nästa vecka å det känns faktiskt väldigt nice så jag hoppas på 1 kg denna vecka så jag kan få komma ner ordentligt på 79 kg =) Inför denna veckan så ska jag som jag sa under träningsdelen här i bloggen att börja powerwalka mer å även lite mer styrka i min motionsrutin så får vi se om det får fart på kroppen igen så jag får en chans å nå mitt mål till min examensdag å få ha mina älsklingsjeans =)

Nu kör vi!

Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar