Summa sidvisningar

fredag 20 april 2012

Dag 455 (Dag 31)

Idag hade vi fredag å dagen har varit helt fenomenalt bra! Börja dagen med att åka in lite tidigare till skolan så jag hann käka frulle innan d va dags för möte på Ship gällande mitt projekt jag jobbar med, de hade bjudit till infoträff för de som det är meningen man ska sälja in utbildningen till å d var ett fantastiskt möte, nyttig info å jag gick därifrån med 3 A4 sidor med anteckningar som jag vet är helt perfekt till reflektions och diskussionsdelen i min LIA rapport =)
Sen blidde d till å snacka med min handledare Kent som gillar det jag gjort hittills å även snackat med Claes vår lärare som använde mig som bollplank då han inte kunde vara med på mötet så återberättade jag lite för honom plus vi snacka lite LIA också. Jag ville mest informera om hur jag jobbat, vad jag gjort osv så de inte tror jag sitter hemma å pillar navelludd... Så d känns supert å efter skolan blidde d hem för å hämta jycken som busat hos mormor å va heeeelt slut då jag kom =)
Vi knatade hemåt för mys i soffan innan jag tog mig i kragen å träna lite här hemma trots jag inte ville så ja... JO! D höll jag på å glömma, träffade vår rektor på skolan, snacka lite om hur d gick på LIA osv å helt plötsligt säger hon: du har gått ner i vikt va? Jag har inte sett dig på länge men jag tycker... Det måste va en hel del eller? Så när jag svara hur mycket flög hakan i golvet på henne å jag fick en komplimang som jag tacka å bocka för. Made my day =) Visst jag vet d hänt mycket men samtidigt så sitter komplimanger lite extra mycket när d kommer från folk du inte ser varje dag, som du heller inte pratar med eller umgås med så ja, happy Heidi å d sluta inte där heller! Vägde mig för skojs skull då jag kom hem å d va glädjande besked men inte tillräkligt så jag avvaktar med å berätta tills på söndag med d ser lovande ut =)

Matmässigt har d också vart en skön dag som började med en mumsigt god latte för 4 poäng å sen slank där ner en skål gröt på 4 poäng å väl hemma hos mina päron blidde d:
Min scounespizza med pizzasallad som Andreas inte ville ha då han köpte slemmig pizza igår =) 13 poäng för detta å även 2 koppar kaffe för 2 poäng.
Väl hemma så blev d en middag i all enkelhet:
Viktväktarnas wienerkorv med lättstuvade morötter å blomkål, valde å stuva med vatten, buljong å redning för å spara poäng å d hela blidde bara fjuttiga 4 poäng men ack så gott! Å jag vet, jag hatar koka korv å skiter fullständigt i om de spricker =)
Sen nu ikväll har d blitt ett kvällsmål bestående av min nya synd, eller ja synd å synd, en nyttig synd! Kvarg med mitt proteinpulver från Fitnessguru, One Whey choklad hasselnöt å en skål med detta samt en kopp te å ett fat med färsk ananas å vindruvor blidde 5 poäng å d ger mig 31 poäng för idag å jag nyttjar 2 poäng från min veckobonus.

Motionsmässigt har d också gått bra, jag ville verkligen inte! Men jag tog mig i kragen å gjorde d ändå å tidigt för en gångs skull! Kände jag va trött å få dåligt samvete för att jag studsar å dunsar i golvet för grannen under sent på kvällarna när jag vet att d förmodligen kollas på tv så nu blev d gjort innan kl 17 så jag studsa på med gott samvete =) 30 minuters flås på mitt Wii gav mig 2 AP å sen avsluta jag med 15 min styrka för 1 AP å ja... Jag älskar mitt Wii men den kan va lite elak å oförskämd ibland....
Jag ville utmana mig själv å göra plankan i 1 minut, har bara kört 30 sekunder nån enstaka gång å jag klara 35 sekunder hyffsat tycker jag men de sista 25 fick jag fuska å sätta i knäna å fick detta grymma betyg! Blev lite sur faktiskt å tänkte mig inte för att d va en maskin å skällde på den å sa: va fan.., fattar du hur jobbigt d va!!!!? Morgan snegla lite misstänkt på mig....
Nåja detta ihop med 60 miters promenad som ger 4 AP har jag 7 AP totalt idag å d känns grymt!

Totalt: 31 poäng
Motion: 7 AP
AP totalt: 33 st
Veckobonus kvar: 13 poäng

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar