Summa sidvisningar

tisdag 3 april 2012

Dag 437 (Dag 13)

Så, måndag å hör å häpna så var jag betydligt bättre när d gäller förkylningen MEN inte tillräckligt för å kunna köra 2 vattenpass ikväll vilket stör mig som fan för nästa måndag gäller påskschema å ingen Aqua Cirkel.... Men men, d viktigaste e ju å bli frisk så d blir till å ta igen d hela senare i veckan när jag e friskare å kan ta i lite mer istället.
Vad har dagen haft i sitt sköte då? Jo, själv låg jag kvar i sängen fram tills klockan va 14, försökte jobba med mitt projekt på paddan i sängen men feber satte stopp för det ganska snabbt så jag fick prompt vila istället... Strax innan kl 14 så kände jag att febern släppt men låg kvar lite till men sen kliade d i kroppen så jag förflyttade mig till soffan istället.
Sen ringde jag för å beställa tid för min andra belöning som va en manikyr å lite paff fick jag komma redan nån timme senare då de hade d lugnt men efteråt kände jag d va dumt för efter 50 minuters manikyr snurra skallen men d va kul å jag fega lite å valde en basic manikyr å spar akryl å annat till min examen:
Trodde jag valde en diskret färg men känns nice ändå =)
Sen blev d till å vila i soffan innan jag begav mig mot mina föräldrar, borde stannat hemma men jag har svårt å säga nej till min lilla voffsing.... Han kan sina rutiner! Rutinen är att varje dag runt ca 16/17 tiden går vi långpromenad å mellanlandar hos mina päron så när klockan är 16/ å däromkring så kommer han å piper å suckar å lägger sig med huvudet i mitt knä å tittar sådär hjärtskärande som en cocker gör å jag kan inte neka honom en promenad, d går inte! Speciellt inte när han e så snäll å bara ligger å bredvid mig i lugn å ro när jag e sjuk men jag tog den kortaste, tänkbara rundan som finns så jag tänker på mig själv också =)

Matmässigt har d vart en ok dag, kunde varit bättre men med tanke på att jag e sjuk så tycker jag att jag vart duktig i alla fall.
Började dagen med min smörgåstårta:
13 poäng blidde detta å sen en latte för 4 poäng.
Middag så orka jag bara inte laga nåt så d blev faktiskt den sista biten av smörgåstårtan också men utan "topping" å därmed 10 poäng bara å sedan blidde d 2 koppar kaffe för 2 poäng, en skål gröt för 4 poäng å sen en liten röra på rivna morötter, sparris, tomat å ett ägg för 3 poäng å jag landar på 37 poäng. Inte glad över detta men ja..... Jag gjorde medvetna val pga brist på ork i kroppen å har för avsikt å va duktigare resten av veckan, d blir därmed 8 poäng från min veckobonus som går åt idag.

Motionsmässigt har d vart en skönare dag idag än igår även om d blidde lite för bra nu på slutet... Under min visit i Hbg å manikyren blidde d ca 10 minuters promenad å sen blidde d 35 minuter tur å retur till päronen vilket ger totalt 45 minuter å därmed 3 AP.

Totalt: 37 poäng
Motion: 3 AP
AP totalt: 4 st
Veckobonus kvar: 19 poäng

Bye bye!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar