Summa sidvisningar

tisdag 28 februari 2012

Dag 403

Då var d tisdag å idag var d både bra saker å mindre roliga saker på gång. Jag lyckades äntligen komma upp i rimlig tid, har en hund som e galen då det e löptikar i området å d gör att d blir mixed signals ibland mig å Morgan emellan.... Han tjuter som om d brinner i knutarna å att han måste kissa NU, går ut å han gör inte ett piss..... Sen har man dagar som idag, han tjuter som om d brinner i knutarna, jag tar d som att han överdriver å börjar klä mig för å gå ut, ingen direkt brådska men samtidigt försöka skynda mig något då d kan va allvar. Ska precis ta på mig jacka å gå ut då jag hör hur d porlar på klinkergolvet.... Å d dåliga samvetet kom som ett brev på posten! Stackarn försökte berätta d va kris i Paris men men.... E bara å torka å sen gick vi ut så han fick skvätta lite till å flexa med sina muskler för damerna =)
Sen d positiva va ju som sagt att Morgan fick upp mig i tid, redan 09:40 minsann! Har inte lyckats vakna före kl 13 på snart en vecka å jag hatar d! Va så duktig å höll rätt rytm i nära en månad där jag va i säng innan kl 23 å uppe innan eller senast kl 10 så nu hoppas jag att jag kan få komma tillbaka till d =)
Annars har d inte hänt så mycket, försökt jobba lite på vår projektplan inför vår LIA som börjar på måndag *andas... Andas....Hyperventilerar*

Matmässigt har d vart en skön dag, började med en frulle på min älskade gröt med frukt för 4 poäng.
Sen blev d en variant på en favvis till lunch:
SPLINGLOLLS! Skulle egentligen gjort fläskytterfilé i svartvinbärssås men jag orka inte skala potatis som ska va till... Dessutom va jag sugen på vårrullar så de kombinerades =) ½ paprika, lite machésallad, ½ lök å riven morot tillsammans med fint tärnad fläskytterfilé å en marinad på lite sweet chili, fisksås, honung å balsamicovinäger i 6 st vårrullar. Mumma värre å 10 poäng.
Sen blev d 3 koppar kaffe för 3 poäng hos mina päron samt en middag bestående av:
Den mumsiga tacopajen jag gjorde igår med lite kokt broccoli till, gottigt värre å 10 poäng samt nu ikväll blev d ett kvällsmål/fika:
Cheesecake-glass med en apelsin å en kopp te till för 6 poäng vilket ger att jag landar på 33 poäng idag å nyttjar 3 poäng av min veckobonus.

Motionsmässigt å träningsmässigt e jag fan riktigt nöjd idag! Fick till ett rejält pass nu i eftermiddag/kväll där d blev 45 min promenad (30 min först med paus hos mina päron å sen 15 min hem) å väl hemma blev d 10 min av styrketräning på mitt Wii fit å sen 10 min med mina fina, lila hantlar =) Totalt strax över en timmes tröning å d kändes gött i kroppen! Har varit lite nervös att mina stora viktnedgångar de sista två veckorna har varit en del muskelmassa å inte så mycket fett då jag inte fått nån rejäl träning på minst en månad.... Så nu hoppas jag att d motverkas lite å dagens strapatser ger mig totalt 5 AP som känns grymt nice. Hade planer på å städa lite nu ikväll också men får se... Lägger iså fall till d i morrn.

Totalt: 33 poäng
Motion: 5 AP
AP totalt: 12 st
Veckobonus kvar: 37 poäng

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar