Summa sidvisningar

söndag 5 februari 2012

Dag 380

Så då hade vi söndag å en ny VVV tar sin början (för de som inte minns förkortningen betyder den ViktVäktarVecka)
Dagen har varit lugn, inte alls fått gjort d jag velat göra pga feber å krassligheter i kroppen.... Hatar det för jag vill städa denna skitna lägenhet så d rycker i kroppen! E riktigt vidrigt här hemma tycker jag, sand på golvet, hundhår överallt, dammigt å disk å tvätt som väller över här å var.... Men men, får ta d i veckan eller ja, jag kommer ta d i veckan oavsett om kroppen mår bra eller ej för jag står inte ut en vecka till i denna skit.
Jag har mest legat i soffan å filat på vårt föredrag/tal vi ska göra i morrn på Kommunikationskursen i skolan, vi ska snacka i 5-10 min om nåt vi brinner för å jag e väldigt nöjd med det jag fått fram. Älskar den här typen av uppgifter så innan jag visste ordet av hade jag gjort 3 olika föredrag/tal för känner jag mig taggad så sprutar orden ur mig så d känns riktigt nice å d ska bli så satans kul i morrn att få lyssna på alla andras föredrag!
Sen har d blitt att åka in till Hbg för att hjälpa pappa byta bil med min bror (vi bytte så jag å Andreas kunde ha pappas bil å pappa hade min brors då min bror ej behövde bil i helgen) å efter d åkte vi direkt hem till mina päron där d blev kaffe å mys innan vi knata hem.
Nu har jag däckat i soffan å ska öva lite inför i morrn innan d blir sängen =)

Matmässigt har d gått bra, började dagen med en halloumi å varmrökt lax ciabatta:
Mycket mumsigt å tillbehör blev 2 clementiner å allt blev 11 poäng.
Uppe hos päronen blev d 3 koppar kaffe för 3 poäng samt nu ikväll blev middagen:
Varmrökt lax (märks d jag köpte en rejäl laddning varmrökt lax sist jag handla eller???) med nudlar å vinsås samt lite stekta grönsaker till. Såååå gott å detta blev 10 poäng.
Nu ikväll kommer d bli lite mannagrynsgröt med frukt, te å en liten bit choklad för mina sista poäng å jag kommer landa på 32 poäng å drar över med ett poäng =)

Motionsmässigt har d inte hänt så mycket då jag som sagt haft feber... Men en promenad på 30 min har d blitt i alla fall, kan inte låta bli.... Tog d dock lugnt, inget direkt jippo med flås å fläkt utan en lugn promenad med gubbe å jycke som gav 2 AP.

Totalt: 32 poäng
Motion: 2 AP
AP totalt denna vecka: 2 st
Veckobonus kvar: 48 poäng

Då tar vi resultat =)

Vikt: 86,6 kg
Minskat: 0,4 kg
Minskat totalt: 27,6 kg

Mått i midja: 104,5 cm
Minskat: 1 cm denna vecka
Minskat totalt: 25 cm

Kvar till delmål 7, väga 83 kg, det magiska talet där allt började: 3,6 kg
Kvar till delmål 8, gå ner 35 kg å komma ner till 70-talet: 7,4 kg
Kvar till delmål 9, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 14,6 kg

Så, kanske ingen direkt maffig viktnedgång den här veckan men jag e lyrisk i alla fall! Känner mer å mer att den här nya formen av VV var det jag behövde för jag har inte *peppar, peppar, ta i trä* stått still sen jag började med det! Jag hade ju mycket innan nyår att jag vecka 1 gick ner 1,5 kg för att sen stå still eller gå upp nåt halvt kg de följande 4 veckorna för att sen gå ner igen osv osv... Mycket stillastående å nu har jag haft minus på vågen i 3 veckor i ett svep å d gör mig glad så jag skiter i hur mycket minus det är, huvudsaken e att jag rör på mig på vågen å inte står still =)
Sen ser jag ju att d som inte hänt på vågen har ju hänt i kroppen då magen/midjan (se Monica, jag har lärt mig *hihi*) minskat med 1 cm den här veckan så d känns nice. 5 cm till å jag e tvåsiffrig kring magen =)
Planen inför den här veckan e att kurera min förkylning men 2 gympapass är inplanerade så eneklt är det bara! Aqua Yoga så inget direkt intensivt å en massa promenader å jag vill om jag får för kroppen få till en dag då jag kör gym... Vi får se....
Nu kör vi så d ryker! *tjiiiiiiiiiiiiihoooooooooooooooooooooooo*

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar