Summa sidvisningar

måndag 27 februari 2012

Dag 402

Då var d måndag å jag hade stora planer för dagen... Städa var en stor post på dagens Att göra men vad hände? Jo, jag råkade stänga larmet å sov för länge, när jag väl vakna kl 13 (USCH!) å efter att jag klätt mig, tvättat mig, gått med jycken å käkat frulle så va klockan nästan halv 3 på eftermiddagen å ja.... Jag gav upp redan där! Gillar inte att jag kommit tillbaka i gamla mönster, jag va rätt duktig där ett tag med att va i säng innan kl 12 på natten å va uppe senast kl halv 11 typ på morronen å d va så skönt! Måste försöka få ordning på saker å ting igen... Jag sover inte för länge dock vilket e skönt, max 10 timmar vilket e normalt för mig så dygnsrytmen funkar tekniskt sett, e bara att d blir så sent å halva dagen försvinner som jag inte gillar.
Annars då? Jo, d blev mys i soffan med jycken å sen åkte jag till Helsingborg å köpte en latte för å fira att jag tappat 1,6 kg för förra veckan. SKulle gjort d igår men jag fick inte tiden å gå ihop så d fick bli idag istället =)
Sen blev d äventyr med jycken i ösregn å mys hos mina päron å min käre pappa var gullig å har tyckt synd om mig länge med min svanskota så han hade fixat hem på lån:
Tryckavlastningskudde från hans jobb =) Dock funka den si sådär.... Så jag ville helst inte låna den med tanke på att den inte funka perfekt och att den e ruggigt dyr.... Vågar fan knappt titta på den med rädsla att den skulle gå sönder! Dock gulligt att han försökt hitta nåt som kan hjälpa mig i vardagen så d värmde hjärtat.

Matmässigt så var d en bra dag, började med min gröt som vanligt å frukt för 4 poäng som sedan följdes av en favorit i repris när d gäller lunch:
D blev potatis å morotskaka i ugn med halloumi light samt fläskytterfilé för 10 poäng å som kvällmat blev d lite lyx:

Tacopaj =) Mycket enkel men ack så god å d blir små portioner men med tanke på att d blev en sen middag så fick d bli denna lilla portion (liten tallrik så d såg större ut för magen å ögat) å detta blev 10 poäng.
Sen under dagen blev d ju som sagt en latte för 4 poäng å 2 koppar kaffe hos päronen för 2 poäng å nu ikväll kommer d bli en kopp te samt en bit choklad för 4 poäng å jag landar på 34 poäng å nyttjar 4 poäng från min veckobonus.

Motionsmässigt så blev d inte alls som jag hade tänkt mig.... Dock försökte jag så gott d gick å kompensera =)
D blev en mycket blöt promenad till mina päron på 20 min som gav 1 AP å sen kämpa jag på å städade vardagsrummet samt lagade mat som jag uppskattar till 30 minuters ihärdigt jobb som ger mig 2 AP å totalt 3 AP för idag vilket känns helt ok, inte bra direkt men bättre än inget alls =)

Totalt: 34 poäng
Motion: 3 AP
AP totalt: 7 st
Veckobonus kvar: 40 poäng

Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar