Summa sidvisningar

söndag 12 februari 2012

Dag 387

Då var d söndag å en ny VVV tar sin början! Dagen har förflutit lugnt, sov åt helvtetes dåligt då svanskotan av nån mystisk anledning bestämde sig för å göra extra mycket *aj* i natt.... Så, med det i åtanke så fick jag inte gjort så mycket som jag hade velat här hemma men tvättat fick jag gjort samt hämtat paket på posten i Glumslöv å aktivera Morgan men städningen här hemma fick avbrytas då d gör för ont i kroppen tyvärr =(
I mitt fina paket fanns:



Fina smycken som jag köpt specifikt med min examen i åtanke =) Såg dessa å kände direkt att detta ska jag ha på min examensdag å jag vet ju redan vad jag ska ha på mig men d kommer lite längre fram =)
Annars så har d vart en lugn dag, inte meningen men så fick d bli... Dock valde jag att trotsa mitt onda å brottas med Morgan å kamma igenom honom, han va inte så glad men dock blev jag d för nu e pälsen fin å fri från skit igen, får ju passa på att sköta d medans den e nyklippt å tunn!

Matmässigt så har d gått bra, jag hade gått ner igen denna veckan å det gjorde att jag nu fick ett nytt ProPointsvärde jag ska äta varje dag, gick från 31 till 30 PP så d känns nice, känns verkligen då att d går framåt =)
Idag så blev d en frulle i form av:
Mannagrynsgröt med en apelsin för 4 poäng å sen blev d en lunch i form av 2 rågmackor med lite av tikka masalaköttfärsen som pålägg å lite champisar för 9 poäng.
Kvällens middag va ett nytt recept å sååå gott:
Mangokyckling! Kycklingen görs i ugnen med en sås på lätt fraiche, mango chutney, krydderier å d va riktigt smarrigt, till det ett grönsaksris där grönsaker å ris ska va tillsammans men eftersom jag vill väga allt så fräste jag grönsakerna bredvid å ris för sig. Allt blev 11 poäng å nu ikväll blir d lite choklad å te för 4 poäng å jag landar på 31 poäng å nyttjar ett poäng från veckobonusen.

Motion har d inte blitt så mycket av tyvärr med tanke på att jag haft ont. Men d har blitt en rask promenad på 20 min samt lite småplock hemma som gett mig 2 AP i alla fall =)

Totalt: 31 poäng
Motion: 2 AP
AP totalt: 2 st
Veckobonus kvar: 48 poäng

Resultatdags!!!!!

Vikt: 86,1 kg
Minskat: 0,5 kg
Minskat totalt: 28,1 kg

Mått i midja: 103,5 cm
Minskat: 1 cm denna vecka
Minskat totalt: 26 cm

Dessutom dags att mäta resten av kroppen:

Höft/rumpa: 113,5 cm å minskat totalt 11 cm
Överarm: 34 cm å minskat totalt 2,3 cm
Vad: 37 cm å minskat totalt 5 cm
Hals: 35 cm å minskat totalt 2 cm
Bröst: 103 cm å minskat totalt 8,5 cm
Lår: 58 cm å minskat totalt 4 cm

Referensdatum för dessa mått är från den 14 augusti 2011 då jag börja mäta mer än bara magen(midjan som jag kallar det)

Kvar till delmål 7, väga 83 kg, det magiska talet där allt började: 3,1 kg
Kvar till delmål 8, gå ner 35 kg å komma ner till 70-talet: 6,9 kg
Kvar till delmål 9, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 14,1 kg
Känns oerhört bra, detta e fjärde veckan i rad som det stod minus på vågen å jag e sååååå glad! Visst, inte stora nuffror på vågen men bara det faktum att jag i princip det senaste halvåret stått still mer än jag haft action på vågen å därför e d så skönt att få tappa nåt varje vecka igen =)
Inför denna vecka så kommer det att bli träning igen, äntligen! Haft nog med sjukdom å krämpor så nu ska d bli skönt å få träna igen! Har bokat in måndag å onsdag som träningstillfällen så d ska bli nice å utöver d blir d promenader som vanligt.
Let´s GO!

Tjenamoss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar