Summa sidvisningar

lördag 18 februari 2012

Dag 393

Lördag å enligt Facebook gick Ranelid till final å allt va superskämmigt å dåligt i kvällens mello, jag ser inte på d längre.... Jag brukade älska mello, d va lite som min fotbollssäsong men de senaste 3 åren har d bara gått utför å jag orkar inte se skiten mer. Jag kollar endast på d allra, allra sista programmet för å se vilken låt som vinner som vi skickar till den stora tävlingen, d räcker....
Annars har d varit en blöt lördag! Åkte in till Landskrona idag vid kl 13 för å ha freestyle träning med Emma, Bill, Paulina å deras vovvar Shelby å Zafir. D regna friskt å efter en halvtimme gav vi upp å jyckarna fick busa ordentligt =)
Fick skjuts hem av Bill å Emma vilket verkligen var guld värt med tanke på vädret!
Väl hemma åkte lortgrisen Morgan i duschen å släppte ifrån sig 3 kg grus för att sen ligga å mysa i soffan, vila upp sig å få upp värmen för han frös rätt ordentligt där mot slutet:

Efter att han fått upp värmen å torkat var d dags å ge sig ut igen... Men vi tog bussen då vi skulle till mina päron för lite snack, mys å kaffe då Moggisen va trött å d regna friskt å vi tog även bussen hem trots d slutat regna men Morgan va helt slut så jag ville va lite snäll =)
Sen har d bara vart mys med film å serier hemma i soffan.

Matmässigt har d vart en skön dag också, lite enformig men gott =)
Frulle som vanligt blev gröt för 4 poäng å sen när jag kom hem efter Landskrona blev d mina mumma vårrullar med grönsaksris å en skvätt sweet chili:
Oerhört gott å detta blev 11 poäng å exakt samma tallrik blev d också vid middagen så totalt för middag å lunch blev d 22 poäng.
Det var folk som ville ha detta recept å hur man gör så d kommer här:
Receptet ger 12 st vårrullar så 12 ark rispapper behövs för denna mängd

2 dl Räkor skalade
50 g Ruccola
4 st Schalottenlök, 1 dl tunt skivad
1 st (röd/röda) Paprika, hackad
1 liten(t)/små Avokado, hackad
1 msk Fisksås (orientalisk)
2 msk Sweet chilisås
1 st Lime, 1 msk saft
1 tsk Rörsocker
rispapper                                                                                                                                                                                

Instruktioner

  • Blanda samman räkor och grönsaker, marinera med chilisås, fisksås, limesaft och socker. Låt det stå i kyl minst 1/2 timme. Doppa rispappren i vatten så att de blir mjuka och följsamma. Fördela fyllningen på rispappren och vik/rulla ihop till fina vårrullar.
En banan å maltesermuffin har också slunkit ner tillsammans med 3 koppar kaffe för totalt 8 poäng å nu ikväll blev d lite efterrätt/kvällsmål bestående av:
Mumsigt å dett blev 7 poäng å totalt idag har d blitt 40 poäng å jag nyttjar mina sista poäng av veckobonusen å ett av mina AP =)
Jag fick förfrågan om recept på även denna rätt så recept kommer här:

3 st ägg
1½ dl socker
100 g färskost (typ Philadelphia, jag hade den med 5%)
2½ dl kesella (jag använde vaniljkesella å skippa vaniljsocker)
1 tsk vaniljsocker
4 digestive kex (man kan ha så många som man vill men jag måste ha 4 för å få rätt antal poäng)

Instruktioner

  • Dela äggen i gulor och vitor. Vispa äggulor och socker pösigt, blanda ner färskost, kvarg och vaniljsocker.
  • Vispa äggvitorna till hårt skum och vänd ner dem i ostsmeten.
  • Häll hälften av de smulade digestivekexen i en rund form.
  • Häll glassmeten över.
  • Strö resten av kexsmulorna ovanpå.
  • Ställ i frysen minst tolv timmar.
  • Tag fram i rumstemperatur någon halvtimme innan servering. Serveras med färska bär och frukt.
Så d va recepten, enjoy!

Motionsmässigt har d vart en ok dag, vart lite lat men samtidigt har jag rört på mig hela veckan så jag kände jag med gott samvete kunde va litta lat =)
Jag har under dagen lyckats knepa ihop 30 min med promenader som ger mig 2 AP, inte mycket men samtidigt va d skönt å få va lite lat. Dock kändes d jobbigt å konstigt å ta buss till å från mina päron för d e inte alls långt å gå men vädret spelade stor roll plus en trött hund så ja...

Totalt: 40 poäng
Motion: 2 AP
AP totalt: 30 st
AP kvar: 29 st
Veckobonus kvar: 0 poäng

Hakuna matata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar