Summa sidvisningar

onsdag 22 februari 2012

Dag 396

Så, tisdag å det innebär Äntligen Hemma på tv =)
Nej men det e självfallet inte huvudfokus med tisdagar i allmänhet utan d va bara en del av dagen som annars spenderats hemma, försöka landa lite efter vår sista kurs. Nånsin. Usch nu fick jag ångest igen =( Vil inte, vill inte, vill inte!!!!!!! Vill att d kommer ett mai som säger att utbildningen blivit förlängd med ett år till.... Vill inte sluta plugga å jobba å bli vuxen. BLÄ!
Nåja, kanske ska ta å lägga ångesten åt sidan å fokusera på nåt positivt.... SOm att idag fick jag shoppa lite =) Min snälla mamma erbjöd sig å sponsra med en  ny vinterjacka då hon hatar den jag har *haha* hon tycker den e sliten å dags att kassera men jag e å andra sidan envis å menar d e onödigt å köpa ny då jag fortfarande "krymper" å lär krympa ur den nya jackan å därmed bättre å behålla den gamla men ja, jag hittade ju självfallet min önskejacka..... Så då går d inte att motstå! Min drömjacka är svart med rosa, riktigt rosa detaljer å idag så såg jag den hänga där på Team Sportia:

Min fiiiiiiiiina nya jacka =) Å jag trösta mig lite med att de är små i storlekarna för jag har provat strl 40 för ett tag sen då jag vägde minst 5 kg mer än vad jag gör nu å den strl 40 satt perfekt, denna e stram å jag kan ha den men jag kan inte ha nån tjocktröja under vilket jag har under min nuvarande turkosa jacka så d blir till å börja använda tunna, långärmade tröjor istället för jag kan bara inte gå tillbaka till min turkosa nu..... Den ser ut som den släpats 120 mil bakom en långtradare genom Autobahn nu efter att jag fått denna nya jackan....
Utöver detta har d inte hänt så mycket mer än Äntligen Hemma å fin ny jacka, ibland e d enkla bäst =)

Matmässigt har d gått bra idag, börja dagen med min älskade gröt för 4 poäng å sen innan jag stack till Väla med mina päron så blev d en lunch bestående av morot å potatiskaka i ugnen å till d en VV chorizo, stekt halloumi light å litta grönsaker för 7 poäng.
Hos mina päron blev d 3 koppar kaffe å på Väla blev d en latte för totalt 7 poäng.
Väl hemma va klockan mycket så istället för riktig middag blev d gröt igen med lite frukt, en kopp te å min gooooda cheesecake-glass
Totalt blev detta 10 poäng å mums! Ligger på 32 poäng idag å nyttjar 2 poäng från veckobonusen =)

Motionsmässigt så blanda jag nytta med nöje å valde att promenera lite extra turer på Väla =) Köpte min latte å majoriteten av butikerna vill inte ha nån mat inne i butiken så jag gick bara runt å glodde på alla nya butiker som öppnat där å dem e MÅNGA! Gick å myste helt enkelt i hela 25 min innan jag drog mig ut mot Smart Eyes där mina päron prova ut nya brillor till sig själva å där ute blev d även en tur inom djurbutiken Grizzly där jag köpte en kam å godis till Morgan =)
Sen blev d även en 20 min promenad från mina päron hem med Morgan så totalt blev d 45 min promenad idag som ger 3 AP.

Totalt: 32 poäng
Motion: 3 AP
AP totalt: 9 st
Veckobonus kvar: 35 poäng

Tjenamoss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar