Summa sidvisningar

onsdag 30 november 2011

Dag 312

Där sätter vi punkt för tisdagen å vilken tisdag.... Snacka om emotionell berg-o-dalbana idag! E förmodligen PMS blandat med stress.... Men ja, har mått bra hela dagen å sen kom det tunga molnet, sätta sig å ringa. Jag ringde strax över 20 samtal å hade bara ett otrevligt samtal som egentligen inte va riktat mot mig men ja, ändå men d va också d första nånsin på typ 100 samtal så inte så farligt.
Sen blev d att fara iväg med mamma å jycken å nu ikväll? Datorn kraschar å beter sig super konstigt, tjuter å hänger sig å jag bröt ihop TOTALT. Det var pricken över i:et av all stress å irritation jag burit på å det vällde ur mig, satt å grät i säkert 20 min å hyperventilerade å jag känner fortfarande att d känns konstigt i kroppen efteråt men det e förmodligen att en hel del skit släppte.
Det är som tynger mig så d känns som jag drunknar e främst de stora sakerna, vår ekonomiska situation å allt vad det innebär å e jag mesig å inte säger hur d påverkar mig genom stress att inte veta hur å när saker ska lösa sig. Nästa är skolan, det här ringandet tär på mig å på det kryddar vi med en LIA rapport, redovisning å förberedelse av at denna rapport. Vidare så nalkas julen, jag vill julstäda å pynta, jag vill kunna köpa julklappar men har knappt några pengar så jag vrider å vänder på varenda krona å har lagt massvis med tid på att surfa runt å hitta budgetklappar till allihop. Å ja, sen rullar d bara på, detta är långt ifrån allt men de största posterna å det hela bottnar i en känsla av att jag hela tiden måste hålla koll, om inte jag håller koll å dubbelkollar, påminner å tjatar så blir inget gjort å idag brast det för mig. Känner mig helt groggy fortfarande å det skrämmer mig lite att jag bar på så pass mycket...
Men nåt positivt ska vi väl få in idag eller hur? Jag har två solstrålar här hemma som verkligen älskar mig å jag älskar dem å de gör verkligen allt för mig å vice versa men, en av dem smälte mitt hjärta lite extra idag. Denna herre har lärt sig dagens rutiner som är att halv 4 slutar jag med ringandet å på slaget halv 4 så hände detta idag:
Han visade vänligt men bestämt genom att lägga sig på mina papper å mina grejer: nu e det stopp, nu e det min tur! Här kan man ju inget annat än att lyda, älskar dig av hela mitt hjärta min lille skitunge. Vet inte hur jag skulle klara av livets hårda stunder om jag inte haft dig vid min sida. Jag å Andreas e två lyckligt lottade människor.

Matmässigt har d gått bra idag, började dagen med mina flingor, frukt å te för 4,5 poäng å innan d va dags att bege sig ut på äventyr blev d en middag/sen lunch:
Korvstroganoffen från igår, samma antal poäng nämligen 8 st å mumsigt gott!
Sen landade jag hos mina föräldrar där d blev 2 koppar kaffe för 1 poäng å sen efter träning blev d en proteinshake för 2,5 poäng å när jag nu kom hem ikväll blev d ett kvällsmål som överträffade alla mina förväntningar:
Jag finhackade 48 g falukorv (7%), lätt kokta morötter å färska champisar å detta blandade jag med 100 g keso (1,5%), 2 msk stark senap samt salt å peppar å det blev såååååååååååååååååååå gott!!!! Detta ska jag lätt göra fler gånger, bara själva röran blev 4 poäng å det går lätt att göra till en annan form av måltid, sjukt gott! Röran blev d rätt mycket av så det blev 2 knäcke mer än jag tänkt mig men jag orkade bara äta 4 av de 6 ni ser på bilden så jag tog bort 2 knäcke å åt bara röran som var på dem. Sjukt gott å till detta blev d clementiner å te å allt detta blev tillsammans 7 poäng (med 2 koppar te) å som avslutning på kvällen blev d en liiiten bit choklad för 1 poäng å därmed har jag fullpott för idag på 24 poäng.

Motionsmässigt å träningsmässigt har d också varit en bra å skön dag, började med att promenera till mina päron för 1,5 bonuspoäng å sen åkte jag å mamma å träna på Filborna Arena där det vankades Djupvatten. En ny instruktör idag som var grymt duktig, roligt pass å jag jobba röven av mig å där försvann nog en del av alla mina frustrationer. Älskar verkligen att träna nu när det e så körigt som det är för det är 45 min till 1½ timme där hjärnan e blank, inga bekymmer, LOVE IT! 45 min vattengympa gav mig 4 bonuspoäng å hela kvällen avrundades med en promenad med jycken hem från mina föräldrar för 1,5 bonuspoäng så totalt idag blev d 7 bonuspoäng å d känns riktigt nice =)

Totalt: 24 poäng
Motionerat/tränat: 7 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna veckan: 14 st

BAZINGA!

2 kommentarer:

  1. Heidi, strunta i att köpa julklappar! Det är en order! Om du har så mycket ångest över din ekonomiska situation att du bryter ihop, kan du inte förväntas köpa julklappar. Dina nära kommer att förstå att du inte har råd - och gör dom inte det så är det verkligen inte ditt problem! Jag lägger ca 8000 i månaden på tandläkarkostnader och har absolut inga pengar över till julklappar. Jag tycker även att det ibland bara blir som om man byter pengar. Det viktigaste är att man är tillsammans under julen och har det bra - inte att man knappt kan överleva för att man har försökt köpa julklappar.
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet att jag inte måste köpa julklappar men det är det jag tycker bäst om med julen, att få ge de jag älskar något.... Mamma har skällt på mig hon också =) Men jag har nu hittat vad jag ska ge de nära å kära, det blir budget men jag har lyckats hitta sakerr jag vet alla kommer tycka om för väldigt lite pengar för jag kan inte låta bli. Jag skiter i om jag får nåt sj för jag älskar som sagt att hitta nåt som e perfekt för någon å få se deras ansiktsuttryck när de öppnar presenten... Jag vet d e jag som e fånig men så e d. Nu e ångesten förbi för att hitta allt så nu kommer d bli bättre hoppas jag å jag hade klappar i åtanke då räkningar betalades osv.
    Håller med om att d känns mest som att man byter pengar men ja, kan inte låta bli så får skylla mig sj lite grann... Tack för dina uppmuntrande ord, fick mig att känna att nu e d stopp så jag kan släppa det å ha en sak mindre som tynger ner.
    Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera