Summa sidvisningar

torsdag 24 november 2011

Dag 305

Så då bloggar vi om tisdagen, denna dagen blev nästan som gårdagen å med det menar jag att vi var hemma =) Skulle jobbat med LIA projektet men ja, hjärnan ville inte riktigt detta, jag gjorde ett par försök till att ringa men ja, det blev inget flyt å jag avbröt efter ett par försök å tänkte fokusera på rapporten men även där körde jag fast så jag valde att lägga ner då det jag till slut bara satt å stirra in i datorskärmen....
Plockade lite här hemma annars, satte på plats det jag köpt på Ikea osv från gårdagen å utöver detta så hände inte så mycket mer.

Matmässigt så var tanken att jag skulle vara duktig å d funkade fram tills på kvällen då Andreas skulle ta en bit av tårtan..... Det var som en drog å jag har nog aldrig kännt ett så tungt å hårt sug efter att ÄTA som igår.... Det gör mig lite rädd men det e ju så här jag gjort fram tills jag tog mig i kragen för 304 dagar sedan men det e först nu jag verkligen kan känna å se HUR det är, hur det känns osv för innan har d gått per automatik. Jag blir som ett bottenlöst hål, jag äter å äter å äter, det finns ingen hejd å hade inte Andreas vart snäll å offrat sig med att skära en normal bit åt mig å sen försöka kränga resten sj så vet jag att jag hade lätt kunna smälla i mig resten av tårtan SJÄLV! (det var liiiite mer än en fjärdedel kvar) å det e sånt som skrämmer mig... Men det är ju det som är mitt problem, det händer nåt i min kropp som ger konsekvensen att jag äter. Jag har försökt sätta ord på vad jag känner å det jag känenr är trötthet, orkelös, kanske till å med att jag inte riktigt är 100 % glad. En tanek som slår mig e att jag denna dag va lite irriterad på Andreas av diverse orsaker (inget stort, bara tjejigt trams) å eftersom jag VET att det jag känner irritation över är trams så säger jag inget eftersom det bara blir tjafs å jag känner att jag inte har nån direkt orsak till mina irritationer å vill inte förstöra Andreas dag å därför håller jag käft. Hmm.... Undra om det är just det som är mitt problem? Kan det vara detta som är nyckeln till mina frosseri anfall? När jag blir arg å irriterad så säger jag inget pga abnorm konflikträdsla så allt lagras i kroppen, innan kunde jag få utlopp då jag blev arg för petitesser men det har jag slutat med eftersom det inte var schysst mot omgivningen å om jag inte minns fel så var det i detta skede som jag började äta mer.... Wow, kan d va så enkelt? Jag håller inne med frustration, ilska, sorg ja alla "jobbiga" känslor som jag tycker är obehagligt att säga högt å eftersom de måste ut för att man ska må bra så resulterar det i att jag frossar mat? Hmm.... Intressant tanke, vad tror ni?
Hur som haver, det jag åt denna dag var som vanligt mina flingor, te å frukt för 4,5 poäng.
Lunchen blev fransyska som legat i långkok som jag fick av mamma igår med potatismos å grönsaker för 7 poäng.
Uppe hos mamma å pappa blev d kaffe för 1 poäng samt en proteinshake för 2,5 poäng å sen hemma så blev d lite mer potatismos med makrill i tomat denna gång å grönsaker för 6 poäng
samt 2 koppar te för 1 poäng så där hade jag 22 poäng å skulle ha stannat men på detta kom en rejäl bit tårta samt en halv påse micropop för tja.... 18 poäng sammanlagt =( Så hade jag bara hållt mig där hade jag vart duktig men ja.... Jag var svag å orka inte bara vilket jag skäms för men ja, måste man va duktig varje dag?

Motionsmässigt samt träningsmässigt var d faktiskt en bra dag =) Två rejäla promenader med jycken som gav mig 3 bonuspoäng å på det så blev d ett vattengympapass som blev djupvatten för 4 bonuspoäng så totalt blev d 7 bonuspoäng denna dag, men de e som sagt förbrukade =(
Morgan mös hos päronen å höll pappa sällskap då vi var borta å så här gosig kan man vara:
Poäng: för många =(
Motion/träning: 7 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 0 st

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar