Summa sidvisningar

fredag 25 november 2011

Dag 306

Så då tar vi onsdag, dagen spenderades hemma där jag jobbade med LIA projektet, fixade brev som en blådåre... Ska ju skicka ca 500 st så det e en del å fixa....
Annars hände inte så mycket mer vad jag kan minnas... E detta som e felet när jag inte kan blogga dagligen, jag glömmer! Det i kombination med att jag blir dålig på att fota gör d ännu svårare för har jag vart flitig å fota så minns jag lättare vad jag gjort osv.
Men vi ska göra ett tappert försök =)
Jag tror ärligt talat att d inte hände ett skvatt denna dag utan jag jobbade så mycket jag orkade med LIA projektet för att sen göra som jag brukar, nämligen ta jycken med mig å bege mig till mamma å pappa, denna dagen så fick jag även med mig Andreas så det var lite utöver d vanliga =)
Hos mamma å pappa stortrivs verkligen Morgan, han får massa gott av mamma som koker hjärta, lever å oxsvans åt honom så han får alltid nåt mumsigt å sen ligger han i allehanda intressanta ställningar å myser:
Här har han huvudet i sin lilla korg å resten av kroppen utanför....

Matmässigt så försökte jag vara duktig även denna dag men d sket sig mot slutet tyvärr... Har som sagt inte haft orken å sen misstänker jag att bristande karaktär i kombination med att den kvinnliga förbannelsen som kommer en gång i månaden kommer nästa vecka å då blir jag alltid extra galet sugen på saker å ting så kan jag vara en svag person å "skylla" på detta? Vi säger det fast jag innerst inne vet att man kan egentligen inte skylla ifrån sig, jag gör dessa val att äta eller inte äta å ingen annan å en ful vana är svår att bryta så det är jag å ingen annan som har makten men ibland känns d bättre att få skylla ifrån sig på kvinnliga problem eller det var ju fest eller nåt annat...
Nåja, dagen börjas som alltid med flingor, frukt å te för 4,5 poäng och lunchen blev makrill i tomat med potatismos återigen för det blir så gojsigt gott för 6 poäng:
Kvällens middag blev en stor favorit som jag e överlycklig att jag kan äta fast jag går på Viktväktarna å det är:
Mangochutneykyckling! Så jädra gott... Denna portionen höftade jag eftersom jag inte riktigt är på humör men jag försökte i alla fall komma så nära 2 poäng i kyckling (90 g) jag kunde, var snål med sås så tippar d blev 3 poäng, potatis för 2 poäng å majs för 1 poäng som då blir 8 poäng.
Hos mamma å pappa blev d 2 koppar kaffe å en bit mjuk pepparkaka som jag uppskattar till 6 poäng som då ger mig 24,5 poäng å hade jag kunnat stoppa här hade d ju vart super men jag åt ju självfallet mer.... Blev en djup tallrik med ostbågar samt mörk choklad för 20 poäng tror jag, 12 för chokladen å jag tippar att ostbågarna säkerligen landa runt 8.... Skit samma för d va överkonsumtion ändå.

Motionsmässigt så blev d 2 lite längre promenader till å från mina föräldrar där vi gick en liten omväg som gjorde att det totalt för dagen blev 4 bonuspoäng men precis som resten av veckan så är dessa förbrukade...

Totalt: 44 poäng
Motion: 4 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 0 st

Hej svejs, grus å gnejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar