Summa sidvisningar

torsdag 17 november 2011

Dag 299

Så, onsdag! Å vilken onsdag.... Fixat å donat med LIA projektet samt under eftermiddagen så kom där en liten fin, röd lastbil/distributionsfordon med lite grejer till mig från underbaraste Ikea =)
Så när klockan slog 16 å d inte va lönt å ringa mer så började jag å Andreas med att fixa å dona här hemma å jag har fortsatt faktiskt helt tills nu.... Jag e petig å denna lägenheten e grymt svår å möblera tycker jag eller så beror d på att jag väljer fel möbler *haha* anywho.... Nu e jag relativt nöjd eller jag ska va ärlig å säga jag ÄR nöjd med hur d ser ut nu. I morrn å det som återstår i mån av pengar e det lilla, "piffet" som Lulu Carter säger =) Jag har planer på att sy massa grejer, har testat lite olika ljussättningsval osv osv å känner jag har en bra överblick på vad jag vill ha för att hemmet ska kännas komplett =)
Nu sitter jag här i soffan å varvar ner med en kopp te å känner att jag får ge mig för idag... Rätt stökigt här fortfarande men d ska vi få ordning på i morrn å sammanlagt så har d vart en fantastisk dag för det jag å Andreas åstadkommit idag kan bara betyda en sak; jag e ett geni! Att jag inte gjort slag i saken å förverkligat denna fantasi till heminredning som jag haft länge tidigare förstår jag inte... Brukar inte skryta om mig sj men idag e jag fan värd det tycker jag för det här e bra å det hoppas jag att ni som besöker mitt hem på lördag också tycker å bilder på härligheten kommer i helgen  så ni får ge er till tåls ett tag till =)

Matmässigt har d vart en skön dag, började som vanligt med mina flingor, frukt å te för 4,5 poäng.
Lunchen som blev allt för sen pga att jag blir så uppslukad när jag håller på med projekt blev viktväktarnas gulaschsoppa med 4 knäcke med leverpastej på för 7,5 poäng.
Sen blev d 2 koppar kaffe för 1 poäng å som avslutning matmässigt blev d en enkel middag:
Jag körde en potatisomelett eller ja... Äggröra-aktigt =) Jag fräste lök, paprika, svamp å tillsatte kokta morötter å lite kokt potatis i skivor å fräste allt å på det hällde jag 2 vispade ägg å tadaaaa! MUMS kan jag säga å detta blev 7 poäng inklusive stekfettet å som avslutning på dagen här blev d en bit mörk choklad med te för 4 poäng å det ger mig en totalsumma på 24 poäng för idag å därmed full pott.

Motionsmässigt så har d väl gått helt ok tycker jag, inte så mycket osm jag hade hoppats på idag men men, det blev i alla fall nåt =) Diverse omflyttningar å bärande på tunga grejer här hemma tycker jag gav mig 1 bonuspoäng å på det så har det blivit två längre promenader med jycken till å från mina föräldrar där vi även busade på vägen å det gav mig 3 bonuspoäng som blir en totalsumma på 4 bonuspoäng för idag =)

Totalt: 24 poäng
Motion: 4 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 20 st

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar