Summa sidvisningar

söndag 6 november 2011

Dag 288

Jaha, då testar vi å blogga med telefönen då jag e lite.... Ur form å inte pallar starta datorn. Hatar d lilla tangentbordet men d får gå.
Vi tar lördagen då, skulle putsa fönster men nja, kände ingen inspiration så d blev tv slapp istället :)
Efter slapp begav vi oss mot mina föräldrar då pappa fyllt år å ikväll skulle detta firas! Märks vi fira bra för jag e fortfarande ur funktion...
En mycket trevlig kväll med goda skratt å god mat å dryck. Viktväktarna fick ta paus ikväll :)

Matmässigt blev d mycket gott... Börja med en frulle:
Sen efter min frulle som va god å fin juice, te å flingor för 4,5 poäng blev d inte mer förräns vi åt på kvällen.
Förrätten hann jag inte fota men d va en god äggmacka på kavring å lite ansjovis :) tippar den va värd 4 poäng.
Kvällens middag blev:
Långkok på fransyska, potatis, sås som va underbart god, svartvinbärgele å grönsaker :) mumsigt å jag åt alldeles för mycket tyvärr... Men men, vi lever å lär å det e ju detta jag vet e mitt problem, jag äter med ögonen å jag lämnar inget då jag e av skolan: här slängs inget! Ät upp din mat även om du e mätt...
Efter middag blev d dags för:
Tårta, kaffe å avec å d va här jag lärde läxan av å äta för mycket, även om min tårtbit var minimal (e inte så glad för d) så efter att jag druckit min sista kopp kaffe fick jag besöka toan för att kräkas upp tårtan igen.... Pinsamt men skönt för det händer sällan men när min mage e för full så kräks jag upp d sista jag ätit å d går inte stoppa så jag åt men samtidigt inte någon tårta...
Drack vitt vin å nån cider samt lite popcorn mot slutet hann slinka ner innan d va dags å bege sig hem. Mycket trevligt även om man råka bli lite vinglig men så blir d nu när man inte dricker så ofta längre, d ska inte mycket till å åldern tar ut sin rätt i baksmälla :)
Utgår från att jag åt för alla mina poäng å säkerligen mer men d va gott ;)

Motionsmässigt var jag rätt duktig :) vi gick till å från mamma å pappa plus 2 ytterligare kisserundor under kvällen så totalt blev d 4 bonuspoäng :)

Totalt: 24 poäng
Motion: 4 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 0 st

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar