Summa sidvisningar

lördag 12 november 2011

Dag 294

Så då tar vi å bloggar om fredagen, gårdagen som blev både händelserik men samtidigt så hände inte så mycket. Intressant kombo men ja, räknar man antalet grejer jag gjorde var de inte många men samtidigt var det jag gjorde händelserikt =)
Började dagen hemma med lite soft i soffan, lite meck å jox med LIA projektet innan d va dags att bege sig mot ICA Maxi å handla med mamma.
Efter att vi handlat så hängde jag med tillbaka till päronen med jycken där det blev lite skitsnack å nån kopp med nåt gott i innan d va dags att nege sig hemåt igen för att sen bege sig mot Landskrona där jag skulle på myskväll hemma hos fröken Emma Österkvist =)
Kvällen bjöd på många, många skratt, god mat, god fika å spel =)
Vi spelade.... Ja jag minns inte vad d hette, Så det kan låta tror jag d hette å d va riktigt skoj. Olika frågor där bl.a. de rosa frågorna så var delar av låttexter utbytt mot "hum hum" som man skulle gissa å gärna sjunga låten som det var å vissa av dessa frågor lät så oerhört roliga å snuskiga ut att jag va tvungen å föreviga dem:

Så som sagt, läs de rosa fälten å jag hoppas ni fnissar lika gott som jag gjorde =)
De gula fälten skulle man nynna melodin för sitt egna lag å här kommer Monica å Emmas skönsång:
Så som ni förstår hade vi d riktigt roligt å jag tyckte Emma va modig å gick emot strömmen med sin Maskros lampa:
Tyckte d va fint även om den inte ska se ut såhär men så går d, har en sj men den ligger fortfarande i sin förpackning *haha* så ska inte klaga på att Emma inte orkat så långt med de där "maskros-bladen", tyckte lampan blev riktigt cool som den e =)



Lite övriga bilder från kvällens bravader =)

Matmässigt så gick d både bra å dåligt tycker jag, bra för jag kände att d gick som jag ville men samtidigt dåligt för jag åt lite mer än jag hade tänkt å det vet jag nu varför... Jag planerade så dåligt att innan jag kom till Emma hade jag bara ätit mina flingor å 2 satsumas vilket resulterade i att jag får en mage utan hål.... Jga överäter nåt så kopiöst även fast jag denna gång försökte tänka mig för men ja... Nu vet jag det, förstod inte riktigt vad som hände förra gången men denna gången var jag mer lyhörd för kroppens signaler å jag e en upplevelse rikare =)
Som sagt, började med mina flingor för 3 poäng denna gång bara å sen blev d först hos Emma mat kom in i bilden igen:
Vi åt på mumsiga Basilika där jag beställde wokade grönsaker med kyckling å till det blev d ris å allt jag åt blev 10 poäng, på maten slank d även ner 4 räkchips som jag inte är nöjd med för jag satt hela måltiden å sa till mig sj att jag inte ksulle ha några, jag e inte så förtjust i dem heller men i alla fall åt jag 4 st å d gjorde mig arg! Men men, som jag skrev innan så vet jag ju nu VARFÖR, hade jag bara käkat 2 knäcke eller nåt innan jag åkte till Emma å inte haft en tom mage så hade d inte varit så svårt å stå emot. Räkchipsen har jag efter lite googlingar kommit fram till blev 3 poäng å sen bjöd Annika på jättegoda kakor med vitchoklad å till det blev d kaffe:

Mumsigt å samma här, jag åt en kaka eller ja... Egentligen 2 kakor mer än jag hade velat så d blev 3 st som jag uppskattar till 9 poäng å kaffet blev 4 poäng å under dagen blev d även 2 koppar kaffe hos mina päron för 1 poäng som jag glömde å ta med innan.
Sen blev d inte mer, var såååååååååååååååååååå mätt då jag begav mig hemåt å allt annat som dracks var den mumsigt goda Ramlösa Ananas =) Så totalt denna dag åt jag 30 poäng å efter att jag dragit bort mina vanliga 24 har jag 6 poäng som kommer å få komma på bonusarna.

Motionsmässigt så va jag inte så duktig som jag hade hoppats men lite blev d i alla fall. Diverse promenader som till slut gav mig 4 bonuspoäng å därmed så blev d bara 2 poäng som jag dragit över med å d känns riktigt bra faktiskt =)
På en av promenaderna hängde ju Morgan med å han va taggad ska ni veta:
Stod startklar med sin älskade frisbee =)

Totalt: 24 poäng
Motionerat: 0 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: -11

Live long and prosper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar