Summa sidvisningar

torsdag 24 november 2011

Dag 304

Så, dags å ta måndagen! Måndagen spenderades hemma där jag å Andreas jobbade vidare med vårt LIA projekt, blev inte så mycket gjort då vi sov lite för länge tyvärr.... Men men, jag hann även med en tur till IKEA! Hade ju fått presentkort av några vänner på lördagen så jag skulle fixa lite piff, blev en hel del å jag e alltid glad då jag får åka till Ikea =) Hittar inte min iPhone sladd just nu så jag kommer lägga till bilder i morrn istället, orkar inte leta just nu.... Så kommer jag lägga upp bilder på vad jag köpt å även på vårt nya tillskott här hemma som jag vet några e nyfikna på vad det är för nåt =)
Annars hände inte så mycket mer denna måndag, jo jag gick förresten upp till min mamma å pappa där mamma hade middag med Eva å Ina, Eva e mamma till en tjej som gick hos samma dagmamma som jag å Ina är just denna Dagmamma =) Om jag får skryta, hon var utan tvivel den bästa dagmamma EVER! Några vet vem hon e kanske? Ina Möller, hon å hennes man Lasse bodde ensligt, inte i Glumslöv utan lite utanför med åkrar som närmsta granne. Livet var fulländat då man fick vara hos henne, de bodde som sagt ensligt. Vi barn fick tjoa å tjimma hur mycket vi ville å film fick vi endast se då det regna å va dåligt väder ute å filmutbudet var magert men då vi sällan såg på film så hade vi redan ett par väl valda favoriter. Jag minns d än idag, vi hade ett läger som alltid röstade för Trolltyg i tomteskogen, ett gäng som röstade på Scooby Doo (som jag än idag minns vilka avsnitt som fanns på den filmen!), en liiiten skara (mest en enda tjej faktiskt som va typ 3 år) som hade Pippi som favorit. Jag personligen röstade helst för Sound of Music..... Då var jag åsså 7 år men hey, den e KANON! Sen of course klassikerna Bullerbyn å Ronja =)





Hos Ina fick man vara som man ville, ville man va sur fick man det, glad så fick man det å som jag ofta ville vara, för mig sj, i en vrå där jag lekte med nåt för mig sj. Stora grönområden där man kunde leka i snadlåda, spela fotboll eller som vi alla älska, en riktig båt i trä som Lasse fixat hem åt oss barn, som vi lekte i denna båt! Vi kasta ankar, vi slängde nät å fånga fisk, vi förtöjde, vi segla som Pippi på de sju haven.... Vi älska denna båt å just att den var RIKTIG!
Där fanns djur, hönsen å deras små kycklingar på våren som alltid, alltid gav mig hönsloppor.... Får hade de också varav jag faktiskt fick hjälpa till å föda upp ett litet lamm, Äbbä (var ju så han sa när man kom =P) Men senare blev d Ebbe, han blev som min lille hundvalp å det var en ren händelse att han kom till Ina å Lasse för Lasse hittade honom i den stora hagen där han lämnade sina får över vinterhalvåret å på våren där så fanns han bara där lilla Ebbe, ingen mamma för hon hade tyvärr dött... Så han fick växa upp hos Ina å Lasse å jag matade honom med nappflaska å d lite roligare ju äldre han blev, alla blev stångade om man ej va försiktig utom jag =)
Kaniner hade de också en kort period för detta va riktiga Houdini kaniner som rymde men vi hittade dem alltid fram tills en dag.... Då var de bara borta tyvärr =( Gäss fanns också ett tag men räven tyckte de smakade för gott för att de skulle bli långvariga tyvärr. Men som sagt, rena idyllen å jag älskade varje sekund hos Ina å Lasse å när vi snackade om denna tiden hos mamma å pappa så kom d fram att jag inte var den ende som mådde dåligt, ont i magen å verkligen AVSKYDDE de dagar då Ina va sjuk eller ledig å vi andra fick va hos reservdagmammorna för d fick jag veta att alla de andra också gjorde å bara det tycker jag talar sitt egna språk.
Vi fick ta eget ansvar, hjälpa till med djuren å som sagt, fick bara vara. De äldre fick ta ansvar för oss yngre med mera, alla leksaker vi hade var donerade av diverse barn som växt ifrån sina leksaker som gick hos Ina. Min favorit var utklädningslådan där Ina å Lasse lagt alla de kläder de inte anv'nde längre typ från 70-talet å vi älskade det! Det var nån enstaka gång per år som Ina köpte lite nyare grejer åt oss men annars så var det begangnat som gällde å vi lekte nästan hellre i fantasin å jag tror att det är just här jag kan tacka min barndom hos Ina för min fantasi som jag än idag har kvar, inte lika bra som då men den e kvar i bitar =) Så det var super kul att få träffa Ina igen!

Matmässigt så var d inte en bra dag, som jag skrev igår så har jag tappat lusten lite just nu men jag försöker ändå tänka på vad jag äter även om jag inte "brukar allvar".
Började med 4 knäcke denna dag med lite renost på för ca 6 poäng å sen blev d även en latte på Espresso House för 2 poäng.
På Ikea blev d 3 korvar för 18 poäng å hemma hos mamma blev d 2 bitar mjuk pepparkaka för tja, 8 poäng? 2 koppar kaffe för 1 poäng å väl hemma blev d 2 bitar tårta för ja, jag uppskattar denn härliga skapelse för 10 poäng per bit så ja 20 poäng (USCH! men ja.... Jag orkar inte va duktig just nu) samt 3 knäcke med stekt ägg på för 8 poäng å nån kopp te.

Motionsmässigt så blev d ju lite i alla fall, knatade runt på Ikea för 2 bonuspoäng å väl hemma så gick jag till å från mamma å pappa en lite längre runda än vanligt som gav 4 bonuspoäng så 6 bonuspoäng för denna dagen e alltid nåt även om d inte hjälper. Så kommer göra som så att jag håller koll på vad jag motionerar/tränar men det är förbrukat per automatik.

Totalt: alltför mycket =(
Motion: 6 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja: 0 st

Bazinga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar