Summa sidvisningar

söndag 13 november 2011

Dag 295

Så, tekniskt sett är detta söndag men jag hade lite tekniska problem med vågen idag så söndagens blogg får komma i morrn =) Så idag behandlar vi lördagen alltså gårdagen.
Dagen blev lugn, inte alls som jag hade tänkt mig men ändå helt nöjd med den, den innehöll en hel del promenerande, taxi-gener samt fest =)
En riktigt skön dag med andra ord!
På kvällen var jag chaffis åt päronen å ett annat par/vänner åt dem som skulle på fest i Råå, det var hamnföreningens höst fest. Efetr att jag kört ner dem så blev d lite slapp hemma innan vi styrde kosan till Landskrona där vi var med lite gamla hundrastisvänner som hade förfest, dock blev d vatten för min del =) Väldigt mysigt å trevligt hade vi:
Morgan lekte katt på festen å spenderade majoriteten av kvällen på ryggstödet till soffan... Gärna vilade han sitt huvud på min axel =) Mysvovve kan man säga!
Efter ett tag blev d dags för festprissarna att bege sig ut på stan för att göra den osäker å då puttrade vi i lilla bilen vidare mot McDonalds då Andreas va hungrig å jag satt å suktade i luckan men ack nej... None for me =( Å lagom då vi lämna Landskrona ringde mamma å bad om upphämtning så jag hann faktiskt ner dit efter att ha lämnat Andreas hemma å va framme i Råå halv 1 som de faktiskt hade bett om =) Sen blev d nya avsnitt av Big Bang Theory innan d va dags å nanna!

Matmässigt var d en bra dag, började dagen med en mumsig frulle:
Samma som igår å precis som igår blev detta 4,5 poäng =)
Sen hann d bli en proteinshake hos päronen då jag vart ute på lååååång motionsrunda för 2,5 poäng å efter ca en timme blev d kaffe samt en knäckemacka med saltrulle för 4 poäng.
Väl hemma blev d nåt riktigt mumsigt, nämligen:
TACOS! Viktväktar style =) Diverse grönsaker med ananassalsa, köttfärs med lite tacokryddor å kokta morötter istället för mina annars älskade nachos å allt detta blev 7 poäng.
Efter att jag kört runt alla som skulle skjutsas så damp jag ner i soffan med en bit choklad, 4 knäcke med leverpastej å rökt renkött (mjukost) med lite grönsaker å frukt samt en kopp te för 6 poäng å därmed blev d full pott för dagen på 24 poäng =)

Motionsmässigt så var d verkligen en bra dag =) Begav mig ut på en rejäl promenad med jycken på 1½ timme =) Snacka om å va mör i kroppen efteråt.... Vi begav oss mot Morgans roligaste ställe, stranden å d va perfekt väder så vi kunde gå hela rundan på stranden där vi kastade frisbee å sten å Morgan hittade en mumsig hög med hästbajs som han gosade med..... Så när han sen sprang efter fåglar ute i vattnet klaga jag inte, dock så klagade Morgan (högljutt!) i duschen hemma hos päronen efter promenaden =) Här kommer lite bilder på vår härliga promenad:


Denn promenad gav mig 10 bonuspoäng vilket kändes riktigt gött! Dock så fick jag ju inte reparerat hela skadan av veckans dåliga val men jag missa med blott ett poäng så det e jag jävligt nöjd med ska ni veta! Tjänat in nästan 40 poäng denna veckan =)

Totalt: 24 poäng
Motionerat: 10 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: -1

Tjing tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar