Summa sidvisningar

tisdag 9 augusti 2011

Dag 199

Då tar vi gårdagen, nämligen måndag =) Jobb som vanligt på dagen å sedan på eftermiddagen så tusla jag till city i Malmö för att möta upp Emma å gå å fönstershoppa lite =) Köpte en skylt jag helt fastnade på direkt jag såg den inne på Buttricks, glömde ta bild på den så den får komma senare =)
Senare vid 18 tiden så mötte vi upp goaste Kristin å vi begav oss sen till Monica som fyllde år. Hon fick ett litet kit av oss som present, eller ja, presenter... Hon fick en muddlare för drinkar som Mojito å Capirinha, råsocker, mynta, iskross å lime så det var en glad Monc som direkt började med Mojitos, dock använde hon fel del av muddlaren =) Men men, d funka å drinkarna blev goda enligt Emma å Monica. Det var jag å Kristin som var nykteristerna för kvällen å eftersom jag börjar bli gammal å gaggig så tackade jag för mig vid kl 20 för att bege mig hemåt å stupade rätt i säng med en lagom härlig huvudvärk pga mina nya glasögon... har fortfarande inte vant mig men d kommer väl.

Matmässigt så tog jag en ledig dag idag, eller ja delvis i alla fall =) Frulle blev som vanligt special K med mjölk för 4 poäng. Lunchen blev min lagom misslyckade paj.... Jag hade svårt å se i ugnen å valde att ta ut den å sen när jag skulle skära upp den så upptäckte jag att äggstanningen inte satt sig så d var i högsta grad flytande.... Det var försent för å sätta in den i ugnen igen så d blev geggig paj som lunch för 8 poäng...
Sen så blev d en latte på Espresso House för 2 poäng å jag köpte en sallad på ett nytt ställe som vi hittade på Hansa kompaniet, minns inte namnet i skrivande stund men det var sallader, smoothies å juiceställe så det blev en lyxig pasta:
Mozzarella, parmaskinka, cashewnötter, pasta, soltorkade tomater samt en oliv basilika dressing till =) Mycket fel ingredienser i en sallad för min del då både cashew, ost å soltorkade tomater e "dyra" i poäng... Men jag valde att njuuuuta å gott var det =) Blev även två små brödbitar till så detta blev kvällens middag å jag uppskattar sallden till 10 poäng.
Sen bjöd Monica på tårta som det blev två små bitar av som jag också uppskattar jag till 10 poäng å självfallet glömde ta bild på den vackra skapelse Monica gjort =(
Totalt då matmässigt så blev det 34 poäng å därmed överdoserade jag med 10 poäng, tror faktiskt jag lägger till 2 till just in case.... Så 12 poäng över min tillåtna gräns.

Träningsmässigt så knatade jag å Emma runt i Malmö city för kanske 1 bonuspoäng å med min vardagsmotion så blev det 3 bonuspoäng.

Totalt: 24 poäng
Tränat: 3 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: -3 st

Bye bye!

2 kommentarer:

  1. "tusla"??? Vad i H-vete betyder det??? :o :o :o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusla e norska som betyder typ traska; da tusler jeg, ses senere eller jeg tusler bort til deg =)

      Radera