Summa sidvisningar

söndag 7 augusti 2011

Dag 198

Då vart d söndag å en ny vecka tar sin form =) Å det bästa av allt? Jag har endast 10 arbetsdagar kvar!!!! Sen en minisemester i hela 9 dagar, så jefla göttigt! Idag har d vart en riktig söndag dock har jag vart duktig men det e tack vare Monica =) Hon motiverade att e jag duktig först så kan jag va slapp sen så jag antog utmaningen =) Resultate var inte så illa pinkat, fick städat hela lägenheten, kört en maskin disk, tvättat 2 maskiner tvätt, vart uppe hos päronen å vattnat blommor, åkt till Maxi å handlat lite som saknades här hemma samt bakat en kycklingpaj =) Hittade ett recept i viktväktarböckerna å blev så sugen att jag åkte å handla lite smått som behövdes å gjorde den nu ikväll =)
Så jag e nöjd med denna söndag, sov gott å länge, lite för länge vilket resulterat i att jag i skrivande stund inte e trött =( Vid det här laget brukar jag ligga i sängen å inom 45 min så brukar jag släcka å försöka sova... SÅ d lär bli sent idag men men, jag överlever alltid! Bara 10 dagar till som jag måste upp tidigt =)

Matmässigt så har d gått bra idag, nästan glömt av å äta så d blev lite klurigt nu ikväll..... Men men, en frulle blev d i alla fall med special K, mjölk, te samt 2 knäcke med ost å gurka för 8 poäng =)
Dock så blev ovanstående mål mat även lunchen.... När jag väl var klar med städningen så blev d middag å det blev samma som gårdagens middag:
Fläskfilé med potatis, grönsaker samt en sås på matgrädde 5%, lite kantarellfond, salt å peppar samt liten skvätt oystersauce =) Totalt 6 poäng för denna portion å såsen var om möjligt ännu godare idag!
Nu ikväll så blev d som sagt lite knepigt... Med mina två mål så hade jag 14 poäng.... Så jag beslutade mig för å ta en kopp te samt choklad för 8 poäng, mer orkade jag inte trycka i mig... Orkade inte heller med nån mer "mat" för annars hade jag lätt kunnat tatt lite knäcke med mager leverpastej men va inte sugen på mat.... Så med mitt lilla kvällsfika på 8 poäng så blir det 22 poäng idag å därmed spar jag 2 poäng till mina bonusar =)

Träningsmässigt då? Jo jag har ju som sagt städat idag å totalt uppskattar jag att jag kan tillgodoräkna mig 4 bonuspoäng från städningen =) Å tillsammans med de 2 poäng jag spar från maten så blir det 6 bonuspoäng å därmed en kanonstart på veckan =)

Totalt: 22 poäng
Tränat: 4 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: 6 st

Då tar vi resultat!

Vikt: 95,6 kg
Minskat: 0,5 kg
Minskat totalt: 18,6 kg

Mått i midja: 114 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 15,5 cm

Kvar till delmål 4, väga 90 kg: 5,6 kg
Kvar till delmål 5, väga 83 kg: 12,6 kg

Jupp.... D var inga saftiga resultat denna veckan.... 0,5 kg tycker jag inte e så mycket å hänga i granen då d lika gärna kan bero på vattenansamlingar i kroppen.... Men men, d var i alla fall nånting minus å inte stillastående eller ännu värre, att jag ökat i vikt! Tror dock detta beror på att jag levt lite "generöst" de senaste två veckorna å nån gång ska d ju komma ifatt en å bita en i röven så d känns.... Men men, jag blickar framåt å jag e glad ändå =) Visst, jag blev besviken då jag provade brallor i helgen å ville kolla hur d såg ut med storlek 44 å jag fick de knappt förbi låren.... Blev lite besviken men jag överlever, d kommer =) Jag vill verkligen slita för att kunna börja höstterminen i storlek 44 i byxor! Jag ska verkligen försöka å jag hoppas d går vägen.... Målet 90 kg börjar sakta hägra i horisonten, ska jag va negativ så kommer d dröja säkerligen 6 veckor tills dess å inträffar ett mirakel så fixar jag d på 4 veckor så jag väljer att sikti in mig på 4 veckor =)
Jag läääängtar tills lönedagen! Då ska jag nämligen köpa vattengympakort på Olympia =) Där kommer jag gotta mig med pass som vattencombat å Wumba =) Längtar till det då jag börjar bli less på att bara promenera... Saknar att simma å nu känner jag att jag borde fixa å vara med på vattengympa så d gör d ännu mer lockande så jag längtar tills den 25 då jag kan få köpa 10 kort =)
Har även börjat fundera på mitt nästa mål, delmål 6 som kommer bli lite mer abstrakt, nämligen jag ska erövra ett par av mina favorit jeans =) Jag älskar dessa jeansen å de har en speciell historia, helgen då jag, Monica å Emma åkte upp till Karlskrona för att överraska Emmas lillasyster Ida som pluggade sitt sista år för att bli sjuksyrra. På lördagen åkte vi in till stan för shoppa å jag hittade dessa jeansen. Minns inte riktigt affären, tror det var Gina.... Men hur som haver, jag ska fota dem så ni får se =) De är i storlek 42 å inte stretch så de e inte så förlåtande =) Men vackra, sköna å jag måste väga mellan 75 å 70 för att de ska passa, helst under 73/72 kg för att de ska sitta snyggt =) Längtar efter dem.... Ska försöka hitta en gammal bild på en gammal mobil där jag har fotat mig i dessa jeans, vet jag tyckte jag va lite småfet då men nu i efterhand då jag tottat på den bilden så chockas jag över hur smal jag egentligen ser ut.... Där ser man vad dumma tankar kan förvränga spegelbilden.... Så delmål 6 blir 73 kg (älsklingsjeansen).
Inför kommande vecka så kommer jag göra samma som tidigare, dock så kommer d bli mer promenader då jag lovat passa mammas blommor å vissa behöver daglig tillsyn så varje dag nu så kommer jag gå från tåget, upp till mamma å pappa å sen hem igen å sammanlagt så blir det en 3 bonuspoängspromenad =) Så d betyder 5 bonuspoäng varje dag å det e verkligen inte fel!
Önskar er alla en härlig vecka! Nu kör vi!!!!!!

ADIOS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar