Summa sidvisningar

tisdag 9 augusti 2011

Dag 200

Jösses.... Passande läge för mig att kolla brevlådan just idag! Haft en allt annat än bra dag... Stannade hemma pga hemsk huvudvärk på gränsen till migrän som inga tabeletter bet på.... Var påväg till jobb men redan på stationen i Rydebäck kände jag hur ögonen höll på å explodera å jag mådde illa så jag valde att ge upp å gå hem igen å sjuka mig =(
Så idag har vi jubileum! 200 dagar sedan jag påbörjade min resa.... Känns inte så men samtidigt så stämmer det ju, e sjuuuukt stolt över mig själv att jag klarat mig så här länge. Så på 200 dagar så har jag kommit 18,6 kg närmre mitt mål, eller ja, minus är det ju men ni fattar vad jag menar =)
Så idag valde jag att tämma brevlådan, jag får ju inte så jäkla mycket spännande post så brevlådan har tur om den töms en gång i veckan... Men men, jag valde å tömma den idag å bland tråkiga infobrev från If, räkningar, Rydebäcksbladet så låg ett brev jag inte kände igen, ingen avsändare heller:
Nyfiken till tusen så öppnade jag brevet å i låg:
En handstil jag delvis kände igen men ändå inte, så kände det var ett tag sedan jag såg denna handstilen å då jag öppnade kortet:
Här kom tårarna.... Goaste Clara som jag var au pair samtidigt som 2002 till 2001 i Oslo/Snaröya, inte sett henne sen hon hälsade på mig i min egna lilla hybel 2004 då hon kom upp för å fira 17 maj med mig å mina vänner. Jag å Clara har hittat på mycket skit ihop, hon var en av många fantastiska vänner som ställde upp för mig i vått å torrt. Finns inte ord som beskriver hur mycket hon betytt för mig å hur mycket jag saknar henne, min tid i Norge var den bästa tiden i hela mitt liv, det var där jag levde upp, jag hittade vem jag var, hur jag ville vara. Jag hittade mig jsälv å det var tack vare Clara, Karin, Ninnie, Elin, Frida å även en tjej jag å Clara träffade via Svenska kyrkan, Camilla. Jag är så oerhört tacksam över att jag valde att åka till Norge som au pair, annars hade jag inte träffat alla dessa underbara personer. Jag fick bl.a. en liten teddybjörn som är en nyckelring av Clara en gång å jag bär den med mig än idag:
Den är väldigt sliten men varenda hem, varenda nyckel jag nånsin ägt sen jag fick denna björn så har han tappert vaktat mina nycklar =) Han har även gömt sig för mig med..... Hoppas den håller för evigt för på det här sättet så bär jag med mig min tid i Norge vart jag än går.
Clara hade skickat med 3 st kort som fick mig å le samt sakna Norge ännu mer, eller åtminstonde känslan å just den tiden:


Jag kunde nästan minnas vart alla foton blivit tagna å jag blev så oerhört rörd av att Clara tagit sig tiden att skicka detta till mig.... Ord sviker mig men jag e oerhört tacksam, å jag blev så otroligt glad för detta, bilderna peppar nåt otroligt och mitt hjärta svällde 2 storlekar å det värmer mitt hjärta =) Glad i deg Våfflan!!!!!

Matmässigt så har d gått bra idag, frukosten blev som vanligt en skål special K med mjölk å en kopp te samt 2 knäcke med leverpastej å gurka för 7,5 poäng. Detta fick bli både frulle å lunch....
Kvällens middag blev:
Korvstroganoff med lite haricot verts, potatis samt lite sallad för 8 poäng =)
Som kvällsfika var jag påväg å ta choklad för 6 poäng samt en kopp te men jag fick en liten aha-känsla att jag kanske skulle ta 2 knäcke med leverpastej för 3 poäng å en bit choklad för 3 poäng istället. Orsaken är att jag levt som så att jag dövade min hungerkänsla med choklad å chips för jag ville inte äta å åt bara sånt som jag visste dämpade hungern istället för att ta hand om kroppen å min hunger på ett bra sätt. Å även om choklad för 6 poäng inte e så mycket så kändes d som jag gjorde som jag gjorde då och meningen med detta är ju att jag ska bryta mina fula vanor å kunna leva ett bättre liv så även om jag inte var superhungrig direkt så valde jag att bara ta lite choklad som jag skrev tidigare så med mina 2 knäcke, lite choklad å en kopp te blev 6,5 poäng å det ger mig en totalsumma för dagen på 22 poäng å därmed spar jag 2 poäng till mina bonusar =)

Träningsmässigt har d gått bra idag, jag tog en promenad med jycken som varade nästan 50 min å den gav mig 4 bonuspoäng så det känns bra =) Valde att låta min lilla huligan dra lite i kopplet så jag höll en högre takt än vanligt å sen försökte jag aktivt busa med honom då han fick vara lös på vissa ställen av promenaden =) Tillsammans med mina poäng som jag spar från maten så blir det 6 bonuspoäng =)
Vi var även en kort sväng på stranden idag jag, Andreas å Morgan där vi busade:



Totalt: 22 poäng
Tränat: 4 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: 3 st (korrigerat)

Hej svejs, grus å gnejs!





4 kommentarer:

  1. Grattis till 200 dagar! Superduktigt!
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Tänk vad tiden går fort... 200 dar!!!! TJOHO!!!! Du är såååå duktig =)

    SvaraRadera
  3. Kristin: Tack =)Har gått fort men samtidigt segt... Ligger ju ca 20 kg back om jag skulle gått efter min egen beräkningsmodell =P Men men, d får gå i den takt d går.... Inget mer å göra åt. Kram

    SvaraRadera