Summa sidvisningar

onsdag 10 augusti 2011

Dag 201

Då hade vi onsdag å idag så blev d brum brum bil till jobb =) Hinner inte mer än parkera så ser jag hur en kille verkligen råblänger (jag intalar mig pga avundsjuka= på de otroligt snygga skrikande orange:a fälgarna som pappa själv lackat.... Jaja, e inte min bil så man kunde inte bry sig mindre *haha*
Jobbet gick bra, haft en sprängande huvudvärk hela dagen å jag misstänker att idag beror d på vädret dör just nu verkar d lätta lite. Har lyckats glömma hela dagen å ta värktabletter så med det facit i hand så känns d som att d beror på vädret...
Vägen hem var mindre kul.... Vissa kan verkligen inte köra bil! Jag e inte duktig på å köra bil heller men jag var nog fan ett prakt exempel på bra körning idag... När jag äntligen fick köra av i Rydebäck så var det med detta sinneslag:


För det första, blinkers. Det e fan ingen dekoration.... För det andra, vänsterfilen e till för omkörning eller för de som nu vill utmana ödet å köra 110+, inte att cruisa i 90 km i timmen... För det tredje välj en fil å håll dig till den, det e inte rekommenderat å köra mitt i vägen med ett hjul i vardera fil.... *suck*
Annars så har d vart en skön dag, direkt då jag kom hem å parkerade silvriga faran så promenerade jag upp för å vattna blommor å diverse smått å gott =)

Matmässigt har d gått bra idag, frulle blev som vanligt special K med mjölk för 4 poäng. Lunchen blev gårdagens middag nämligen korvstroganoff:
Detta blev 7 poäng å nu ikväll så hade jag äntligen fått reparerat min misslyckade paj *hehe* den vva nämligen lite väl rinnig... Så kvällsmaten blev min viktväktarkycklingpaj:
Glömde ta bild så tog bild från receptboken =) Min paj blev med kyckling som sagt å den blev 8 poäng istället för 9,5 enligt receptet =) Till pajen blev d kokta morötter å lite gurka samt tomat, mycket gott å betydligt bättre då äggstanningen fått bli klar =)
Kvällsfika blev en bit choklad och en kopp te för 4 poäng å därmed slutar dagens poängsumma på 23 poäng å därmed spar jag ett poäng till mina bonusar =)

Träningsmässigt eller ja, kanske ska sluta säga träning då det egentlgien bara e motion, kan knappast kvalificeras som träning men men, ni fattar grejen =) Promenerade upp till mina föräldrar å hem igen som blev 3 bonuspoäng å tillsammans med det poäng jag spar från mitt matintag blir det 4 bonuspoäng =)

Totalt: 23 poäng
Tränat/motionerat: 3 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: 7 st

Tjingelingen!


6 kommentarer:

  1. Hahaha, de trafik saker du precis räknade upp är *exakt* vad jag stör mig mest på i trafiken. Det som vinner är definitivt att människor inte kan blinka. Och sen finns det de som kan blinka men som blinkar typ 5 sekunder innan dom svänger. Aha, så du skulle svänga? Tack för att du berättar så att jag kunde köra ut istället för att stå och vänta på dig. Nej...många borde gå en liten repeat i körskolan. Inte för att jag kör helt perfekt, men vissa grundlagar borde bara följas.

    SvaraRadera
  2. Haha eller hur???? Jag håller med dig, jag e långtifrån en fantastisk förare men jag vet i alla fall hur jag ska visa tydligt för mina medtrafikanter om vart jag ska ta vägen, jag chansar inte, jag förväntar mig inte att alla ska ha ögon i nacken.... Nej, vet hut för fan!

    SvaraRadera
  3. Shit, påminn mig att aldrig köra bil i Rydebäck... *hjälp*...

    SvaraRadera
    Svar
    1. i Rydebäck e d fan ingen fara, e motorvägen som e jävlig....

      Radera
  4. Ja okej, jag tänkte bara att du hade det sinnelaget i Rydebäck. Men det var ju av motorvägen förstås. Silly me.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ahhhhh du tänka så =) Jo e sant, de flesta gjorde nog bäst i å vika undan ur min väg...

      Radera