Summa sidvisningar

fredag 12 augusti 2011

Dag 203

Då hade vi freeeeeeeeeeeeeedag! Idag har d vart en soft dag med betoning på mys =) Blev så taggad inför The Ark den 26 att jag letade fram alla deras album å la in på iTunes å uppdaterade mobilen, inte lyssnat på dem på ett bra tag så det var som att återfinna en gammal vän, en riktig skatt! Så för första gången sen jag började jobba den 26 juni lyssnade jag på musik hela tågresan istället för å läsa å d va så skönt! En kanonfin start på dagen å när jag kom till Malmö C fick d bli betoning på lyxfredag å därmed en latte på Espresso House =) På jobb satt jag med en hörlur i örat hela dagen, har tänkt flera gånger att jag ska lyssna på musik då jag jobbar men har glömt hörlurar varenda gång å idag fick jag dem äntligen med mig =)
Min mentala ålder på 3 år gav sig tillkänna idag då jag såg detta på en fraktsedel:
Kunde inte låta bli å fnittra för mig sj då jag såg d =)
Resten av dagen har vart lugn å när jag kom hem så blev d en snabb omgång mat för att sedan tuffa till Ica Maxi för å veckohandla. Utöver det har d inte hänt så mycket idag.... Jo, jag beslöt mig för å prova ett par brallor i strl 44 på Ica Maxi å de gick på! Men sen blev jag misstänksam för jag ville se hur stor skillnad d var mellan 44 å 46 å när jag höll dem mot varandra så var där ingen skillnad.... Enbart på längden kunde jag hitta nån skillnad vilket gjorde mig ganska sur faktiskt.... Här blir man glad att man fick på sig strl 44 så e där ingen skillnad mot deras jeans i strl 46 så i morrn vill jag faktiskt åka in till Helsingborg bara för å prova ett par brallor i strl 44 för å jämföra... Har inte råd å köpa ändå, inte förräns den 25 men vill mest kolla å se hur d går för kroppen.

Matmässigt har d gått bra idag å jag blev faktiskt lite stolt över mig sj å min mage =) Började dagen med en latte med laktosfri mjölk för 2 poäng å sen kom en frulle på special K med mjölk för 4 poäng.
Dagens lunch blev spartanskt, nämligen en burk makrill i tomat med 4 knäcke för 5 poäng.
När jag kom hem så åt jag lite snabbt för å inte handla mat på tom mage, e aldrig någon hit för de senaste 3 veckorna har min ärkefiende legat framme på display i affären.... Pärlbollar, eller som jag säger, negerbollar med pärlsocker, de där riktigt kladdiga, artärtilltäppande, feta sorten... De köps i 4-pack å e extra stora..... Som jag missbrukade dessa, kunde lätt trycka i mig allihop på en å samma kväll om d ville sig illa..... Ett tag funderade jag på om jag skulle tillåta mig att köpa dem som en belöning för att jag nått ett delmål men jag har bestämt mig att inte göra så. Inte på ett bra tag till i alla fall med tanke på hur jag använt dem tidigare, vill inte sabba de små framsteg jag gjort so far...
Kvällsmaten blev enkel:
Den sista biten av min kycklingpaj för 8 poäng å i å med jag ville iväg så blev d bara pajebiten, inga grönsaker, ingenting. Jag har tidigare fyllt ut tallriken med en rejäl portion kokta morötter för att garantera att jag blir mätt å belåten. Normalt sett är det potatisens roll men eftersom pajen redan kostar en hel del poäng så fick d bli ett poängfritt substitut å d finns inget jag älskar mer än lättkokta morötter =) Så döm om min förvånaing att jag faktiskt klarat mig än så länge på den lilla biten paj. Visst jag känner jag e hungrig nu men det e inte olidligt å som jag skrivit tidigare så vill jag testa mig sj då å då med att äta mindre än jag normalt sett vill göra, att jag verkligen tar en normalstor portion å inte så stor som jag vill ta å sen inget mer. Vill börja så smått att vänja magen med mindre mat, även om jag vet jag kan äta så mycket jag vill å ändå gå ner så är det ju en del av hela denna resan att få bukt med portionsstorleken också så jag gör d lite försiktigt till en början å när jag kommer ner på 22 poäng om dagen kommer jag börja med det lite mer å för varje minskning i poäng så kommer jag kontrollera portionerna mer å mer så det hela sker gradvis =) Låter bra, får se om d håller...
Kvällsfikat då, ja här blev jag också stolt =) Hade först tänkt utnyttja lite bonuspoäng då jag hade ätit för 19 poäng så jag hade tänkt mig 2 knäcke med leverpastej, en kopp te å en liten bit choklad men när jag gjort mina mackor så kände jag att jag inte ville ha dem längre.... Den sparsamma delen av mig tänkte äta ändå eftersom jag gjort mackorna å d kändes fel å slänga men jag valde att fråga om Andreas ville ha dem istället å d ville han så problem solved =) Istället så tog jag en bit choklad, en kopp te samt 3 nektariner istället =) Mycket gott å jag får sitta här å känna mig stolt *hehe*
Så totalt idag har jag förbrukat 23 poäng så jag spar ett poäng till mina bonusar =)

Träningsmässigt/motionsmässigt så har d gått helt ok, blivit vardagsmotion för 3 bonuspoäng å med mitt poäng från maten så blir det hela 4 bonuspoäng =) Dessutom idag tog jag även ett beslut som jag tvekat länge med.... Jag längtar ju efter vattengympan på Olympia men ett 10 kort där kostar 995 kr.... Man kan få det hela betydligt billigare om du tecknar årskort hos dem å får tillgång till hela anläggningen men jag har vägrat då jag inte vill teckna mig på ett gym som jag kanske aldrig använder... Jag vill inte vara fast, men idag på tåget så kände jag att jag faktiskt vill börja träna mer aktivt å få muskeldelen med maskiner å det hele så när lönen kommer blir d raka vägen till Olympia för en välförtjänt ordentlig träning =) Jag läääääääängtar!

Totalt: 23 poäng
Tränat/motionerat: 3 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: 16 st

Tjing tjing!

6 kommentarer:

  1. D bästa var nästan att det var en returfraktsedel.... När man säger d högt: jag vill returnera 1 kolli häck.... Haha, jag hade skoj i alla fall, får se d positiva istället för d tråkiga ibland =)

    SvaraRadera
  2. Men... jag fattar inte, var det en häck? Hur skickar man en sån? *förbryllad*

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har ingen aning om vad det var för nåt. Jag får ju aldrig se godset å därför så tänkte jag vad sjutton e d för nåt? Jag tänkte ju häck som i rumpa....

      Radera
  3. Ja, vilket som gör mig förbryllad. Tänkte att det är lika svårt att skicka en röv som en trädgårdshäck... :o

    SvaraRadera
    Svar
    1. mjo.... Tänkte själv liknande tankar å ja, kändes som ett Kodak moment =)

      Radera