Summa sidvisningar

fredag 5 augusti 2011

Dag 196

Då var d tydligen det folk ofta refererar till som TGIF å ja, tycker d låter helt sunt å tänka så =) Har vart en slapp fredag, även på jobbet å d var skönt. Nån gång ska d väl få hända?
Vaknade lite för sent idag... Tänkte lite för mig sj att: crap då blir d en sen dag på jobb.... Muttrande skyndade jag till tåget 1 timme senare än vanligt men halvvägs till tåget stanna jag å fick en idé. Jag fick ju hem bilen då päronen åkte på semester igår..... AHA! Så jag trotsade min rädsla för å köra bil till okända ställen å speciellt stora ställen som Malmö *ryser*. Hade kollat upp på karta noooooga innan jag valde att faktiskt tänka på det att köra bil då päronen drog på semster å jag visste vi fick låna bilen.
Sagt å gjort, kartan visade en vägbeskrivning som såg relativt smärtfri å enkel ut, så pass enkel att till å med jag borde klara d utan att få åderbråck på köpet. Å guess what? I made it! Sjuk känsla att rulla in på parkeringen när jag stigit upp en timme för sent å anlända exakt den tid jag skulle kommit till jobb om jag nu gått upp då klockan ringde från första början =) YAY!
Så jag behövde inte stanna länge, åkte ca 15:50 å va hemma 16:20 å även detta en sjuk känsla! Så tidigt har jag aldrig vart hemma sen jag börja jobba *flinar brett*
Å mina driving skills? Tja jag själv skulle vilja se den som en kombination av dessa två:

Ganska slående likt om jag får säga d själv =) En liten (lagom!) fartdåre (läs: max 20 km över fartsgränsen) som känner sig liiiiten bakom ratten å lätt tycker d e läskigt... (den sista bilden e en lånad bild...)
Annars så var d faktiskt lite kul på jobb då jag upptäckte jag inte vart en plåga utan blev erbjuden att fortsätta sommarjobba på ett annat företag som min kollega på logistiksidan har samarbete med, först trodde jag han skämta å sa nej men då jag upptäckte han mena allvar så sa jag att behöver de hjälp så ställer jag gärna upp. Kändes lite extra varmt i magen då han sa: De behöver någon med skarpa ögon, framförhållning. Någon med sunt förnuft helt enkelt, plus gärna någon som kan förhindra att jag får en hjärnblödning innan månaden e slut....
Blev helt paff å väldigt glad =) Skönt å veta man inte varit helt oduglig å då jag sa att logistik e jag inte så duktig på eftersom vi inte läst så mycket samt d e min svaga punkt å på d fick jag svaret: det du sett här har inget med logistik å göra så du kommer fixa d galant, glöm allt du sett här så kommer d gå kanon! *haha* han e för go´ den mannen å har gett mig många bra tips inför framtiden.
Dock verkade lite svårt å fixa in mig så här pass sent men han gav mig namn på folk inför LIA2 som blir en logistik LIA så d känns skoj, min första insiderkontakt =)
Utöver detta så har jag bara slappat å myst i hemmets lugna vrå =)

Matmässigt har d gått bra idag, började med min frulle bestående av special K å mjölk för 4 poäng.
Dagens lunch blev tacos från gårdagen, eller ja känns fel å kalla d tacos.... E tacoköttfärs med lite potatis å sallad till =) I alla fall, 8 poäng blev det å nu ikväll då jag kom hem så blev d:
TACOS!!!!! E sååå gott! Så återigen 8 poäng å det gav mig 20 so far idag å nu som kvällsfika så blev d en skål körsbär för 2 poäng, en kopp te för 1 poäng samt en bit choklad för 3 poäng som ger mig en totalsumma på 26 poäng å därmed utnyttjar jag 2 bonuspoäng =)

dagens motion blir en kort historia... Skulle gått upp till päronen å hjälpa mamma lite med hennes blommor men d blev aldrig av.... Dock kan man väl få va slapp å soffpotatis nån gång, eller? Jo, idag får d bli så å i morrn bär d av till Helsingborg för å hämta en grej så jag tänkte faktiskt ta mig en god, lång mysig "fönstershoppingspromenad" =) Så får d kompensera för bristen på motion idag.

Totalt: 24 poäng
Tränat: 0 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: 5 st (kompenserat)

Hoppalong!

2 kommentarer: