Summa sidvisningar

lördag 13 augusti 2011

Dag 204

Lördag idag å idag hade jag tänkt va duktig men d blev inte så mycket av den sorten nej... Istället har jag gjort precis d jag vill göra nämligen ingenting! Har degat i soffan å d ska man väl få lov till nån gång tycker jag....
Planen var å städa men nja, lite gjorde jag väl då, rymde undan lite i köket samt körde en maskin disk men mer har d inte blivit....
Vaknade vid halv 11 å då man fick se sig i spegeln så ja.... Vilken film tänker ni på om jag får fråga:
Härligt nyvaken *haha*
Utöver att gosa i soffan så hade vi en liten hund med väääääldigt mycket överskottsenergi å när ingenting hjälpte så valde vi nu på kvällskvisten att åka in till Landskrona så Morgan fick busa med sin tjejer =) Ja, Bobby var också där men nja, han går även under smeknamnet Babsan så ja, Morgan fick busa med sina tjejer =) SÅ nu ligger han här, totalt däckad å 100% nöjd! Finns ingen härligare känsla för mig personligen än den när jag vet att han har fått ordentligt med stimulans å motion så han knappt orkar öppna ögonen, då vet jag att jag gjort mitt jobb som ägare å att jag har en hund som är nöjd å glad =)

Matmässigt så har d inte gått så bra idag, eller ja, både och..... Har inte direkt orkat hålla min diet idag, har varit väldigt å ovanligt hungrig.... Funderar på om det e förkänning till PMS, brukar arta sig på det viset å kvinnoskiten brukar komma runt den 25 varje månad så jag vet inte, kan det bero på det? Ingen aning... Tror jag ändå lyckats hålla mig inom gränserna å inte ballat ur alldeles för mycket även om jag velat.... Vägde mig å d va inge skoj alls, får ta d i morrn då resultat ska listas.
Började hur som haver med en rejäl frulle:
En skål special K med mjölk, nektariner, 2 knäcke med leverpastej å gurka samt en kopp te för 8 poäng. Lite senare under dagen blev d en enkel lunch på 4 knäcke å makrill i tomat för 5 poäng å d blev även en liten fikapaus bestående av 4 digestive kex för 6 poäng.
Kvällens middag blev mangochutneykyckling å potatis:
Tog en portion värd 8 poäng =)
Sen började Family Guy maraton på 6:an å till det blev d en påse micropop för 10 poäng samt en bit choklad för 3 poäng. Hittills idag har jag alltså konsumerat 40 poäng å nu innan jag somnar blir d 2 digestive kex å en kopp te för 4 poäng å alltså en slutsumma på 44 poäng.... USCH! Alldeles för mycket! Även om jag räknar bort 16 poäng som är det jag jobbat ihop i form av bonuspoäng så landar siffran på 28, hmm.... Inte så illa ändå när jag tänker efter men men så går d då jag skriver innan jag tänker =) Då e d endast 4 poäng för mycket å d kan jag faktiskt leva med!

Motionsmässigt kan vi göra processen kort, noll..... Å jag känner hur d river i mig, jag vill så gärna till Olympia å få träna ordentligt, jag känner hur hela min kropp längtar efter det för jag vet att det e där jag kommer hitta lösningen på hur seeeeegt d får med viktnedgången just nu, visst jag rör mig i princip varje dag men inte på d sätt jag vill. Jag e van vid träning som betyder att när jag e klar så orkar jag inte ens blinka å jag e för lat för å göra d själv hemma, jag måste gå nånstans där jag kan träna för att kunna komma så långt. Å d e så deprimerande å känna jag måste vänta 12 dagar till innan jag kan få börja träna ordentligt.... JAG VILL NU!!!!!! Får se, kanske jag lyckas hitta en lucka i ekonomin som möjliggör detta.... Jag ska undersöka!

Totalt: 28 poäng
Tränat/motionerat: 0 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: -4

Hopp å hepp!


6 kommentarer:

  1. Jupp =P Blev en liten "wooooahw" känsla då jag kom in på badrummet.... Va bara tvungen å hämta kameran, märktes d va dags å tvätta håret dock om d kan stå av sig självt =S

    SvaraRadera
  2. den där mangochutneykyllingen såg riktigt god ut.

    SvaraRadera
  3. Den e grymt god också! Busenkel e den med vilket bara ger ännu mer plus :P Du steker lätt lök å paprika efter eget tycke så löken blir genomskinlig. Sen steker du kycklingfilé i strimlor/quorn tills den e klar. Lägger lök å paprika i botten på en ugnsfast form, kyckling/quorn ovanpå, blandar en sås på matgrädde (jag tar 2 paket, 5 dl totalt) mangochutney efter eget tycke å smak, en skvätt smabal oelek å soja, blanda, häll över å in i ugn i 200 grader tills d börjar bubbla, klart!

    SvaraRadera
  4. Jag har väntat sen mitten av 90-talet på att den frissan ska bli trendig... Ser alltid ut så när jag vaknar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. den som väntar på nåt gott.... Vår tid kommer, hoppas jag!

      Radera