Summa sidvisningar

söndag 14 augusti 2011

Dag 205

Söndag å en ny vecka tar sin början =) Å idag har d vart en riktig degar-dag! Inte ett skit har jag gjort idag, skulle städat men ack vad jag inte orka..... Får göra d i veckan istället för jag har brum brum bil å spar hela 2 timmar varje dag på att slippa pendla =) Happy me!!!!! Dock blir d tåg i morrn måndag men från tisdag å veckan ut så blir d bil då sommarkortet går ut i morrn =)
Annars så har d som sagt vart en dagen D då vägning å mätning sker å ja, inget direkt å hurra för.... Visst minus har d blivit men långt ifrån vad jag vill ha som resultat å d gör att jag brinner mer å mer å längtar mer å mer tills den 25 då jag kan få starta träna ordentligt så när d sker så kommer förmidligen de resultat jag vill ha som ett brev på posten. Dock e jag självfallet glad för d lilla som jag får min kropp å prestera men ja, då motivationen svajar lite just nu så valde jag å prova gamla kläder. Å d var allt annat än vad jag förväntat mig! En sak jag hoppas innerligt på e att jag ska ha hunnit ner så pass mycket i vikt så jag kan få använda min härliga, ljusblåa vinterjacka som jag inte kunnat använda sen vintern 08/09:
Så döm min förvåning, DEN PASSAR REDAN!!!!! Visst, den sitter jävligt tight men jag kan knäppa den å andas så jag e nöjd å det hela betyder att jag kommer passa i den då vintern börjar, risken finns ju även att den rent av e för stor, vem vet? =) Jag trodde inte den skulle passa då det e en Everest å jag så sent som måndagen den 8 augusti provade en väst i samma märke i strl 44 å den satt tight! Kunde knäppa den men vågade knappt andas... Å min jacka e strl:
E riktigt glad =) Trots kassa resultat så känns d bra!

Matmässigt så har d gått bra idag, inte vart så hungrig som jag var igår så d har vart skönt. Frulle blev samma som igår:
En skål special K med mjölk, nektariner, 2 knäcke med leverpastej å gurka samt en kopp te för 8 poäng. Sen blev d endast vatten å en liten bit shoklad för 3 poäng under dagen då jag vakna sent (12:30) så nästa stora mål blev middag vilket blev samma som gårdagen:
Mangochutneykyckling med lite haricot verts till =) Denna portionen blev 7 poäng å därmed har jag 18 poäng hittills idag så nu ikväll blir d ett litet kvällsfika bestående av en kopp te samt lite choklad å kanske en nektarin också, blev helt plötsligt sugen... Anywho, satsar på fullpott idag så d blir 6 poäng för kvällsfikat =)

Motionsmässigt så har d blivit en promenad med jycken som gav mig 3 bonuspoäng, ingen kanonstart på veckan direkt men jag börjar bli gött trött på mina promenader faktiskt å vill så gärna träna ordentligt... Men men, blir till å knata på tills den 25...

Totalt: 24 poäng
Motionerat: 3 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna veckan: 3 st

Resultat!

Vikt: 95,1 kg
Minskat: 0,5 kg
Minskat totalt: 19,1 kg

Mått i midja: 114 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 15,5 cm

Kvar till delmål 4, tappa 20 kg: 0,9 kg
Kvar till delmål 5, väga under 90 kg: 6,1 kg

Har även valt att mäta hela kroppen denna veckan:

Överarm: 36,3 cm
Hals: 37 cm
Midja: 114 cm
Bröst: 111,5 cm
Höft/rumpa: 124,5 cm
Lår: 62 cm
Vad: 42 cm

När jag började så valde jag å inte mäta hela kroppen då jag inte visste hur mycket heller hur länge jag skulle orka. Så följande mått e från start å de jag inte vet med säkerhet har jag uppskattat:

Överarm: ca 38 cm
Hals: ca 39 cm
Bröst: 117,5 cm, minskat 6 cm
Midja: 129,5 cm, minskat 15,5 cm
Höft/rumpa: ca 131 cm
Lår: ca 65 cm
Vad: ca 43 cm

Så planen inför kommande vecka kommer inte va så annorlunda, fortsätta med mina tradiga promenader å fortsätta kämpa.... Dock har jag ändrat mitt fjärde delmål, istället för å satsa på 90 kg så kommer målet vara att minska 20 kg plus jag kommer lägga till ett till, nämligen att komma ner på 22 poäng per dag i matväg å det betyder att väga under 90 kg. Med de två lite kortare målen först känns d som d kommer å bli lite smidigare å inte lika stora mål att sikta mot å dessa jag nyss nämnt är inom grepphåll =)

Hej svejs, grus å gnejs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar