Summa sidvisningar

torsdag 8 december 2011

Dag 320

Så då försöker vi igen efter att paddan gav upp =)
Onsdag å dagen har varit skön trots lite sega inslag.
Idag starta vi dagen tidigare än vanligt, vi åkte ner till Akka för att avsluta vårt projekt och köra en uppdatering samt avslut på detta projekt vi haft nu i slutet å d gick väldigt bra =) Vi stannade kvar å jobbade lite så nu e vår LIA rapport klar, den ska bara finslipas lite genom att läsa igenom den och lägga in 3 bilder sen e d klart för att lämnas in å d känns fantastiskt!
Har kommit igång bra med min stickning, snart halvvägs å d e kul å se min kreation växa fram å utöver detta har d inte så mycket mer idag, varit å myst hos päronen i samma veva som jag hämta skitungen eller fisungen som han får heta när magen e i uppror på honom, hade fått va hos mamma idag medans vi va borta så han va glad =)

Matmässigt har d gått bra även om d varit kämpigt idag, märker att d nu verkligen känns att 4 poäng har plockats bort från dagens matintag å d kommer verkligen krävas en tillvänjningsperiod nu.... Jag har haft väldigt mycket poän att röra mig med fram tills nu så jag har inte behövt tänka allt för mycket på vad jag äter osv för d har varit lätt att kompensera ifall jag nu ätit för mycket innan dagen e slut men nu blir d knepigare =) Men d ska gå, e spännande samtidigt för nu känner jag verkligen hur jag kommer längre å längre i min viktresa.
Så, vad har hamnat i magen idag? Jo, en frulle på flingor å mjölk samt vatten intogs på Akka för 4 poäng å när jag kom hem blev d en portion av VV gulaschsoppa samt 2 knäcke med lite smör å gurka på 5 poäng totalt vilket mätta rätt bra faktiskt, vet jag kan klara mig på rätt lite mat dagtid, inget jag strävar efter utan jag vill känna mig mätt efter avslutad måltid men om jag sen blir hungrig igen efter 30 min så ignoreras d för jag vet jag fått mat så magen kan vackert hålla snattran =)
Kvällens middag belev i all sin enkelhet:
Potatismos med kokta morötter å en burk med makrill i tomat för 6 poäng å som sagt, enkelt men ack så gott =)
Sen på det hann d bli kaffe för 1 poäng å nu ikväll blev d ett kvällsmål bestående av:
4 clementiner med en bit choklad å 2 kopapr te för 4 poäng som ger mig en slutsumma på 20 poäng för idag. Vill testa å ha poäng kvar just idag å verkligen snåla så jag hinner känna mig för hur jag ska tänka kring måltidsplaneringar osv eftersom jag nu måste välja lite mer begränsade måltider än innan och innan jag kommer in i flytet igen så kommer jag försöka göra så här för 2 poäng ger mig 2 knäcke med leverpastej å det e inte fel om man nu e supersugen framåt kvällskvisten =) Men jag känner att jag fixar detta, har en kopp te kvar att dricka samt vatten så jag slutar på 20 poäng å därmed spar jag 2 poäng till mina bonusar.

Motionsmässigt så har d varit en helt ok dag, blev 2 lite längre promenader till å från mina föräldrar som ger mig 3 bonuspoäng å tillsammans med de poäng jag spar från mitt matintag blir det 5 bonuspoäng vilket känns bra =)

Totalt: 20 poäng
Motion: 3 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 22 st

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar