Summa sidvisningar

måndag 5 december 2011

Dag 318

Dags att ta tag i denna måndag å att officiellt bloggat ikapp mig sj =)
Dagen har varit så där vad d gäller händelser, började dagen med att åka in till Landskrona där ett möte hos barnmorskan vänta å NEJ, inte gravid!!!!!! Utan jag ville ha tillbaka mina anti baby-piller å d gick bra, slapp den hemska stolen å cellprov då jag fortfarande inte e fri från mensen...
Tog en myspromenad i stan sen för att svänga inom Espresso House å Team Sportia som hade lagerrea å jag va bara tvungen å prova jackor för å se hur kroppen ändrat sig =) Kommer utan problem i storlek 42 vilket känns så jävla gött å jag va frestad å köpa en snygg jacka då d va rea men nej, onödigt å ska jag köpa nåt ska d ju va framtidens jacka men jag kan ju inte veta vilken storlek jag kommer ha då jag e klar så d får vänta. Jackan jag har duger även denna vinter förhoppningsvis.
Annars så har d inte hänt så mycket, kommit en bra bit med mitt stickande å jycken e överförtjust i mitt stickande då han tror d e en leksak åt honom så jag får hålla koll annars snor han d... Knashund...
Kul å sticka, längesen jag gjorde d å men d e nice å avslappnande vilket jag hade glömt d va =)
Försökte klippa klorna på jycken också men så fort klotången åker fram händer följande:
Å här kan man lika gärna ge upp å försöka igen senare... Fick han till slut men uppe hos mina päron, där kan vi inte göma oss nej *muahaha* å efter ca 10 minuters ålande å brottande samt tjutande så va klorna klippta å inga blödande pulpor heller, jycken sur men lättmutad med godis å en svettig matte efter brottningen =)

Matmässigt har d vart en bra dag, började som vanligt med mina flingor för 4 poäng å på det blev d en latte på Espresso House för 2 poäng.
Väl hemma så valde jag å ta med mig middagen till mina päron å äta den där så jag inte snyltar för mycket =) å d lev samma middag som igår å jag måste få säga att jag tycker mina portioner har bättrat sig:
Chorizo (9%) med potatismos på mjölk å potäter endast å morötter å tomat för 7 poäng samt kaffe för 1,5 poäng.
Nu hemma igen så blev d en kopp te å följande:
En bit choklad, clementiner å 2 knäcke med smör å leverpastej för 6,5 poäng å det kommer bli 2 koppar till med te samt nån clementin till tror jag å jag slutar på 22 poäng för idag å spar därmed 2 poäng till mina bonusar =)

Motionsmässigt så har d vart en skön dag, tog en längre promenad i solen i Landskrona som gav mig 2 bonuspoäng å nu ikväll knata jag till å från mina föräldrar för 3 bonuspoäng så 5 bonuspoäng för dagens promenader å tillsammans med de poäng jag spar från maten blir d 7 bonuspoäng för idag vilket känns grymt skönt!

Totalt: 22 poäng
Motion: 5 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 10 st

Hej svejs, grus å gnejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar