Summa sidvisningar

torsdag 1 december 2011

Dag 314

så, torsdag å vilken urusel dag! Rena helvetet har d varit idag å det har varit en ändlöst lång dag men samtidigt kort... För d första så la jag mig vid kl 2 natten till idag men då jag hade myror i skallen, mycket å tänka på så somna jag inte förräns vid halv 4/4.... Sen vaknar jag halv 8 på morronen av att mensen kommit å jag har så satans ont! Tog 2 citodon å la mig men kl 9 hade jag fortfarande inte fått nån effekt av tabletterna trots de är starka så d krävdes ett samatl till mamma å fick lov å ta en ibumetin på 400 mg å det gjorde susen å jag fick äntligen bli smärtfri! Men, knappt hann kroppen slappna av efter menssmärtorna innan magkatarren knackade på dörren så d fick bli medecin mot d också. Jag masade mig upp å försökte trycka ner lite mat men redan efter 5 min i stolen vid köksbordet seglade jag ner mot golvet svimfärdig å Andreas fick hjälpa mig in till sängen igen å efter ett tag fick jag ner lite mat så alla mina tabletter kunde få effekt bättre med mat i magen kontra tom mage. Sen har jag varit sängliggandes sen kl 9... Sovit i omgångar å kände mig tillräckligt kry att ta mig upp halv 5 nu ikväll å jag mådde sämre än nånsin då jag hade massor att göra idag med LIA grejer men inte fick jag nåt gjort så nu har jag ångest för att en hel dag försvunnit utan att jag gjort nåt av allt som MÅSTE göras.... Så jag får jobba dubbla skift nu i morrn å hela helgen som egentligen var tänkt till slapp men vi får se, kanske lite skojsiga grejer kan få ske på lördag så jag i alla fall får en en dags paus =)
Jag måste bara skänka ett stort tack till min uppfödare till Morgan som gett oss denna underbara jycke, idag har Morgan campat i sovrummet, han lämnade inte min sida utan har legot bredvid mig hela dagen. Inte ens när Andreas tog ut honom på promenad å ville kasta boll ville Morgan va med å ni som känner Morgan vet att bollar e d bästa han vet. Nej, ingen boll för Morgan, han ville bara kissa å skita å sen hem snabbt igen å det värmde mitt hjärta, att han nobbar boll, bus å lek för att vakta mig. Älskar dig lika mycket tillbaka min snuttunge:
En av många favoritbilder, här 10 veckor gammal.
Matmässigt har d gått bra med tanke på att jag knappt kunnat äta.... Tvingade som sagt med kraft ner en skål flingor då i morse för 4 poäng å sen blev d vatten å sömn fram tills kl 17 nu ikväll då jag åt lite middag som blev samma mumsiga mat som gårdagens:
Det blev samma som gårdagens, en bit lax på 140 g å sen zuccini, potatis å morötter i den gudomliga såsen å allt blev 8 poäng. Inga extra grönsaker till då jag har noll aptit... Citodonen gör mig illamående, groggy å noll aptit tyvärr men samtidigt bra för då håller jag mig lättare till programmet *höhö*
Jag tog mig med nöd å näppe till mina päron idag å där blev d en liten bit mjuk pepparkaka som mamma bakat å 2 koppar kaffe för 5 poäng å väl hemma igen så har jag intagit följande:
2 knäcke med leverpastej, inget smör, 4 celementiner å lite mörk choklad samt en kopp te å detta blev 5,5 poäng å som gör att jag har 23 poäng hittills å jag känner redan nu att jag kommer at i alla fall en kopp te till å jag väljer att sätta full pott för dagen på 24 poäng för halva poäng känns onödigt att räkna med =)

Motionsmässigt så har d väl varit en helt OK dag, skulle ju iväg å kört vattengympa ikväll men av ganska uppenbara skäl fick d ställas in. Jag hade planer på att må så pass bra att jag istället för vattengympa skulle köra gym medans mamma gick på vattengympa men så groggy som jag e så fick jag ställa in rubbet vilket känns tråkigt... Men två lite längre promenader har d blivit i alla fall till å från mina föräldrar. När jag kom dit var jag svimfärdig igen men d la sig ganska snabbt å sen har d inte kommit tillbaka vilket känns skönt. Dagens promenader har gett mig 4 bonuspoäng vilket känns helt ok, skulle egentligen varit 7 bonuspoäng om jag fått träna men men, bättre med 4 än inga alls.

Totalt: 24 poäng
Motion: 4 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 22 st

No pain, no gain.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar