Summa sidvisningar

fredag 2 december 2011

Dag 315

Så då var d fredag å än en gång har dinte känts som fredag alls idag.... Därför fick man lyxa till d lite både här å där *hihi*
Dagen började tidigt faktiskt, eller ja, tidigare än vad vi e vana vid för man blir snabbt slapp av att jobba hemifrån kan jag säga. Idag hade vi bestämt träff på skolan jag, Andreas å Björn för å jobba med vårt LIA arbete å själva rapporten samt sammanställa allt vi gjort var för sig.
Dagen resulterade i 6 A4 sidor färdiga å vi e ca halvvägs så d blir att jobba vidare nu i helgen om där finns tid, har en hel del mys inplanerat också. I morgon så kommer jag va som ett barn på julafton för idag i sista sekund så bestämdes det att jag å Kristin ska ha en Twilight dag, hon anländer vid 13 tiden å sen ska vi plöja igenom alla tre filmerna, käka viktväktarpizza å sen bär d iväg mot Hbg å Filmstaden för å se film nr 4!!!!! Fan vad jag längtar men samtidigt inte för jag har läst böckerna, 3 gånger, å jag vet.... Jag bara vet att de kommer avsluta del 1 av Breaking Dawn på ett specifikt ställe å gör dem det så vet jag att jag lär inte kunna kontrollera min frustration så hör ni något som låter som en ylande varg eller nåt vid ca 23:50-tiden så e det jag........ Men fan vad d ska bli spännande att få se det jag läst på bioduken, e sjukt spänd på hur de gestaltat det, tolkat det å hur de valt att komprimera storyn.
OBS lånad bild!
Så i morrn blir en riktigt tjejig dag å Andreas har fått instruktioner att han får jättegärna va här hemma i morrn eftermiddag å kväll på ett villkor; han får INTE säga nåt negativt om Twilight alls eller så tar han å besöker min bror å har grabbkväll där istället å han verkar vilja välja det senare alternativet =)
Annars så har dagen inte innehållt så mycket mer än skola å sen hem för å mysa hos mina päron å sen iväg å veckohandla med mamma, tillbaka till mina päron där jag å Kristin hade ett litet biljett-bokar-fiasko så jag fick försöka rädda d som räddas kunde å åka in i ilfart till Hbg å d hela resulterade i ett presentkort å vi behöver kanske inte nämna mer om d va? Inte vår smartaste dag nej....
Mamma köpte gott gott till Morgan som hon gjorde ett misstag i att tillreda när vi var där å då kan d bara gå på ett sätt:
Detta ger:
Han satt i köket å vägra lämna sin plats å han tjöt, pep å gläfste så väggarna nästan börja skaka.... Vi utgick från att d lukta gott *haha*
En skön fredag med andra ord å d håller Morgan med om som snarkar gott i vår säng just nu....

Matmässigt har d gått bra idag, började dagen med en kopp flytande solsken nämligen en latte från Espresso House för 2 poäng å sen blev d en frulle på flingor å mjölk för 4 poäng.
Dagens lunch blev i sin enkelhet VV heta nudelsoppa samt 4 knäcke med lite smör å salt samt en kopp kaffe för totalt 6 poäng.
Efter att vi va å handla kunde jag inte hålla mig å köpte lite fredagslyx till middag:
Egen plockad sallad från Maxis underbara salladsbar, idag blev d pasta, ruccola, majs, rödlök, marinerade vitlöksklyftor, kyckling, oliver, gurka å melon =) MUMS å till d en bit underbart gott bröd, pumpabröd med liite smör på å jag orka inte äta upp så allt som allt åt jag 8 poäng (hade vart 9 om jag käkat allt) å på detta blev d kaffe för 1 poäng. Det ger mig 21 poäng hittills så nu ikväll blir d lite te å choklad för 4 poäng som ger mig 25 poäng å jag utnyttjar ett av mina bonuspoäng.

Motionsmässigt har d blitt en hel del promenader idag vilket känns riktigt nice! Först en längre promenad till å från skolan med utgångspunkt Knutpunkten som blev 1 bonuspoäng. På det blev d en promenad till mamma å pappa på 1,5 bonuspoäng å väl framme blev d en tur med jycken så han fick kissa som gav 1 bonuspoäng.
Äventyret in till Hbg å hem igen gav mig ytterligare 1 bonuspoäng å sen var vi å handlade som sagt å vi va både på Coop å Maxi å tillsammans knata jag runt för 1 bonuspoäng där också samt som avslutning så gick jag å jycken hem från mamma å pappa för 1,5 bonuspoäng så totalt har d blivit hela 8 bonuspoäng idag vilket känns grymt bra! Dock utnyttjar jag en bonuspoäng till mitt dagliga matintag så d blir 7 bonuspoäng att lägga till i min pott =)

Totalt: 24 poäng (kompenserat)
Motion: 7 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 29 st

Thank you and come again!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar