Summa sidvisningar

måndag 5 december 2011

Dag 316

Så då får jag ta å blogga ifatt, jag ber om ursäkt för att d inte bloggas regelbundet men min kära sambo har tagit beslag på min dator då hans e sönder så jag får inte den datortid jag e van vid...Men men, då tar vi lördagen å vilken lördag gott folk!!!! Helt jävla underbar dag, jag va i himlen, eller rättare sagt, TWILIGHT-himlen =)
Dagen började lite annorlunda dock, regn, rusk, blåst begav jag mig mot Landskrona för å köpa garn åt ett julklappsprojekt åt hela familjen, budget, budget =)
Kan inte visa mer närgående än så här då jag inte vill riskera att röja mina planer =)
Sen blev d lunch/frulle i Landskrona innan jag begav mig hemåt för att möta upp goaste Kristin för vår Twilight maraton, vi skulle sett alla 3 filmerna som redan finns för att sen avsluta med den fjärde på bio på kvällen men då vi båda vart försenade så blev d hela ettan, sista halvtimmen på tvåan (vi e båda stora Edward-fans så film nr 2 e inte så skoj hihi) samt hela trean å när man kollar film så e detta ett måste:


MYS all the way! Mysbelysning, mys med kuddar å täcken i soffan, mysoutfits, Kristin körde old school med mysisbrallor å jag blev mitt alter ego: The Smurf!
Sen lagade jag middag å vi njöt innan d va dags.... BIO!!!!! Jag va så lyrisk å förväntansfull men samtidigt rädd för att jag visste var de skulle bryta storyn så jag glömde ta foton på bian men till min stooooooooooora glädje fortsatte de storyn lite längre än jag trodde vilket jag blev glad för men de bröt ju självfallet när d roliga börjar!!!! Dock blev jag också lättad att de följde boken lite mer denna gången än i de förra filmerna tyckte jag. Vad tycker ni andra som sett filmen å läst böckerna? Jag tyckte i allaf all de komprimerat storyn på ett bra sätt å inte skippat nåt direkt från boken, inte så mycket de lagt till heller. Dock gilla jag inte hur de byggde upp å blåste upp vissa konflikter som inte fanns alls men ja, jag fattar. Spänning. Det som de också la till va att Edward fick lite stake å d gillade jag, roligaste var att d han ryter ifrån om å just det han säger var EXAKT vad jag sj satt å skrek åt boken då jag läste den men i boken e han för mesigt snäll å säger inget medans jag rev mitt hår å vråla av ilska *haha* Grymt glad men nu kommer d jobbiga.... 11 månader tills nästa film =( Kan bara hoppas filmen kommer på DVD snart så man kan överdosera....
En fantastisk lördag å vill ni veta d bästa? D va faktiskt delad plats med filmen å d va: maten!

Matmässigt gick d fantastiskt, jag e faktiskt stolt över mig sj! Började med lunch/frulle i Landskrona på Espresso House:

De hade åsså julstämning med adventstake =) Jag tog en creamcheese bagel å latte på lättmjölk som totalt blev 10 poäng.
Sen hemma blev d nån kopp te till filmerna å sen lagade jag middag:

Viktväktarpizza med parmaskinka, lök, tomat, champisar å ost =) MUMMA å till d en vanlig grönsallad med god dressing å allt som allt åt jag för 10 poäng här ocjkså samt en bit choklad för 3 poäng.
Sen till bian så poppa jag egna popcorn så jag lättare har koll på vad å hur mycket fett som är i å när jag gör nåt ska d va rejält, hellre för mycket än för lite men ja... Hade jag vetat detta hade jag valt less is more:
Hela väskan blev full *haha* nåja, i påsen har vi 20 poäng i popcorn å jag å Kristin delade på den å jag åt max 10 poäng så inte så illa. Plus köpte ett litet kexchoklad, va bara tvungen å prova en av de nya smakerna, Banan å d va inte så illa faktiskt... 5 poäng max för den lilla =)
Sen hemma så belv d nån bit pizza till samt lite choklad å te men allt som allt så utnyttjade jag inte alla bonuspoängen utan jag hade några till övers men då det e sista dagen på vvv så är alla förbrukade då det e sista dagen =) Jag e grymt nöjd ska ni veta!

Motionsmässigt blev dinte så mycket... Knata runt en del i stan men pga vädret blev d inte så mycket å max 1 bonuspoäng tucker jag, d va säkert 2 men väljer å va pessimist å säger 1 =)

Totalt: 54 poäng (inklusive alla mina bonuspoäng som va 30 st)
Motion: 1 bonuspoäng
Bonuspoäng å utnyttja denna vecka: 0 st

"Childhood is not from birth to a certain age and at a certain age the child is grown, and puts away childish things. Childhood is the kingdom where nobody dies."
Edna St. Vincent Millay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar