Summa sidvisningar

söndag 27 februari 2011

Dag 36

Så då har vi officiellt kickat igång vecka nummer 5 och det känns bra, blandade resultat i morse men men det var ia lla fall minus nånstans =)
Spontant började jag denna dagen med att vara duktig som vanligt men nu fram emot middagen så kände jag faktiskt för att skita i allt, eller ja, missförstå mig inte. Jag menar inte skita i allt å förstöra allt arbete jag lagt ner, utan jag äter fortfarande samma mat som innan men jag räknar inte poängen idag, innan det var dags för middag låg jag på 15 poäng å jag tror att jag max har "överkonsumerat 3/4 poäng vilket e ingenting egentligen utan det reglerar jag genom min vanliga motion i veckan. Känns skönt att veta att jag äter samma bra mat, men att jag inte måste väga allt eller räkna varenda litet gram för en dag. Skönt att slippa det även om det bara e idag =)
Har inte gjort nåt vettigt idag..... Plockat å rymt upp lite, kört en maskin disk så inte många knop idag inte.

Matmässigt så var ju frullen 4 knäcke med te samt gjorde lunch som var god men alldeles för stark:
Gjorde en svampröra med bl.a. chili, lök, purjo samt koka lite morötter vid sidan om som avnjöts med tortilla bröd. Gott men STARKT!
Sen var d slappeli slapp tills lill tjejen Stella skulle åka hem =( lite tomt men samtidigt skönt då jag slipper vara fångvaktare, eller ja, snarare oskuldsvaktare....

Lill tjejen snusar gott i knäet på mig, får ju träffa henne i morrn igen så inte så farligt =)
Ja sen vankades det middag å ikväll gjorde jag färgglad korv i form, enkelt sagt: fräst svamp, paprika, purjo å morötter i en panna, slängt d i en ungsform, skivat mager falukorv å lagt ovanpå samt strödde lite smal ost ovanpå det å in i ugnen i 15 min. Till det blev d potatis samt en lätt sås som jag gjorde på vatten, buljong å lite redning:

Mycket gott å skönt att slippa räkna en massa, grundreceptet var på 6,5 poäng, 8,5 med potatis till annars.
Sen nu ikväll blir d 2 av mina goa, goa muffins samt lite te =) Sen vankas d en långpromenad med jycken som verkar väldigt lugn jämfört med tidigare i veckan, tror han pustar ut för nu e äntligen alla leksaker, tuggben å smulor i köket hans å bara hans!
Så då hade jag inte mycket så nu tar vi d vanliga, nämligen resultat:

Vikt: 109,4 kg
Minskat: inget, gått upp 0,6 kg men det är förmodligen då jag träna igår kväll så jag tar inte de där 0,6 så allvarligt =)
Minskat totalt: 4,7 kg

Mått i midja: 122,2 cm
Minskat: 2,3 cm
Minskat totalt: 7,3 cm!

Kvar till delmål 2, deadline dag 56: 5,3 kg
Kvar till delmål 3, deadline dag 106: 19,5 kg

Delmål 2 är att minska 10 kg tills dag 56 å då kommer min första belöning, nämligen ett gott glas vin =)
Delmål 3 är att jag ska väga 90 kg tills dag 106 vilket är om 11 veckor och det ger en viktminsknining på ca 1,7 kg per vecka. Detta delmålet är lite tufft och egentligen så var deadline dag 127 men jag valde att tuffa till det liiiite =)

Så, bild kommer lite senare ikväll för vecka 5, för de som missat så har jag redan lagt in bilden som jag tog på mig förra veckan under dag 29 =)

Totalt: 30 poäng
Tränat: 2 poäng
Skuld: 2 poäng

Tjong i medaljongen gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar