Summa sidvisningar

tisdag 15 februari 2011

Dag 24

Så då har denna tisdag kommit å gått igen, helt ok dag, inte kännts jobbigt eller så, jo en gång efter jag slutat LIA:n för dagen å innan vi skulle hem från mamma å pappa då vi hämtat hunden... Då var jag så jävla hungrig att d kändes riktigt jobbigt....
Utöver det så har d gått bra idag, än en gång failade jag med att gå upp vid 7 så jag hann med allt jag inte orkar på kvällen.... Hann inte ens fixa pasta eller dylikt till lunchlådan idag så d fick bli pannbiff med löksås å knäckebröd så d blev lyxiga mackor istället =) Funka kanon!
Vad har mer hänt idag.... Jo jag bråka med en clementin för första gången i mitt liv å d var nära att jag vart ägd av en clementin.....
Här e den jäveln, söt å god på alla sätt å vis men riktigt pryd å ville absolut inte strippa, nej nej nej! Fick kämpa av skalet å att käka den klyfta för klyfta var bara att ge upp.... Men jag vann =)
Men skämt åsido, annars har d vart en bra dag även matmässigt, frullen blev som igår, två knäcke med en ostskiva samt en kopp te utan honung denna gång för å spara points så totalt för frulle vart 4 poäng. Sen var lunchen 6 poäng och det blev även en kopp kaffe hos mamma å pappa så 15 poäng. Middagen ikväll blev en kycklinggryta med bl.a. purjo, morötter, selleri å schallottenlök, riktigt gott! Kyckling då of course samt gnocci-pasta till d, blir även lunchen i morrn:

La även till en liten tallrik grönsallad så mumma värre blev d =)
Allt som allt hamnar jag på 20 poäng å avnjuter i skrivande stund en kopp te å eftersom jag vart sparsam med honungen idag, visst fan.... Kom precis på d blev två koppar te på Espresso House.... Den andra hade jag lite honung i... Men hur som haver, enligt viktväktarna så får jag inta 1½ tsk honung per dag helt gratis i poäng, utöver den mängden måste man börja räkna poäng så koppen te nu ikväll blir bara 1 poäng för mjölken så jag hamnar på slutsumman 21 poäng. Det har inte blivit någon träning idag, dock känner jag nu att jag hade mått mycket bättre om jag fått in den biten också men men... Ikväll ska jag rätt i säng efter Criminal Minds å i morrn ska jag upp direkt då mamma kommer å hämtar skrutten så jag kan käka min älskade gröt i lugn å ro samt träna innan jag sticker till min praktik. Håll tummarna att d går vägen =)
Då var d väl inte så mycket mer å säga om denna dag så jag avslutar här.

Totalt: 21 poäng
Kvarvarande skuld: 2 poäng

IT'S A TRAP!

2 kommentarer:

  1. Ååååhhhh, vad gott! Kan man få recept? Du ska inte göra en receptblogg bredvid? =)

    /Monk

    SvaraRadera
  2. Haha, klart du kan få receptet, e busenkelt: kycklingfilé som du skär i småbitar, fräs på dessa i en panna tills de e klara, i med de grönsaker du gillar, receptet säger endast purjo å 1 apelsin men jag drog på med schallottenlök, morötter, selleri å purjo samt clementin. Sen häller du på 2 dl vatten å ½ buljongtärning (eller mer om du tycker smaken blir för svag) låt detta puttra å klart, lite rosmarin, salt å peppar efter smak å sen pasta/ris eller potäter till

    SvaraRadera