Summa sidvisningar

onsdag 16 februari 2011

Dag 25

Så då hade vi onsdag å dag nummer 25, jag e helt jävla slut! Idag har d vart en bra dag, d jobbiga kom när jag kom hem..... Var som all luft försvann ur mig, jag tvinga mig upp å körde 30 min Wii, men känns knappt som d hjälpte nåt då jag knappt blev svett, blev lite varm men that's it..... Får tvinga mig ut sen på en (helst) 40 min promeix med jycken, vette sjutton hur d ska gå eftersom han ligger helt utslagen i sovrummet haha.....
Annars då? Jo i matväg ligger jag bra till, frulle blev som vanligt mina 2 knäcke med en ostskiva, lunchen var ju gårdagens middag som gav 6 poäng samt 2 koppar te som allt gav 19 poäng. Kvällens middag hade jag varken energi eller ork till att laga nåt så jag rota i frysen å detta fick d bli:
Så vad blev d? Jo, hittade ett parti korv i frysen som var på 3 poäng, pasta fanns kvar i kylen från igår å även det var 3 poäng. I kylen fanns d kvar av löksåsen från pannbiffarna som är 0 poäng så voila! Pasta med löksås å korv samt med en grönsallad med majs gjorde att det blev 7 poäng totalt. Så hittills idag har jag förbrukat 17 poäng, kanske kan sträcka mig till 18, så ikväll blir d mina älskade viktväktar kakor och en god kopp te å då landar jag på 22 poäng å där får jag stanna för dagen.
Träningen som jag kört idag uppskattar jag till 4 bonuspoäng så idag har jag fått sparat 8 poäng, jag har ju 2 poäng i "skuld" sen pizzan i lördags så jag hamnar på 6 bonuspoäng som jag ska spara inför lördag. På lördag ska vi nämligen träffas alla i klassen, ja nästan alla d var nån som tyvärr inte kunde komma, vi ska bowla å äta god middag ihop å d ska bli jätte härligt =) Pricken över i:et e om jag fixar att klocka in att ha -6 kg på lördag......

Å jag försöker gå å uppskatta hur mycket middagen kan komma att kosta mig på lördag.... Jag ska ha: fläskfilé rullad i kockens pepparmix med cognacsås, rostade grönsaker och potatisgratäng. Dock ska jag kolla om jag kan få byta potatisgratängen mot antingen lätt stekt potatis eller bara kokt potatis.... Får t.ex kokt potatis till uppskattar jag denna middag till 15 poäng, kan d låta rimligt? Med stekt potatis tippar jag på 20 poäng.... Så nu torsdag, fredag å lördag ska jag spara in så jag har 20 poäng till godo på lördag samt träna, träna, träna. Min armbåge e som sagt mycket bättre nu så ikväll efter min promenad blir d situps, ryggövningar samt benövningar så jag får liiiiite extra i alla fall....
Så d var vad jag orkade med att skriva idag.... Tror jag tar mina kakor å kopp te innan jag går ut, skulle jag vilja ha en kopp till går d bra men vi får se...

Totalt: 22 poäng (kanske 23 om jag tar en extra kopp te)
Kvar: 6 poäng (5 om jag tar en extra kopp te)

BAZINGA!

2 kommentarer:

  1. Åh längtar till lördag! Börjar sakna skolan nu faktiskt :)

    SvaraRadera
  2. Jupp håller med dig Madde, längtar åsså till skolan även om jag har d super bra där jag e... E liksom inte detsamma utan att få träffa alla er i klassen, tycker vi alltid har d så skoj, på gränsen till för skoj ibland dock =) Ska bli riktigt jävla skoj på lördag!

    SvaraRadera