Summa sidvisningar

onsdag 2 februari 2011

Dag 11

Jahapp..... Dag 11 alltså, idag har d vart en slapp dag, hann inte mer än åka in till Knutpunkten, stod i kö för å köpa en kopp té så kom ett sms från min chef på LIA:n som sa: jag e sjuk idag så du kan ta ledigt idag, ses i morrn samma tid som vanligt.
Jaha, då var d bara å ta sin kopp té å åka hem igen, e dock tacksam sms:et kom innan jag börjat knata bort till Hamnens hus där jag har min LIA, nu var jag ju på samma ställe som hemfärden gick ifrån så no biggie.
När jag kom hem så åkte min älskade balance board fram å sen var det jag å Wii fit plus i hela 51 min, fy satan vad skoj d va! Gjorde inte så många övningar direkt utan jag spelar mer Wii fit spelen, skitskoj å jobbiga samtidigt å svetten den rann kan jag lova... Fick plocka fram en handduk efter ett tag å torka av mina fötter samt balance board... En klar favorit e Hula hoops, jobbig men rolig! Så när jag väl avslutade mitt pass så hade jag bränt omkring 300 kalorier, nice!

Efter mitt Wii spelande var d dags för lunch som bestod av gårdagens middag, som vanligt =)
Sen var d dags å knata upp till mamma å pappa för å hämta min lilla skrutt, men när jag kom fram så såg att min lille skrutt fått ett bandage om sin vänstra baktass (han skadade denna i måndags, fastna med klon i vår trappa) så tydligen hade d blivit sämre pga allt vägsalt ute... Men han e duktig, låter bandaget sitta kvar, biter å sliter inte av d heller även om man inte har koll på honom hela tiden. Vi ska smörja med antibakteriell salva å lägga om tassen i omgångar nu ett par dagar å se hur d utvecklar sig. Om d inte blir bättre blir d till å åka till fabror veterinären....
Vi fick ta bussen hem, jag å min tripod.... Väl hemma var d dags för middag å ikväll bjöds d på en god korvgryta, synd bara att korv e dyrt i poäng, ynka 70 gram korv e 3,5 poäng å det e inte mycket korv på de 70 grammen inte.... Nåja gott va d å mätta blev vi =)

Nu efter maten blir d till å slappa tror jag, e sugen på å köra lite till på min Wii... Lär nog bli beroende om d fortsätter såhär.... Tror dock inte jag lär bli beroende av yoga, testa lite idag å tyckte bara d va jobbigt haha. Önskar dock att min arm ska bli bra snart så jag kan köra fler styrkeövningar, körde 3 st idag där jag inte stödjer på armarna alls så d blir lite begränsat... Men jag tuffar på med mina spel =)
Sen lär d bli en god dusch.... Å dega i soffan, känns som d e behov för d trots allt.
Kort sagt om maten så har jag hittills förbrukat 22 poäng så lite senare blir d bara en kopp té, hade tänkt mig knäcke åsså men tror jag skippar d. Japp, så får d bli, en god kopp té å kanske en clementin innan d e dags å nanna kudden så 24 poäng landar vi på idag =)
Det var i stort sett allt jag hade å komma med idag.... Känns ovanligt kort men ja, ganska tom i skallen just nu, e så sjukt trött om dagarna å speciellt kvällarna...... Men så e det, får ju mycket nytt på LIA:n i skallen varje dag (dock inte idag men ändå).

Totalt: 24 poäng
Kvar: 7 poäng

Tjabba tjena bye bye!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar också korv, men köper det inte så ofta då det har väldigt hög halt av både fett och odefinierbara ingredienser. Jag kan rekommendera Merguez (god kryddad lammkorv) som har mycket lägre fetthalt pga att det är lamm(12% tror jag) eller allmänt korv med hög kötthalt, finns bl.a. en chorizo med 95% kötthalt som är väldigt god.

    SvaraRadera
  2. Ahhh tackar för tipset, den där lammkorven lät riktigt intressant!

    SvaraRadera